• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 304
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Dersin temel tarihsel ve edebi kuramsal sorunlarına doğru cevap vermesine yardımci olmak. Metinlerin içeriğini ve temel edebi gerçekleri belirtmek. Dersin amacı, klasik Rus edebiyatının edebi eserlerinin analizi yoluyla öğrencilere estetik bir edebiyat zevki aşılamaktır.
Dersin İçeriği: 
Dersin İçeriği 19.yüzyıl Rus klasik edebiyatı eserlerinin okuma becerilerini geliştirmek. Sınıfta tartışmalar ve dersler yoluyla iletişim biliminin geliştirilmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatma Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi, 5. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıkları

Program Öğrenme Çıktıkları Öğretim Yöntemleri Ölçme

Yöntemleri

1) Ondokuz yüzyılın 2. yarısının Rus yazarlarının çalışmaları hakkında bilgaiye sahip olmak

 

 

2, 4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C

2) XIX-XX yüzyılların Rus ve dünya edebiyatının gelişimi bağlamında sanat eserlerini analiz etme becerisi

 

 

2, 3, 4

 

1, 4, 5

 

A,B,C

3) Yirminci yüzyıl yazarlarının eserlerini okuma deneyimine sahip olmak  

2, 3, 4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C

4) Seçilen bir yazarın eseri hakkında makale yazarken karşılaştırmalı yöntemi kullanması bilmek

 

 

2, 3, 4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık

(Önkoşulları yoktu)

1 Obzor russkoy literatury vtoroy poloviny 19 veka. Literaturniy process 70-90 godov. Kültürün

temelleri

2 N.Chernyshevskiy (analiz romana “Chto delat’?) Tema zhenskoy svobody. Kültürün temelleri
3 I.Turgenev (Stohotvoreniya v proze; roman ”Dvorianskoe gnezdo”). Kültürün temelleri
4 I.Turgenev (roman “Ottsy i deti”- antinigilisticheskoe proizvedenie) pisatelia. Kültürün temelleri
5 A.Chekhov (“Skuchnaia istoriya”, “Chernıy monah”: Philosophiya i poetika”). Kültürün temelleri
6 Chekhovskaia dramaturgiya v kontekste novoy dramy rubezha vekov. Kültürün temelleri
7 ARA SINAV Kültürün temelleri
8 F.Dostoevskiy (“Belye nochi”, “Unizhennye i oskorblennye”).  Kültürün temelleri
9 Peterburg Dostoevskogo: Predely nigilisticheskogo soznaniya. Kültürün temelleri
10 Palach ili zhertva? (obsuzhdenie romana “Prestuplenie i nakazanie”). Kültürün temelleri
11 Dostoevskiy kak khristianskiy myslitel’ (“Legenda o Velikom Inkvizitore”). Kültürün temelleri
12 L.Tolstoy i khristianstvo. Kültürün temelleri
13 L.Tolstoy ( “Voyna i mir”: sistema obrazov v romane). Kültürün temelleri
14 Roman “Anna Karenina”: scenicheskoe voploshenie geroev v kinematografe . Kültürün temelleri
15 Izobrazhenie duhovnogo voskreseniya v romane L.Tolstogo “Voskresenie”. Kültürün temelleri
16 FINAL SINAV  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Stepanian, G.L. Russkaia literatura: uchebnik dla inostrannih studentov. S.31-103, Moskva: RUDN, 2017 
Diğer kaynaklar Musiy, V.B. Istoriya Russkoy Literatury XIX veka: uchebnoe posobie dla inostrannyh studentov.S.3-52, Odessa: Odesskiy Natsionalniy Universitet imeni I.I. Mechnikova, 2011 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar Dergi makaleler, Filmler, Slaytlar
Ödevler Rus Edebiyatı Sinemada (Sunum)
Sınavlar Yorum (Yazılı ve Sözlü)

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESI
Ara Sınav 1 30
Quiz   1 20
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) 1 40
Ödev 1 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıkları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.         x  
2 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.       x    
3 Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.       x    
4 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.       x    
5 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.     x      
6 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.       x    
7 Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve 

İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.

        x  
8 Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.       x    
9 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.       x    
10 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.     x      
11 Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.         x  

ECTS

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Final  1 10 10
Toplam İş Yükü     140
Toplam İş Yükü/ 25 (s)     5.6
Dersin AKTS kredisi      6