Türk romanı ve müzik bağlantısı sosyolojik bir perspektif ile incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
19. yy. Türk toplumunda sosyo-politik arka plan |
|
3 |
19. yy’da Türk edebiyatında tema olarak müzik |
|
4 |
Tanzimat edebiyatında tema olarak müzik |
|
5 |
Ahmet Mithad Efendi ve Recaizade Mahmud Ekrem romanlarında tema olarak müzik |
|
6 |
Mizancı Murad ve Samipaşazade Sezai romanlarında tema olarak müzik |
|
7 |
Nabizade Nazım ve Fatma Aliye romanlarında tema olarak müzik |
|
8 |
Servet-i Fünun Dönemi’nde tema olarak müzik |
|
9 |
Halid Ziya Uşaklıgil romanlarında tema olarak müzik |
|
10 |
Halid Ziya Uşaklıgil-devam |
|
11 |
Safveti Ziya romanlarında tema olarak müzik |
|
12 |
Mehmed Rauf romanlarında tema olarak müzik |
|
13 |
Mehmed Rauf-devam |
|
14 |
Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | X |
Diğer Kaynaklar |
İsmail Çetişli, Batı Edebiyatı Akımları
Emel Kefeli, Batı Edebiyatı Akımları |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. | X | ||||
2 | Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır. | X | ||||
3 | Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. | X | ||||
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme
becerisi edinir. |
X | ||||
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi
teknolojilerinden yararlanır. |
X | ||||
6 | Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar. | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | X | ||||
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve
kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar. |
X | ||||
9 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir. | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
20 |
2 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
115 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
115/25: 4,6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |