Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı dil ögelerini kullanarak öğrencilere stilistik yaklaşımı öğretmek, dilsel yeteneği, dili doğru konuşmayı ve yanlış kullanılan stile karşı bilinçli olmayı sağlamak.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği |
Program çerçevesinde derslerin işlenişi çeşitli metodolojik araçların kullanımıyla gerçekleşir. Öğrenme sürecinde konu anlatımı, konuşma, test, eğitim materyalinin eksik yönlerinin açıklanması ve sözcüksel, morfolojik, sözdizimsel, üslupsal hataların incelenmesi gibi konular ele alınır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
. Anlatım, 2. Tartışma, 3. Gösteri, 4. Problem Çözme Yöntemi, 5. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev, B: Ara sınav, C: Final sınavı, D:Portfolyo, E: Çoktan seçmeli test
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Rus edebi dilinin normlarına hakim olmaya ilgi uyandırılır; | 3.6.8.11.13 | 1,2,3 | A,B,C |
2) Bir kelimenin tam seçimi, doğru telaffuzu ve kullanım becerileri geliştirilirler; | 3.6.8.11.13 | 1,2,3 | A,B,C |
3) Dil olguları tanımlanır, analiz edilir, karşılaştırılır, sınıflandırılır, üslup açısından değerlendirilir; | 3.6.8.11.13 | 1,2,3 | A,B,C |
4) Metinlerin stilistik analizi öğrenilir. | 3.6.8.11.13 | 1,2,3 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biçembilimin kapsamı ve alanı. | |
2 | Matbu ve sözlü anlatım stili |
Biçem
|
3 | Sözlü ve yazılı anlatım | |
4 | Konuşma stilinin leksikolojik özellikleri | |
5 | Sözlü anlatım stili olarak diyalog | |
6 |
Особенности переписки.
Yazışma özellikleri |
|
7 | İş yazışmalarının özellikleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Bilimsel stil özellikleri | |
10 | Alıntıların doğru biçimlendirilmesi | |
11 | Basın-yayın stilinin özellikleri | |
12 | Yorum, gözlem, inceleme | |
13 | Deneme Türü | |
14 | Tekrar | |
15 | Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
N.A.Afanasyeva, T.İ.Popova.Palitra Stiley. Sankt-Petersburg: Zlatoust. 2012.
Golub, A. (2002). Stilistika russkogo yazyka. – М. Ayris Press. |
Diğer Kaynaklar |
Gorbachevich, K. (2001). Normy sovremennogo russkogo yazyka. – М. Prosveshenie.
Senina, A. (2011). Russkiy Yazyk. – Rostov-na -Donu, Legion. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Internet görsel ve yazılı güncel metinler |
Ödevler | Rusça ve Türkçe kaynaklardan yararlanılacaktır |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktılar | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | x | |||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | x | |||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | x | |||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | x | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | x | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 102 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |