Dersin İçeriği | Bu ders, güncel teorik problemlerin, ikonik edebi metinlerin analizinin tartışıldığı ders materyallerini içerir; kurs için önerilen literatürün bir listesi, kendi kendine muayene için sorular, deneme konuları ve yaratıcı ödevler. |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıkları |
Program Öğrenme Çıktıkları | Öğretim Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
1)Derse hakim olmanın bir sonucu olarak, öğrenci modern edebi süreçte önde gelen üslup eğilimlerini bilecek. |
4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
2) Öğrenci, modern Rus edebiyatı eserlerini analiz edebilecektir. |
4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
3) Öğrenci, modern Rus edebiyatının en önemli yazarlarını ve eserlerini anlayacaktır. |
4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Önkoşulları yoktu) |
1 | Zhanrovıe transformatsii v sovremennoy russkoy proze. |
Kültürün
temelleri |
2 | “Zhenskiy razgovor” V.Rasputina. | Kültürün temelleri |
3 | Fiziologiya i metafizika v rasskazah L.Petrushevskoy. | Kültürün temelleri |
4 | Intermedial’nıy kod v noveyshey russkoy proze (roman “Byt’ Boskhom” A.Koroleva). | Kültürün temelleri |
5 | Russkaia poeziya kontsa XX veka (obzor). | Kültürün temelleri |
6 | V.Pelevin “Zholtaya strela” (povest’). | Kültürün temelleri |
7 | ARA SINAV | Kültürün temelleri |
8 | Blokovskiy intertekst v rasskaze V.Pelevina “Khrustal’nıy mir”. | Kültürün temelleri |
9 | Obrashenie k mifu i ego transformatsiya (F,Iskander, T.Tolstaya, L.Ulitskaia). | Kültürün temelleri |
10 | Nasledie derevenskoy prozy (E.Nosov, V/Belov, V.Rasputin). | Kültürün temelleri |
11 | Tema Fentezi (Y.Latynina, M.Uspenskiy, A.Lazarchuk, E.Gevorkian). | Kültürün temelleri |
12 | Sovremennye memuary (L.Razgon, E.Ginzburg. S.Gandlevskiy). | Kültürün temelleri |
13 | Rastsvet detektiva (A.Marinina, I.Dashkova, B.Akunin, M.Yudenich). | Kültürün temelleri |
14 | Postrealism (L.Petrushevskaya “Vremia noch’ “, V.Makanin “Andegraund, ili Geroy nashego vremeni”, S.Dovlatov “Rasskazy”, L.Ulitskaya “Medeya i eyo deti”. | Kültürün temelleri |
15 | Postmodernism (poeziya): D.Prigov,T.Kibirov, L.Rubinshteyn). Postmodernisin (proza): Ven.Erofeev “Moskva-Petushki”, T.Tolstaya “Kys’ ”, V.Pelevin “Zhizn’ nasekomyh”, “Pokolenie P” (“Generation P”); B.Akunin “Koronatsiya”. | Kültürün temelleri |
16 | FINAL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
1.Stepanian, G.L. Russkaia literatura: uchebnik dla inostrannih studentov. S.31-103, Moskva: RUDN, 2017
2.Markova, G.N. Sovremennaia russkaya literatura. Uchebnoe posobie. Cheliabinsk, 2019 |
Diğer kaynaklar |
https://theculturetrip.com/europe/russia/articles/heroes-of-their-times-a-century-of-great-russian-writers/; http://www.myshared.ru/slide/936506/ |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar | Dergi makaleler, Filmler, Slaytlar |
Ödevler | Rus Edebiyatı Sinemada (Sunum) |
Sınavlar | Yorum (Yazılı ve Sözlü) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESI |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 20 |
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıkları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
2 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | x | |||||
3 | Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | x | |||||
4 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | x | |||||
5 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. | x | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | x | |||||
7 |
Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve
İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
x | |||||
8 | Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | x | |||||
9 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | x | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | x | |||||
11 | Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | x |
ECTS
AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü/ 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS kredisi | 6 |