Bu derste öğrenciler bazı populer kültür çıktıları üzerine yoğunlaşacak ve medya, televizyon, film, edebiyat ürünleri arasındaki ilişkiyi çözümleyeceklerdir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Kültür kavramı tartışılır. |
1,2,3 |
A |
2) Popüler kültür kavramı; yüksek ve aşağı kültür kavramları incelenir. |
1,2,3 |
A |
3) Türk kültür tarihi içinde temel dönüşüm noktaları tartışılır. |
1,2,3 |
A |
4) Medya, televizyon, film ve popular kültür ilişkisi analiz edilir. |
1,2,3 |
A |
5) Örnekler incelenir, tartışılır. |
1,2,3 |
A |
6) Toplumsal cinsiyet ve popular kültür bağlantıları, kavramları tartışılır. |
1,2,3 |
A |
7) Örnekler incelenir, tartışılır. |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Kültür nedir? |
|
3 |
Popüler kültür nedir? |
|
4 |
Türk kültür tarihindeki temel dönüşümler… |
|
5 |
Yüksek kültür/edebiyat nedir? |
|
6 |
Alçak kültür/ edebiyat nedir? Popüler kültür ile ilişkisi… |
|
7 |
Edebiyatta populer kültür… (Okuyucu, muhatap- yazar…) |
|
8 |
Edebi türler ve populer kültür… |
|
9 |
Medya, film, televizyon… |
|
10 |
Medya, film, televizyon… |
|
11 |
Vize |
|
12 |
Toplumsal cinsiyet ve populer kültür |
|
13 |
Queer ve populer kültür |
|
14 |
Genel değerlendirme-tekrar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. |
|
|
X |
|
|
2 |
Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır. |
|
|
|
|
X |
3 |
Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
X |
|
|
|
|
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir. |
|
|
|
|
X |
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. |
|
|
X |
|
|
6 |
Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar. |
|
X |
|
|
|
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
|
|
X |
|
|
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar. |
|
|
X |
|
|
9 |
Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir. |
|
|
X |
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. |
|
|
X |
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
20 |
2 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
115 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
115/25: 4,6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |