• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 309
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
Dersin Amacı: 
Kursun temel tarihsel-edebi teorik sorunları, biyografinin özellikleri ve XIX yüzyılın bazı yazarlarının (Zhukovskiy, Batiushkov, Baratynskiy, Viazemskiy, Tiutchev, Griboedov, Puşkin, Lermontov) yaratılışı. Öğrenciler metinleri ve temel edebi gerçekleri bilir. Bu dersin amacı, öğrencilerin edebiyata olan estetik zevklerini klasik eserlerin analizleri yardımıyla kazandırmaktır. Öğrencilere metinlerin, eleştirel eserlerin bibliyografyası verilecektir. Eğitim sürecinde ek malzemeler kullanılır.
Dersin İçeriği: 

Dersin İçeriği

Otantik Rus nesir metinleri kullanarak okuma becerilerini geliştirin ve 19. yüzyıl Rus Edebiyatı hakkında bilgi edinin. Sınıf tartışmaları ve etkinlikler yoluyla konuşma becerilerini geliştirin. Yazılı etkinlikler, öğrencileri sınıfa aktif olarak katılmaya hazırlamak için tasarlanmıştır.

 
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatma Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi, 5. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev D:Quiz

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıkları

Program Öğrenme Çıktıkları Öğretim Yöntemleri Ölçme

Yöntemleri

1) XIX.Yüzyıl Rus yazarlarının isimlerinin bilgisi  

2, 4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C,D

 

2) Yaratıcı yollarını bilmek

 

2, 3, 4

 

1, 4, 5

 

A,B,C,D

3) XIX. Yüzyıl yazarlarının sanatı özgün bilmek  

2, 3, 4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C,D

4) XIX. Yüzyıl yazarlarının ürünlerini okuma deneyimine sahip olmak  

2, 3, 4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık

(Önkoşulları yoktu)

1 Russkiy Romantizm  (obshaya harakteristika napravleniya). Philosofiya i estetika russkogo romantizma. Kültürün temelleri
2 Zhanrovaya otsenka romantizma (Vasiliy Zhukovskiy, Konstantin Batushkov, Evgeniy Baratynskiy, Pyotr Viazemskiy – predstaviteli russkogo romantizma). Kültürün temelleri
3 Chelovek i Priroda. Naturfilosofskaia poeziya Fedora TutchevaAfanasiy FET:  Osnovnye temy ego poeziyi (Lubov’, priroda, iskusstvo, krasota). Kültürün temelleri
4 Formirovanie v russkoy literature kriticheskogo realizma. Aleksandr Griboedov(komediya “Gore ot uma”). Lichnost’ Griboedova. Griboedov i teatr. Zhanr poemy, Obraznaya struktura komediyi. Chatskiy i Repetilov. Yazyk i stil komediyi. Kültürün temelleri
5 Nikolay Gogol: Biografiya. Sborniki povestey “Vechera na hutore bliz Dikan’ki”, “Mirgorod”. Sbornik “Peterburgskie povesti”(“Nevskiy prospekt”, “Nos”, “Shinel”, “Portret”, ‘Zapiski sumashedshego”. Kültürün temelleri
6 Nikolay Gogol: Komediya “Revizor”, poema “Mertvye dushi”  Kültürün temelleri
7 ARA SINAV Kültürün temelleri
8 Pushkinskaia epoha. Detstvo. Litsey. Kültürün temelleri
9 Peterburgskiy period zhizni Aleksandra Pushkina. Kültürün temelleri
10 Yuzhnaya ssylka (1820-1824). Ssylka v Mihaylovskoe. Posledniy period zhizni Pushkina. Filosofskaia i liubovnaia lirika poeta. Kültürün temelleri
11 Roman v stihah “Evgeniy Onegin”. Osobennosti romana, obraza avtora i geroev. Kültürün temelleri
12 Biografiya Lermontova: 1814-1837;1837-1841. Kültürün temelleri
13 Romanticheskie poemy (“Demon”, “Mtsiri”). Kültürün temelleri
14 Poetika romana ”Geroy nashego vremeni”. Kültürün temelleri
15 Filosofskaia lirika Lermontova. Kültürün temelleri
16 FINAL SINAV  

Kaynaklar

 

 

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Stepanian, G.L. Russkaia literatura: uchebnik dla inostrannih studentov. S.31-103, Moskva: RUDN, 2017 
Diğer kaynaklar Musiy, V.B. Istoriya Russkoy Literatury XIX veka: uchebnoe posobie dla inostrannyh studentov.S.3-52, Odessa: Odesskiy Natsionalniy Universitet imeni I.I. Mechnikova, 2011 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar Arşiv makaleler, Filmler, Slaytlar
Ödevler Rus Edebiyatı Sinemada (Sunum)
Sınavlar Yorum (Yazılı ve Sözlü)

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESI
Ara Sınav 1 30
Quiz   1 20
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) 1 40
Ödev 1 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıkları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.         x  
2 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.       x    
3 Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.       x    
4 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.       x    
5 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.     x      
6 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.       x    
7 Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve 

İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.

        x  
8 Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.       x    
9 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.       x    
10 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.     x      
11 Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.         x  

ECTS

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Final  1 10 10
Toplam İş Yükü     140
Toplam İş Yükü/ 25 (s)     5.6
Dersin AKTS kredisi      6