• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 313
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı Rus cümle yapısı hakkında bilgi vermek, cümlenin ögelerini ve kurallarını öğretmektir.
Dersin İçeriği: 

Dersin İçeriği

Basit ve birleştirilmiş formdaki cümlelerin analiz edilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 5: Gösterme yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav I, B: Ara Sınav II: C: Final Sınavı

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Rusça cümle yapısı hakkında bilgi edinmek. 3,4 1,4,5 A,B,C
2) Rusça cümle yapısını incelemek. 6,8 1,4,5 A,B,C
3) Rusça fiillerin cümle içinde farklı terimlerle uygun eklerle kullanılması  

1.2.6.8

1,4,5 A,B,C
4) Cümle kurabilme 10 1,4,5 A,B,C

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş. Rus Dilinde Bileşik cümle türleri.  
2 Выражение изъяснительных отношений в сложноподчиненном предложении. (Урок 1) Anlamlı Yan Cümle  
3 Выражение изъяснительных отношений в сложноподчиненном предложении. (Урок 1) Anlamlı Yan Cümle  
4 Выражение определительных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 2) Niteleme Yan Cümle  
5 Выражение определительных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 2) Niteleme Yan Cümle  
6 Ara sınav I  
7 Выражение причинно-следственных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 3) Neden belirteç yan cümle  
8 Выражение причинно-следственных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 3) Neden belirteç yan cümle  
9 Выражение временных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 4) Zaman belirteç yan cümle

 

 
10 Выражение временных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 4) Zaman belirteç yan cümle

 

 
11 Ara sınav II  
12 Выражение условных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 5) Koşullu-şart belirteç yan cümle

 

 
13 Выражение уступительных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 6) Ödünleyici bağlaç yan cümle  
14 Выражение целевых отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 7) Amaç belirteç yan cümle

 

 
15 Final Sınav  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı  M.N.Anikina, N.V.Kutukova. Sintaksis slojnopodçinennogo predlojeniya. Moskva: İzdatekstvo Russkiy Yazık. 2003.
Ek Kaynaklar Rusça ve Türkçe kaynaklardan yararlanılacaktır. D. E. Rozental, İ. B. Golub, M. A. Telenkova "Sovremennıy russkiy yazık", Moskva, 1991. V. N. Vagner "Russkiy yazık kak inostrannıy. Sintaksis russkogo yazıka kak inostrannogo i yego prepodavaniye", Moskva, 2007. 

 

Materyal Paylaşımı

                  MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Çeşitli kaynaklardan gelen materyal paylaşılacak
Ödevler Proje, Sözlü-Yazılı araştırma
Sınavlar Ara Sınav, Kısa Sınav, Final Sınav

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav I 1 30
Ara Sınav II 2 30
     
Toplam   60
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.      x      
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.       x    
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.            
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.            
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.            
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.       x    
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.            
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.     x      
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.            
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.       x    
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.            
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.            
13 Yaşamboyu öğrenme ilkesini edinir.        x                        

 

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     147
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.88
Dersin AKTS Kredisi     6