Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi, benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik, uslamlamaları sınıflandırma.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Bilim, felsefe, sanat, kültür alanlarının ayrımlarını kavrar. | 4 | 1, 2, 3 | A, C |
2) Bilim, felsefe, sanat, alanlarında üretilip kullanılan bilgi türlerini ayırt eder. | 1 | 1, 2, 3 | A, C |
3) Başka başka soru sorma ile sorgulama biçimlerini değerlendirir. | 1, 10 | 1, 2, 3 | A, C |
4) Değişik araştırma, çözümleme yöntemleriyle sonuçlarını tartışır. | 1,4,6 | 1, 2, 3 | A, C |
5) Başka başka bilme biçimleriyle düşünme yollarının ilişkilerini sorgular. | 1,10 | 1, 2, 3 |
A, C
|
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Düşünme biçimleri: Kavramlar, yargılar, algılar, imgeler | - |
2 | Bilgi alanları: Bilim, sanat, din, felsefe/ Eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin ögeleri, humanizm, bağnazlık ve önyargılar/Bilgi ögeleri ile öğrenme kategorileri | Deleuze/Guattari/Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
3 | Dil, söylem, düşünce, kültür alanları | Deleuze/Guattari |
4 | Temellendirme biçimleri: Bilme, inanma, yaşantı, uslamlama | Deleuze/Guattari |
5 | Soruların yapısı: Bilimin soruları/Uslamlama çizelgeleri 1. Yalın bir savın ögeleri, mantık çizelgeleri | Galileo/Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
6 | Soruların yapısı: Felsefenin soruları/ Düşünme için standartlar: etik düşünme, öğrenmenin önde gelen yöntemi olarak sorgulama | Uygur/ Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
7 | Soruların yapısı: Din alanının soruları | Kierkegaard |
8 | Soruların yapısı: Sanat alanının sorunları | Foucault |
9 | Arasınav | |
10 | Araştırma yöntemleri: Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2 | Galileo Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
11 | Araştırma yöntemleri: Bir felsefe sorusunun çözümlenmesi | Heidegger |
12 | Araştırma yöntemleri: Din alanında bir sorununun çözümlenmesi | Kierkegaard |
13 | Sıradan düşünmenin sonuçları olarak benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik | Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
14 | Uslamlamaları sınıflandırma: uslamlamaları onarma, vaka analizi | Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
15 | Son Sınav |
-
|
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Gilles Deleuze, Cinema 1: The Movement Image. Çev. Hugh Tomlinson ile Barbara Habberjam. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1986
Gilles Deleuze, Cinema 2: The Time Image. Çev. Hugh Tomlinson ile Robert Galeta. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1989. Gilles Deleuze, Félix Guattari, What is Philosophy? Çev. Hugh Tomlinson ile Graham Burchell, New York: Columbia University Press, 1994. Michel Foucault, The Order of Things. Çev. Alan Sheridan, New York: Vintage, 1973. Galileo Galilei, “Il Saggiatore, The Assayer,” çev. Stillman Drake, The Controversy of the Comets of 1618, Philadelphia: The University of Pennsylvania Press 1960. Martin Heidegger, “What is Metaphysics?”, çev. D. F. Krell, Martin Heidegger: Basic Writings, yay. D. F. Krell, Londra: Routledge, 1993, pp. 93–110. P. Facione and C. Gittens, Think Crittically, My Thinking Lab. Series, 2013. R. Paul and L. Elder, Critical Thinking, New Jersey: Financial Times Prentice Hall, 2002. Søren Kierkegaard , Fear and Trembling/Repetition, çev. Edna H. Hong ile Howard V. Hong, Princeton University Press, 1983. Nermi Uygur, Felsefenin Çağrısı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2001.
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Son Sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam |
100
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. | X | |||||
2 | Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur. | X | |||||
3 | Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. | X | |||||
5 | Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. | X | |||||
6 | Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. | X | |||||
7 | Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. | X | |||||
8 | Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. | X | |||||
10 | Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. | X | |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Son Sınav | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi |
3
|