• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ADV 452
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, öğrencilerin, fikir yaratma, söz konusu fikri geliştirme, reklam metnine dönüştürme ve fikre dair görsellerin tasarımını yapma konusundaki becerilerini geliştirmektir.  
Dersin İçeriği: 

Dijital görüntü oluşturma; Dijital görüntüyü değiştirme; Farklı dijital platformların tasarım açısından bir araya getirilmesi.

 

Dersi Verenler: Ceylan YENER / Dr. Sıddıka Sevil Çörekçi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1-Ders 2- Etkileşimli Ders 3- Özel Destek / Yapısal Örnekler 5- Problem Çözümü 7- Beyin Fırtınası 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Sınav, Sözlü Sınav / Sunum, Ödev, Proje / Tasarım

Dikey Sekmeler

Dersin Akışı

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları
1)     Dijital ortamda çeşitli yeniden üretim teknikleri hakkındaki becerisini geliştirir.

 

3, 5, 8, 10
2)     Görüntü ve görsel dil oluşturma ve görsel dilin etkili kullanımı konusundaki becerisini geliştirir. 3, 5, 8, 10
3)     Reklamcılık endüstrisinde metin yazarlarının üretim süreçleri hakkındaki teorik ve pratik bakış açısını geliştirir. 3, 5, 8
4)     Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, kampanya aşamalarını, bütünsel tasarım, uygulama ve sunum olarak yapma becerisini geliştirir.

 

3, 5, 8, 11

Kaynaklar

Konular
Yaratıcı yazın, reklam metni yazımı ve tasarım genel bilgilendirme
Reklam metni ve görselleştirme ilişkisi
Storyboard çalışmaları
Reklam görseli hazırlama, resim kullanımı ve tasarım planı oluşturma
Reklam için görsel tasarlama ( Photoshop Çalışmaları)
Reklam yaratıcılığı ve reklam kampanyası için tasarım (Örnek Kampanyaların İncelenmesi) 

Materyal Paylaşımı

Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme
Kitap Warren Berger (2004).  Advertising Today. New York: Phaidon Press.

Teressa İezzi (2010). The Idea Writers: Copywriting in a New Media and Marketing Era. New York: Palgrave Macmillan.

Mark Shaw (2010).  Copywriting: Successful Writing for Design, Advertising, and Marketing. New York: Laurence King Publishing.

www.adsoftheworld.com

https://www.luerzersarchive.com/

Değerlendirme Sistemi

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir.          
2 Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir.          
3 Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir.         X
4 Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır.          
5 Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir.         X
6 Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar.          
7 Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular.          
8 Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir.         X
9 Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir.          
10 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir.         X
11 Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.       X