Dersin Amacı:
Rusçada özel bir alan olan “Ticari Rusça” ile öğrencileri tanıştırmak, resmi yazışma ve kurumsal iletişimde başarılı olmalarını sağlamak. Öğrencilere iş dünyası için gerekli yazılı / sözlü çeviri bilgi ve yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği |
Ticari dilin kullanıldığı alanlar ve metin türlerini tanımak, ticari Rusça kalıplarını öğrenmek. Farklı amaçlarda kurulacak resmi iletişimde uyulması gereken şablonlar ve temel öğelerin öğrenilmesi. Belirli hazırlık ve en az B1 seviyesinde Rusça bilgisi gereklidir. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev – Derse Aktif Katılım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıkları |
Program Öğrenme Çıktıkları | Öğretim Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
1) Öğrenci metin türlerine karşı bilinç kazanır. |
1,2 |
1.4.5 |
A,B,C |
2) Öğrencinin metin türlerini tanıyarak ve özelliklerinin bilincine vararak çeviri amaçlı metin çözümlemesi yapacak düzeye gelmesi beklenir. |
6 |
1.4.5 |
A,B,C |
3) Sözcük dağarcıkları genişleyecektir. |
6.7.8 |
1.4.5 |
A,B,C |
4) Metin çözümleme yöntemlerini kavrayacaklardır.
|
7,8 | 1.4.5 | A,B,C |
5) Okuduğu metni doğru algılama becerisi gösterecektir.
|
9,12 | 1.4.5 | A,B,C |
6) Daha hızlı okuma yeteneği geliştirecektir.
|
9,12 | 1.4.5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Önkoşulları yoktu) |
1 | Istoriya vsemirnoy literatury (vvedenie v disciplinu) |
Kültürün
temelleri |
2 | Literatura Antichnoy epohi (Gomer “Odissey”) |
Kültürün temelleri |
3 | Literatura epohi Srednevekovya. Srednevekoviy geroicheskiy epos. Kurtuaznaia, ili Rytharskaia literatura (“Tristan i Izolda”, “Pesn’ o Rolande”) |
Kültürün temelleri |
4 | Literatura epohi Vozrozhdenia: Fransua Rable (“Gargantua i Pantagruel’”) | Kültürün temelleri |
5 | Tvorchestvo Wilyama Shekspira (komediyi, tragediyi) |
Kültürün temelleri |
6 | Literatura epohi Prosvesheniya: Didro, Volter, Jan-Jak Russo |
Kültürün temelleri |
7 | Zarubezhnaia literatura XIX veka (Novoe vremia). Romantizm v angliyskoy literature: Bayron | Kültürün temelleri |
8 | ARA SINAV | |
9 | Tvorchestvo Edgara Po | Kültürün temelleri |
10 | Proyavlenie modernizma v mirovoy literature v posledney treti XIX veka | Kültürün temelleri |
11 | Esteticheskie printsipi i hudozhestvennaia praktika Sharlia Bodlera (Sb.”Tsvety zla”) | Kültürün temelleri |
12 | Symvolizm vo Frantsiyi: Stefan Mallarme, Pol Verlen, Artur Rembo | Kültürün temelleri |
13 | Psihologizm v rasskazah Gi de Mopassana | Kültürün temelleri |
14 | Mirovaia literatura na rubezhe XIX - XX vv (obshaia harakteristika). Oscar Wilde, Jack London | Kültürün temelleri |
15 | Amerikanskaia literature v period “veka jaza”: Frensis Scott Fitzgerald (“Velikiy Gatsby” «Noch’ nezhna”) | Kültürün temelleri |
16 | FINAL SINAV | |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | 1.Kroshneva, M.E. Istoriya mirovoy literaturi i iskusstvva. Ulyanovsk, Izd-vo UGTU, 2018 – 42 s. |
Diğer kaynaklar | 2.Ocherki i sochineniya po russkoy i mirovoy literature https://arzamas.academy/special/ruslit-xx |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Makaleler, Filmler, Slaytlar |
Ödevler | Dünya Edebiyatı Sinemada (Yazılı) |
Sınavlar | Yorum (Yazılı) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESI |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 20 |
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıkları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
2 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | x | |||||
3 | Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | x | |||||
4 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | x | |||||
5 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. | x | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | x | |||||
7 | Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | x | |||||
8 | Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | x | |||||
9 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | x | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | x | |||||
11 | Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | x |
ECTS
AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU
|
|||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü/ 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS kredisi | 6 |