• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 472
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Amacı: 
Teknik, iş veya devlet kuruluşunda gerçek hizmette eğitim ve uygulama içeren bireysel olarak uzmanlaşmış çalışmalar. Müzakerelere katılmak, hukuk, ekonomi (hukuk anlaşmaları), hazırlık ve imza sözleşmesi ile ilgili zor metinler okuma ve tercüme. Protokol okuma ve yazma.
Dersin İçeriği: 
Dersin İçeriği Teknik, ticari veya bir devlet kuruluşunda fiili hizmet için gerekli eğitim ve alıştırma dahil birey temelli ihtisasi bir çalışma yapmaktır. hukuk ve ekonomiyle ilgilli zor metinlerinin okunması ve çevirisi, sözleşme hazırlanması ve imzalanması, görüşmelere katılmak, tutanak okunması ve yazımı gibi konular işlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatma 4. Tartışma, 5. Gösteri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıkları

Program Öğrenme Çıktıkları Öğretim Yöntemleri Ölçme

Yöntemleri

1. Öğrenci Antik çağlardan modern dünya görüşünün doğuşuna kadar mimari ve güzel sanatların gelişimindeki ana dönemleri analiz eder.  

4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C

2. Tarihsel çevreyi, sanat ve sanatçının içinde bulunduğu sosyo-kültürel koşulları kavrar.  

4,5 

 

1, 4, 5

 

A,B,C

3. Evrensel kültür varlıklarına değer vermenin, sahip çıkmanın, geçmiş ile gelecek arasında bağ kurmanın önemini kavrar.  

4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Vvedenie vo Vseobshuyu istoriyu iskusstva. Obshaia kharakteristika arhitektury i izobrazitel’nogo iskusstva Drevnego Egipta. Sanatın

temelleri

2 Iskusstvo Indiyi. Vediyskiy period iskusstva. Buddiyskiy period iskusstva. Iudaism I iskusstvo. Khramovye kompleksy Indiyi. Sanatın

temelleri

3 Islam: kul’tura i iskusstvo. Indo-musul’manskoe zodchestvo. Sanatın

temelleri

4 Iskusstvo Yugo-Vostochnoy Asiyi I Dal’nego Vostoka (Kitay, Koreya, Yaponiya). Sanatın

temelleri

5 Arkhitektura Drevney Gretsiyi. Arkhitektura Drevnego Rima. Zhivopis’ Drevnego Rima. Sanatın

temelleri

6 Rannehristianskoe iskusstvo. Iskusstvo Vizantiyi. Sanatın

temelleri

7 Zapadnoeropeyskoe iskusstvo Srednih vekov. Sanatın

temelleri

8 ARA SINAV  
9 Zapadnoevropeyskoe iskusstvo epokhi Vozrozhdeniya i XVII veka. Sanatın

temelleri

10 Zapadnoevropeyskoe iskusstvo XVIII veka.  Sanatın

temelleri

11 Zapadnoevropeyskoe iskusstvo XIX veka: Arhitektura, Zhivopis’ , Grafika. Sanatın

temelleri

12 Zhivopis’ i Grafika XIX-XX vekov.  Sanatın

temelleri

13 Neoimpressionism, Postimpressionism. Sanatın

temelleri

14 Napravlenie “Simvolism” v zhivopisi. Stil’ “Modern” v zhivopisi XIX-XX vekov. Sanatın

temelleri

15 Iskusstvo Zapada XX veka. Poniatiya: “Traditsionalism”, “Epatism”,”Surrealism”. Techeniya:  “Kubism”, “Futurism”, “Neoplasticism”, “Pop-Art”. Sanatın

temelleri

16 FINAL SINAV  
     

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı  

1.Vseobshaya ıstoriya iskusstva (kurs lektsiy), SFU, Krasnoyarsk, 2008 

2.Elektronnaia versiya: https://school-textbook.com/iskusstvo-iskusstvovedenie/1866-vseobschaja-istorija-iskusstva-kurs-lekcij-panteleeva-ia-i-dr.html

Diğer kaynaklar 3. Kuzmina, M.,  Maltseva, N. - Istoriya zarubezhnogo iskusstva. – “Iskusstvo”, M., 1971

www.school-textbook.com;

www.arthistory.bench.nsu.ru

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Makaleler, Filmler, Slaytlar
Ödevler Sanat ve Sinema (Sunum)
Sınavlar Yorum (Yazılı ve Sözlü)

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESI
Ara Sınav 1 30
Quiz   1 20
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) 1 40
Ödev 1 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıkları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.       x    
2 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.       x    
3 Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.         x  
4 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.       x    
5 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.         x  
6 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.         x  
7 Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.         x  
8 Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.       x    
9 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.         x  
10 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.       x    
11 Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.         x  

ECTS

 

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Final  1 10 10
Toplam İş Yükü     140
Toplam İş Yükü/ 25 (s)     5.6
Dersin AKTS kredisi      6