Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı Rus cümle yapısı hakkında bilgi vermek, cümlenin ögelerini ve kurallarını öğretmektir.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği |
Basit ve birleştirilmiş formdaki cümlelerin analiz edilmesi. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 5: Gösterme yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav I, B: Ara Sınav II: C: Final Sınavı
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Rusça cümle yapısı hakkında bilgi edinmek. | 3,4 | 1,4,5 | A,B,C |
2) Rusça cümle yapısını incelemek. | 6,8 | 1,4,5 | A,B,C |
3) Rusça fiillerin cümle içinde farklı terimlerle uygun eklerle kullanılması |
1.2.6.8 |
1,4,5 | A,B,C |
4) Cümle kurabilme | 10 | 1,4,5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Rus Dilinde Bileşik cümle türleri. | |
2 | Выражение изъяснительных отношений в сложноподчиненном предложении. (Урок 1) Anlamlı Yan Cümle | |
3 | Выражение изъяснительных отношений в сложноподчиненном предложении. (Урок 1) Anlamlı Yan Cümle | |
4 | Выражение определительных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 2) Niteleme Yan Cümle | |
5 | Выражение определительных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 2) Niteleme Yan Cümle | |
6 | Ara sınav I | |
7 | Выражение причинно-следственных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 3) Neden belirteç yan cümle | |
8 | Выражение причинно-следственных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 3) Neden belirteç yan cümle | |
9 |
Выражение временных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 4) Zaman belirteç yan cümle
|
|
10 |
Выражение временных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 4) Zaman belirteç yan cümle
|
|
11 | Ara sınav II | |
12 |
Выражение условных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 5) Koşullu-şart belirteç yan cümle
|
|
13 | Выражение уступительных отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 6) Ödünleyici bağlaç yan cümle | |
14 |
Выражение целевых отношений в сложноподчиненном предложении (Урок 7) Amaç belirteç yan cümle
|
|
15 | Final Sınav |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | M.N.Anikina, N.V.Kutukova. Sintaksis slojnopodçinennogo predlojeniya. Moskva: İzdatekstvo Russkiy Yazık. 2003. |
Ek Kaynaklar | Rusça ve Türkçe kaynaklardan yararlanılacaktır. D. E. Rozental, İ. B. Golub, M. A. Telenkova "Sovremennıy russkiy yazık", Moskva, 1991. V. N. Vagner "Russkiy yazık kak inostrannıy. Sintaksis russkogo yazıka kak inostrannogo i yego prepodavaniye", Moskva, 2007. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Çeşitli kaynaklardan gelen materyal paylaşılacak |
Ödevler | Proje, Sözlü-Yazılı araştırma |
Sınavlar | Ara Sınav, Kısa Sınav, Final Sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav I | 1 | 30 |
Ara Sınav II | 2 | 30 |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | ||||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | ||||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | x | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | ||||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | ||||||
13 | Yaşamboyu öğrenme ilkesini edinir. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |