Dersin İçeriği |
XX yüzyılın Rus edebiyatının seyri, yazarların yaratıcı yolu, yaratılış tarihi ve eserlerinin sanatsal özgünlüğü hakkında materyal içerir. |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıkları |
Program Öğrenme Çıktıkları | Öğretim Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
1. Bir edebi eseri yeterli düzeyde anlama ve okuma öğretimi becerilerinin kazanılması. |
2, 4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C,D |
2. Kültürel, bölgesel, eğitimsel ve dilsel nitelikteki sorunların başarılı çözümü. |
2, 3, 4 |
1, 4, 5 |
A,B,C,D |
3. 20. yüzyılın Rus yazar ve şairlerinin eserlerini bağımsız olarak analiz edebilme. |
2, 3, 4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Önkoşulları yoktu) |
1 | Literatura nachala XX veka. Istoki i harakter literaturnyh iskaniy.Stremlenie k tvorcheskomu preobrazheniyu mira. Literaturnye iskaniya storonnikov revolutsionnogo dvizheniya. |
Kültürün
temelleri |
2 | “Serebrianıy vek” russkoy poeziyi. Hronologicheskie granitsy Serebrianogo veka. Analiz fragmentov teksta (statya N.Otsupa “Serebrianıy vek russkoy poeziyi”). |
Kültürün temelleri |
3 | Tvorchestvo Maksima Gorkogo: Rannie gody,romanticheskaya proza,romanticheskiy geroy. Obraz duhovnoy garmoniyi mira (“Pesnia o Sokole”, “Pesnia o Burevestnike”).Chehovskaya traditsiya v dramaturgiyi Gorkogo. ”Na dne” kak sotsialno- filosofskaya drama. |
Kültürün temelleri |
4 | Analiz hudozhestvennogo teksta. “Pesnia o Burevestnike”, sotsialno-filosofskaia drama “Na dne”. Sistema obrazov. Spor o cheloveke. | Kültürün temelleri |
5 | Tvorchestvo Ivana Bunina. Tvrcheskiy put’: istoki sotsialnoy dvoystvennosti. Vliyanie russkoy klassicheskoy literatury. Idealizatsia proshlogo. |
Kültürün temelleri |
6 | Analiz rasskaza Ivana Bunina “Gospodin iz San-Frantsisko” (tema kontsa, katastrofy, tema liubvi). Smysl nazvaniya rasskaza “Solnechnıy udar”). |
Kültürün temelleri |
7 | Poeziya Serebrianogo Veka. | Kültürün temelleri |
8 | ARA SINAV | |
9 | Russkiy Symvolism. Aleksandr Blok, Zinaida Gippius. Poetika symvolistov. | Kültürün temelleri |
10 | Akmeism. Osnovnye printsipy akmeisma. Anna Ahmatova (“Szhala ruki pod temnoy vualyu...). Tsrcheskaya deyatelnost’ poetov (Tseh poetov). |
Kültürün temelleri |
11 | Futurism – avangardistskoe dvizhenie 10-20 godov XX veka. “Manifest Futurisma” Filippo Marinetti. Osnovnie priznaki futurisma v Rossii. Epataj, Skandal. Stihotvorenie Vladimira Mayakovskogo “Poslushayte!” |
Kültürün temelleri |
12 | Analiz hudozhestvennogo teksta (Aleksadr Blok “Devushka pela v tserkovnom hore...”, Anna Ahmatova “Szhala ruki pod temnoy vualyu...”, Vladimir Mayakovskiy “Poslushayte!”: tema i osnovnaya mysl’ stihotvoreniya; sredstva hudozhestvennoy vyrazitelnosti. |
Kültürün temelleri |
13 | Tvorcheskiy put’ Mikhaila Bulgakova. Statya o povesti “Sobachye sedrtse”. | Kültürün temelleri |
14 | Analiz hudozhesvennogo teksta “Sobachye sertse”. | Kültürün temelleri |
15 | Tvorchestvo Borisa Pasternaka (roman “Doktor Zhivago”). Analiz stihotvoreniya “Fevral.Dostat’ chernil i plakat’ “ |
Kültürün temelleri |
16 | FINAL SINAV | |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Vladimirova, T.L. Russkaia literatura XX veka: Uchebnik dla inostrannih studentov. Tomsk. Izd-vo TPU, 2012 – 143 s. |
Diğer kaynaklar |
http://litra.ru/biography
http://magazines.russ.ru/voplit Ocherki i sochineniya po russkoy i mirovoy literature – http://www.testsoch.info |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar | Arşiv makaleler, Filmler, Slaytlar |
Ödevler | Rus Edebiyatı Sinemada (Sunum) |
Sınavlar | Yorum (Yazılı ve Sözlü) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESI |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 20 |
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıkları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
2 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | x | |||||
3 | Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | x | |||||
4 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | x | |||||
5 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. | x | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | x | |||||
7 | Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | x | |||||
8 | Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | x | |||||
9 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | x | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | x | |||||
11 | Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | x |
ECTS
AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU
|
|||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü/ 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS kredisi | 6 |