Dersin Amacı:
Dersin temel tarihsel ve edebi kuramsal sorunlarına doğru cevap vermesine yardımci olmak. Metinlerin içeriğini ve temel edebi gerçekleri belirtmek. Dersin amacı, klasik Rus edebiyatının edebi eserlerinin analizi yoluyla öğrencilere estetik bir edebiyat zevki aşılamaktır.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği | 19.yüzyıl Rus klasik edebiyatı eserlerinin okuma becerilerini geliştirmek. Sınıfta tartışmalar ve dersler yoluyla iletişim biliminin geliştirilmesi. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatma Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi, 5. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıkları |
Program Öğrenme Çıktıkları | Öğretim Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
1) Ondokuz yüzyılın 2. yarısının Rus yazarlarının çalışmaları hakkında bilgaiye sahip olmak
|
2, 4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
2) XIX-XX yüzyılların Rus ve dünya edebiyatının gelişimi bağlamında sanat eserlerini analiz etme becerisi
|
2, 3, 4 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
3) Yirminci yüzyıl yazarlarının eserlerini okuma deneyimine sahip olmak |
2, 3, 4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
4) Seçilen bir yazarın eseri hakkında makale yazarken karşılaştırmalı yöntemi kullanması bilmek
|
2, 3, 4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Önkoşulları yoktu) |
1 | Obzor russkoy literatury vtoroy poloviny 19 veka. Literaturniy process 70-90 godov. |
Kültürün
temelleri |
2 | N.Chernyshevskiy (analiz romana “Chto delat’?) Tema zhenskoy svobody. | Kültürün temelleri |
3 | I.Turgenev (Stohotvoreniya v proze; roman ”Dvorianskoe gnezdo”). | Kültürün temelleri |
4 | I.Turgenev (roman “Ottsy i deti”- antinigilisticheskoe proizvedenie) pisatelia. | Kültürün temelleri |
5 | A.Chekhov (“Skuchnaia istoriya”, “Chernıy monah”: Philosophiya i poetika”). | Kültürün temelleri |
6 | Chekhovskaia dramaturgiya v kontekste novoy dramy rubezha vekov. | Kültürün temelleri |
7 | ARA SINAV | Kültürün temelleri |
8 | F.Dostoevskiy (“Belye nochi”, “Unizhennye i oskorblennye”). | Kültürün temelleri |
9 | Peterburg Dostoevskogo: Predely nigilisticheskogo soznaniya. | Kültürün temelleri |
10 | Palach ili zhertva? (obsuzhdenie romana “Prestuplenie i nakazanie”). | Kültürün temelleri |
11 | Dostoevskiy kak khristianskiy myslitel’ (“Legenda o Velikom Inkvizitore”). | Kültürün temelleri |
12 | L.Tolstoy i khristianstvo. | Kültürün temelleri |
13 | L.Tolstoy ( “Voyna i mir”: sistema obrazov v romane). | Kültürün temelleri |
14 | Roman “Anna Karenina”: scenicheskoe voploshenie geroev v kinematografe . | Kültürün temelleri |
15 | Izobrazhenie duhovnogo voskreseniya v romane L.Tolstogo “Voskresenie”. | Kültürün temelleri |
16 | FINAL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Stepanian, G.L. Russkaia literatura: uchebnik dla inostrannih studentov. S.31-103, Moskva: RUDN, 2017 |
Diğer kaynaklar | Musiy, V.B. Istoriya Russkoy Literatury XIX veka: uchebnoe posobie dla inostrannyh studentov.S.3-52, Odessa: Odesskiy Natsionalniy Universitet imeni I.I. Mechnikova, 2011 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar | Dergi makaleler, Filmler, Slaytlar |
Ödevler | Rus Edebiyatı Sinemada (Sunum) |
Sınavlar | Yorum (Yazılı ve Sözlü) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESI |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 20 |
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıkları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
2 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | x | |||||
3 | Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | x | |||||
4 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | x | |||||
5 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. | x | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | x | |||||
7 |
Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve
İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
x | |||||
8 | Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | x | |||||
9 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | x | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | x | |||||
11 | Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | x |
ECTS
AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü/ 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS kredisi | 6 |