Dersin Amacı:
Teknik, iş veya devlet kuruluşunda gerçek hizmette eğitim ve uygulama içeren bireysel olarak uzmanlaşmış çalışmalar. Müzakerelere katılmak, hukuk, ekonomi (hukuk anlaşmaları), hazırlık ve imza sözleşmesi ile ilgili zor metinler okuma ve tercüme. Protokol okuma ve yazma.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği | Teknik, ticari veya bir devlet kuruluşunda fiili hizmet için gerekli eğitim ve alıştırma dahil birey temelli ihtisasi bir çalışma yapmaktır. hukuk ve ekonomiyle ilgilli zor metinlerinin okunması ve çevirisi, sözleşme hazırlanması ve imzalanması, görüşmelere katılmak, tutanak okunması ve yazımı gibi konular işlenecektir. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatma 4. Tartışma, 5. Gösteri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıkları |
Program Öğrenme Çıktıkları | Öğretim Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
1. Öğrenci Antik çağlardan modern dünya görüşünün doğuşuna kadar mimari ve güzel sanatların gelişimindeki ana dönemleri analiz eder. |
4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
2. Tarihsel çevreyi, sanat ve sanatçının içinde bulunduğu sosyo-kültürel koşulları kavrar. |
4,5 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
3. Evrensel kültür varlıklarına değer vermenin, sahip çıkmanın, geçmiş ile gelecek arasında bağ kurmanın önemini kavrar. |
4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Vvedenie vo Vseobshuyu istoriyu iskusstva. Obshaia kharakteristika arhitektury i izobrazitel’nogo iskusstva Drevnego Egipta. |
Sanatın
temelleri |
2 | Iskusstvo Indiyi. Vediyskiy period iskusstva. Buddiyskiy period iskusstva. Iudaism I iskusstvo. Khramovye kompleksy Indiyi. |
Sanatın
temelleri |
3 | Islam: kul’tura i iskusstvo. Indo-musul’manskoe zodchestvo. |
Sanatın
temelleri |
4 | Iskusstvo Yugo-Vostochnoy Asiyi I Dal’nego Vostoka (Kitay, Koreya, Yaponiya). |
Sanatın
temelleri |
5 | Arkhitektura Drevney Gretsiyi. Arkhitektura Drevnego Rima. Zhivopis’ Drevnego Rima. |
Sanatın
temelleri |
6 | Rannehristianskoe iskusstvo. Iskusstvo Vizantiyi. |
Sanatın
temelleri |
7 | Zapadnoeropeyskoe iskusstvo Srednih vekov. |
Sanatın
temelleri |
8 | ARA SINAV | |
9 | Zapadnoevropeyskoe iskusstvo epokhi Vozrozhdeniya i XVII veka. |
Sanatın
temelleri |
10 | Zapadnoevropeyskoe iskusstvo XVIII veka. |
Sanatın
temelleri |
11 | Zapadnoevropeyskoe iskusstvo XIX veka: Arhitektura, Zhivopis’ , Grafika. |
Sanatın
temelleri |
12 | Zhivopis’ i Grafika XIX-XX vekov. |
Sanatın
temelleri |
13 | Neoimpressionism, Postimpressionism. |
Sanatın
temelleri |
14 | Napravlenie “Simvolism” v zhivopisi. Stil’ “Modern” v zhivopisi XIX-XX vekov. |
Sanatın
temelleri |
15 | Iskusstvo Zapada XX veka. Poniatiya: “Traditsionalism”, “Epatism”,”Surrealism”. Techeniya: “Kubism”, “Futurism”, “Neoplasticism”, “Pop-Art”. |
Sanatın
temelleri |
16 | FINAL SINAV | |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
1.Vseobshaya ıstoriya iskusstva (kurs lektsiy), SFU, Krasnoyarsk, 2008 2.Elektronnaia versiya: https://school-textbook.com/iskusstvo-iskusstvovedenie/1866-vseobschaja-istorija-iskusstva-kurs-lekcij-panteleeva-ia-i-dr.html |
Diğer kaynaklar | 3. Kuzmina, M., Maltseva, N. - Istoriya zarubezhnogo iskusstva. – “Iskusstvo”, M., 1971 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Makaleler, Filmler, Slaytlar |
Ödevler | Sanat ve Sinema (Sunum) |
Sınavlar | Yorum (Yazılı ve Sözlü) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESI |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 20 |
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıkları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
2 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | x | |||||
3 | Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | x | |||||
4 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | x | |||||
5 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. | x | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | x | |||||
7 | Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | x | |||||
8 | Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | x | |||||
9 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | x | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | x | |||||
11 | Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | x |
ECTS
AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü/ 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS kredisi | 6 |