• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 403
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Dersin Amacı Öğrencileri XX yüzyılın Rus edebiyatının eserleriyle tanıştırmak. Dersler, okuma becerilerinin yanı sıra konuşma becerilerini geliştirmeye ve iyileştirmeye yöneliktir.
Dersin İçeriği: 

Dersin İçeriği

XX yüzyılın Rus edebiyatının seyri, yazarların yaratıcı yolu, yaratılış tarihi ve eserlerinin sanatsal özgünlüğü hakkında materyal içerir.

 
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatma Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi, 5. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev D:Quiz

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıkları

Program Öğrenme Çıktıkları Öğretim Yöntemleri Ölçme

Yöntemleri

1. Bir edebi eseri yeterli düzeyde anlama ve okuma öğretimi becerilerinin kazanılması.  

2, 4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C,D

2. Kültürel, bölgesel, eğitimsel ve dilsel nitelikteki sorunların başarılı çözümü.  

2, 3, 4

 

1, 4, 5

 

A,B,C,D

3. 20. yüzyılın Rus yazar ve şairlerinin eserlerini bağımsız olarak analiz edebilme.  

2, 3, 4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık

(Önkoşulları yoktu)

1 Literatura nachala XX veka. Istoki i harakter literaturnyh iskaniy.Stremlenie k tvorcheskomu preobrazheniyu mira. Literaturnye iskaniya storonnikov revolutsionnogo dvizheniya. Kültürün

temelleri

2 “Serebrianıy vek” russkoy poeziyi. Hronologicheskie granitsy Serebrianogo veka. Analiz fragmentov teksta (statya N.Otsupa “Serebrianıy vek russkoy poeziyi”).   

Kültürün temelleri

3 Tvorchestvo Maksima Gorkogo: Rannie gody,romanticheskaya proza,romanticheskiy geroy. Obraz duhovnoy garmoniyi mira (“Pesnia o Sokole”, “Pesnia o Burevestnike”).Chehovskaya traditsiya v dramaturgiyi Gorkogo. ”Na dne” kak sotsialno- filosofskaya drama.  

Kültürün temelleri

4 Analiz hudozhestvennogo teksta. “Pesnia o Burevestnike”, sotsialno-filosofskaia drama “Na dne”. Sistema obrazov. Spor o cheloveke. Kültürün temelleri
5 Tvorchestvo Ivana Bunina. Tvrcheskiy put’: istoki sotsialnoy dvoystvennosti. Vliyanie russkoy klassicheskoy literatury. Idealizatsia proshlogo.  

Kültürün temelleri

6 Analiz rasskaza Ivana Bunina “Gospodin iz San-Frantsisko” (tema kontsa, katastrofy, tema liubvi). Smysl nazvaniya rasskaza “Solnechnıy udar”).   

Kültürün temelleri

7 Poeziya Serebrianogo Veka. Kültürün temelleri
8 ARA SINAV  
9 Russkiy Symvolism. Aleksandr Blok, Zinaida Gippius. Poetika symvolistov. Kültürün temelleri
10 Akmeism. Osnovnye printsipy akmeisma. Anna Ahmatova (“Szhala ruki pod temnoy vualyu...). Tsrcheskaya deyatelnost’ poetov (Tseh poetov).  

Kültürün temelleri

11 Futurism – avangardistskoe dvizhenie 10-20 godov XX veka. “Manifest Futurisma” Filippo Marinetti. Osnovnie priznaki futurisma v Rossii. Epataj, Skandal. Stihotvorenie Vladimira Mayakovskogo “Poslushayte!”  

Kültürün temelleri

12 Analiz hudozhestvennogo teksta (Aleksadr Blok “Devushka pela v tserkovnom hore...”, Anna Ahmatova “Szhala ruki pod temnoy vualyu...”, Vladimir Mayakovskiy “Poslushayte!”: tema i osnovnaya mysl’ stihotvoreniya; sredstva hudozhestvennoy vyrazitelnosti.  

Kültürün temelleri

13 Tvorcheskiy put’ Mikhaila Bulgakova. Statya o povesti “Sobachye sedrtse”.  Kültürün temelleri
14 Analiz hudozhesvennogo teksta “Sobachye sertse”. Kültürün temelleri
15 Tvorchestvo Borisa Pasternaka (roman “Doktor Zhivago”). Analiz stihotvoreniya “Fevral.Dostat’ chernil i plakat’ “  

Kültürün temelleri

16 FINAL SINAV  
     

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Vladimirova, T.L. Russkaia literatura XX veka: Uchebnik dla inostrannih studentov. Tomsk. Izd-vo TPU, 2012 – 143 s. 
Diğer kaynaklar http://litra.ru/biography

www.testsoch.info

www.bulgakov.ru

http://magazines.russ.ru/voplit

Ocherki i sochineniya po russkoy i mirovoy literature – http://www.testsoch.info

https://arzamas.academy/special/ruslit-xx

http://ruspisateli.ru/poety.html

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar Arşiv makaleler, Filmler, Slaytlar
Ödevler Rus Edebiyatı Sinemada (Sunum) 
Sınavlar Yorum (Yazılı ve Sözlü)

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESI
Ara Sınav 1 30
Quiz   1 20
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) 1 40
Ödev 1 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıkları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.         x  
2 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.       x    
3 Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.         x  
4 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.       x    
5 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.         x  
6 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.         x  
7 Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.         x  
8 Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.       x    
9 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.         x  
10 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.   x        
11 Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.         x  

ECTS

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Final  1 10 10
Toplam İş Yükü     140
Toplam İş Yükü/ 25 (s)     5.6
Dersin AKTS kredisi      6