• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 401
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin amacı dil ögelerini kullanarak öğrencilere stilistik yaklaşımı öğretmek, dilsel yeteneği, dili doğru konuşmayı ve yanlış kullanılan stile karşı bilinçli olmayı sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Dersin İçeriği 

Program çerçevesinde derslerin işlenişi çeşitli metodolojik araçların kullanımıyla gerçekleşir. Öğrenme sürecinde konu anlatımı, konuşma, test, eğitim materyalinin eksik yönlerinin açıklanması ve sözcüksel, morfolojik, sözdizimsel, üslupsal hataların incelenmesi gibi konular ele alınır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
. Anlatım, 2. Tartışma, 3. Gösteri, 4. Problem Çözme Yöntemi, 5. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev, B: Ara sınav, C: Final sınavı, D:Portfolyo, E: Çoktan seçmeli test

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Rus edebi dilinin normlarına hakim olmaya ilgi uyandırılır; 3.6.8.11.13 1,2,3 A,B,C
2) Bir kelimenin tam seçimi, doğru telaffuzu ve kullanım becerileri geliştirilirler; 3.6.8.11.13 1,2,3 A,B,C
3) Dil olguları tanımlanır, analiz edilir, karşılaştırılır, sınıflandırılır, üslup açısından değerlendirilir; 3.6.8.11.13 1,2,3 A,B,C
4) Metinlerin stilistik analizi öğrenilir. 3.6.8.11.13 1,2,3 A,B,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık 
1 Biçembilimin kapsamı ve alanı.  
2 Matbu ve sözlü anlatım stili Biçem

 

3 Sözlü ve yazılı anlatım  
4 Konuşma stilinin leksikolojik özellikleri  
5 Sözlü anlatım stili olarak diyalog  
6 Особенности переписки. 

Yazışma özellikleri

 
7 İş yazışmalarının özellikleri  
8 Ara sınav  
9 Bilimsel stil özellikleri  
10 Alıntıların doğru biçimlendirilmesi  
11 Basın-yayın stilinin özellikleri  
12 Yorum, gözlem, inceleme  
13 Deneme Türü  
14 Tekrar  
15 Final sınavı  

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR
Ders Kitabı N.A.Afanasyeva, T.İ.Popova.Palitra Stiley. Sankt-Petersburg: Zlatoust. 2012.

Golub, A. (2002). Stilistika russkogo yazyka. – М. Ayris Press. 

Diğer Kaynaklar Gorbachevich, K. (2001). Normy sovremennogo russkogo yazyka. – М. Prosveshenie.

Senina, A. (2011). Russkiy Yazyk. – Rostov-na -Donu, Legion.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Internet görsel ve yazılı güncel metinler
Ödevler Rusça ve Türkçe kaynaklardan yararlanılacaktır
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

 

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktılar Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.          x  
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.     x      
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.       x    
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.     x      
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.       x    
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.     x      
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.     x      
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.     x                     
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.       x    
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.       x    
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.         x  
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.         x  
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.        x                     

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav 1
Ödev 1 10 10
Final 1 12  102
Toplam İş Yükü     164
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6.56
Dersin AKTS Kredisi     7