Savaş döneminde çekilen sıkıntıların, yaşanan acıların, ülkedeki sosyal ve siyasi durumun, ölümün, eserlerde nasıl bir şekilde işlendiğini tespit etmek. Savaş dönemine dair yazılan eserleri ele alıp incelemek.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir. | 1,2,3 | A,C | |
2) Metinleri Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. | 1,2,3 | A,C | |
3) Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur. | 1,2,3 | A,C | |
4) Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel etkinliklere katılır. | 1,2,3 | A,C | |
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretimde uygulamaya sokar. | 1,2,3 | A,C | |
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 |
Karikatürlerde Savaş İmgesi
Çaldıran Savaşı’nın Ganimetleri |
|
3 | Osmanlı-Rus Savaşları ve edebiyatta yankısı. | |
4 |
Türk romanında Balkan Savaşı.
Balkan savaşını konu alan romanlar. |
|
5 |
I. Dünya Şavaşı ve edebiyata yansıması.
Savaşın il ve ilçelere yansıyan boyutu. Savaşla birlikte yayılan salgın hastalıklar. |
|
6 | I.Dünya Savaşı’nın anlatımında roman türünün tercih edilmesi. | |
7 | Türk Kurtuluş Savaşı. | |
8 | Ara Sınavı | |
9 | Türk romanlarında zaferle sonuçlanmış olan eserlere en çok konu olan cepheler. (Çanakkale, Kafkas, Sarıkamış) | |
10 | II. Dünya Savaşı. Savaşın ülkedeki ekonomik durumu bozması. | |
11 | II. Dünya Savaşı ve cephe gerisinde kalanlar | |
12 | Kırım Savaşı gerçeği / Cengiz Dağcı: Korkunç Yıllar | |
13 | Savaş ve Yabancılaşma | |
14 | Savaş yıllarında kıtlık, açlık ve fiyat artışı | |
15 | Sonuç ve Değerlendirme | |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
*Popüler Kültür ve İletişim- İrfan Erdoğan- Korkmaz Alemdar
*Understanding Populer Culture, John Fiske *Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya- Erol Mutlu *Gösteri Toplumu- Guy Debord *Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski *Kültür ve Bellek- Jan Assmann |
Diğer Kaynaklar |
* Playing War: The Emerging Trend of Real Virtual Combat in Currrent Video Games- Brian Cowlishaw
* Creating the Myth- Linda Seger *Muhafazakar Popülizm- H. Tarık Şengül *Derrida’nın Marx Hayaletleri Baudrillard ve Debord’un Yeni Toplumu- Zhang Yibing *Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım- Ünsal Oskay *Cilalı İmaj Devri- Can Kozanoğlu |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler |
https://www.coadsys.yeditepe.edu.tr
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam |
100
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. | x | |||||
2 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. | x | |||||
3 | Alanın gerektirdiği disiplinlerarası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. | x | |||||
4 | Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. | x | |||||
5 | Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. | x | |||||
6 | Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. | x | |||||
7 | Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | x | |||||
8 | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular. | x | |||||
9 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | x | |||||
10 | Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. | x |
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi |
5
|