• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
TLL 261
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı Batı’da 16. yy’dan itibaren ortaya çıkmaya başlamış olan edebiyat akımlarının öğrenilmesi ve bu akımlara uygun olarak yazılmış belli başlı eserlerin okunmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Klasisizm’den Postmodernizm’e kadar bütün edebiyat akımları ayrıntılı olarak işlenir. Temsilcileri üzerinde durulur. Örnekleri incelenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders anlatımı, 2. Tartışma, 3. Gösteri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav, B: Ödev, C: Final Sınavı.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) 1,2,3,4,5 1,2,3 A,C
2) 1,2,3,4,5 1,2,3 A,C
3) 1,2,3,4,5 1,2,3 A,C
4) 1,2,3,4,5 1,2,3 A,C
5) 1,2,3,4,5 1,2,3 A,C
6) 1,2,3,4,5 1,2,3 A,C
7) 1,2,3,4,5 1,2,3 A,C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Klasisizm akımı  
2 Romantizm akımı  
3 Realizm akımı  
4 Parnas akımı  
5 Natüralizm akımı  
6 Sembolizm akımı  
7 Fütürizm akımı  
8 Tekrar  
9 Dadaizm akımı  
10 Sürrealizm akımı  
11 Modernizm akımı  
12 Postmodernizm akımı  
13 Genel Değerlendirme  
14 Final  

 

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı Bogomolova, N. (2004). Massovaya kommunikatsia i obshenie. Moscow: Znanie.
Ek kaynaklar

 

Baklanov, R. (2008). Mass Madia glazami gazet: Prakticheskie rekomendatsii nachinayushemu mediynomu kritiku. Kazan: KazGU.

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Documents Ders materyali öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Assignments Proje, sunum, seminer hazırlama
Exams Kısa Sınav, Ara Sınavı, Ödev  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 2 20
Ödev 1 30
Total   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100
     

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir       x    
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.     x      
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.     x      
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.            
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.            
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.       x    
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.     x      
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.     x      
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.   x        
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.       x    
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.     x      
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.     x      
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.               

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 5 5
Final Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü     127
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.08
Dersin AKTS Kredisi     5