• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 404
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Modern Rus Edebiyatı" disiplininin incelenmesi, öğrencinin metni mevcut filolojik kavramlar ve bireysel edebi fenomen ve süreçlerin yöntemleri temelinde analiz etme becerisine yöneliktir.
Dersin İçeriği: 
Dersin İçeriği Bu ders, güncel teorik problemlerin, ikonik edebi metinlerin analizinin tartışıldığı ders materyallerini içerir; kurs için önerilen literatürün bir listesi, kendi kendine muayene için sorular, deneme konuları ve yaratıcı ödevler.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatma Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi, 5. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıkları

Program Öğrenme Çıktıkları Öğretim Yöntemleri Ölçme

Yöntemleri

 

1)Derse hakim olmanın bir sonucu olarak, öğrenci modern edebi süreçte önde gelen üslup eğilimlerini bilecek.

 

4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C

2) Öğrenci, modern Rus edebiyatı eserlerini analiz edebilecektir.  

4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C

 

3) Öğrenci, modern Rus edebiyatının en önemli yazarlarını ve eserlerini anlayacaktır.

 

4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık

(Önkoşulları yoktu)

1 Zhanrovıe transformatsii v sovremennoy russkoy proze. Kültürün

temelleri

2 “Zhenskiy razgovor” V.Rasputina.  Kültürün temelleri
3 Fiziologiya i metafizika v rasskazah L.Petrushevskoy. Kültürün temelleri
4 Intermedial’nıy kod v noveyshey russkoy proze (roman “Byt’ Boskhom” A.Koroleva). Kültürün temelleri
5 Russkaia poeziya kontsa XX veka (obzor). Kültürün temelleri
6 V.Pelevin “Zholtaya strela” (povest’). Kültürün temelleri
7 ARA SINAV Kültürün temelleri
8 Blokovskiy intertekst v rasskaze V.Pelevina “Khrustal’nıy mir”. Kültürün temelleri
9 Obrashenie k mifu i ego transformatsiya (F,Iskander, T.Tolstaya, L.Ulitskaia). Kültürün temelleri
10 Nasledie derevenskoy prozy (E.Nosov, V/Belov, V.Rasputin). Kültürün temelleri
11 Tema Fentezi (Y.Latynina, M.Uspenskiy, A.Lazarchuk, E.Gevorkian). Kültürün temelleri
12 Sovremennye memuary (L.Razgon, E.Ginzburg. S.Gandlevskiy). Kültürün temelleri
13 Rastsvet detektiva (A.Marinina, I.Dashkova, B.Akunin, M.Yudenich). Kültürün temelleri
14 Postrealism (L.Petrushevskaya “Vremia noch’ “, V.Makanin “Andegraund, ili Geroy nashego vremeni”, S.Dovlatov “Rasskazy”, L.Ulitskaya “Medeya i eyo deti”. Kültürün temelleri
15 Postmodernism (poeziya): D.Prigov,T.Kibirov, L.Rubinshteyn). Postmodernisin (proza): Ven.Erofeev “Moskva-Petushki”, T.Tolstaya “Kys’ ”, V.Pelevin “Zhizn’ nasekomyh”, “Pokolenie P” (“Generation P”); B.Akunin  “Koronatsiya”. Kültürün temelleri
16 FINAL SINAV  

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR
Ders Kitabı 1.Stepanian, G.L. Russkaia literatura: uchebnik dla inostrannih studentov. S.31-103, Moskva: RUDN, 2017 

2.Markova, G.N. Sovremennaia russkaya literatura. Uchebnoe posobie. Cheliabinsk, 2019

Diğer kaynaklar  

https://arzamas.academy/mag

https://theculturetrip.com/europe/russia/articles/heroes-of-their-times-a-century-of-great-russian-writers/;  http://www.myshared.ru/slide/936506/

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar Dergi makaleler, Filmler, Slaytlar
Ödevler Rus Edebiyatı Sinemada (Sunum)
Sınavlar Yorum (Yazılı ve Sözlü)
   

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESI
Ara Sınav 1 30
Quiz   1 20
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) 1 40
Ödev 1 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıkları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.         x  
2 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.       x    
3 Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.       x    
4 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.       x    
5 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.     x      
6 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.       x    
7 Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve 

İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.

        x  
8 Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.       x    
9 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.       x    
10 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.     x      
11 Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.         x  

ECTS

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Final  1 10 10
Toplam İş Yükü     140
Toplam İş Yükü/ 25 (s)     5.6
Dersin AKTS kredisi      6