Dersin Amacı:
Bu dersin amacı Batı’da 16. yy’dan itibaren ortaya çıkmaya başlamış olan edebiyat akımlarının öğrenilmesi ve bu akımlara uygun olarak yazılmış belli başlı eserlerin okunmasıdır.
Dersin İçeriği:
Klasisizm’den Postmodernizm’e kadar bütün edebiyat akımları ayrıntılı olarak işlenir. Temsilcileri üzerinde durulur. Örnekleri incelenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders anlatımı, 2. Tartışma, 3. Gösteri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav, B: Ödev, C: Final Sınavı.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
2) 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
3) 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
4) 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
5) 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
6) 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
7) 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Klasisizm akımı | |
2 | Romantizm akımı | |
3 | Realizm akımı | |
4 | Parnas akımı | |
5 | Natüralizm akımı | |
6 | Sembolizm akımı | |
7 | Fütürizm akımı | |
8 | Tekrar | |
9 | Dadaizm akımı | |
10 | Sürrealizm akımı | |
11 | Modernizm akımı | |
12 | Postmodernizm akımı | |
13 | Genel Değerlendirme | |
14 | Final |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Bogomolova, N. (2004). Massovaya kommunikatsia i obshenie. Moscow: Znanie. |
Ek kaynaklar
|
Baklanov, R. (2008). Mass Madia glazami gazet: Prakticheskie rekomendatsii nachinayushemu mediynomu kritiku. Kazan: KazGU. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Documents | Ders materyali öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır. |
Assignments | Proje, sunum, seminer hazırlama |
Exams | Kısa Sınav, Ara Sınavı, Ödev |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 30 |
Total | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | x | |||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | x | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | x | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |