Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin Amacı Bu dersin amacı; teknik, özel sektör veya kamu kuruluşu gibi görevlerde yer alacak bireyler için gerekli araştırma ve alıştırmalarla alan odaklı bir ihtisas çalışması yapmaktır.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği | Hukuk ve ekonomiyle ilgili zor metinlerinin okunması ve çevrisi, sözleşme hazırlanması, görüşmelere katılmak, tutanak okunması ve yazımı gibi konular işlenecektir. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi. 2. Örnek Olay Yöntemi. 3. Problem Çözme Yöntemi. 4. Tartışma Yöntemi. 5. Gösteri Yöntemi.
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci sözcüksel-dilbilgisi kurallarını pratik sahip temel becerilere sahip olacaktır. |
1,6 |
1.4.5 | A,B,C |
2.Öğrencilerin öğrenecekleri disiplin sonucunda, iş koşullarına adapte olmalarını sağlayacaktır. |
1.6.7
|
1.4.5 | A,B,C |
3. Sonuç olarak, disiplin öğrencilere konuşma konusunda yardım eder. | 7.9.10 | 1.4.5 | A,B,C |
4. Pratik müzakerelere katılan olabilecek. | 7.9.10 | 1.4.5 | A,B,C |
5. Edinilen bilgiler, uygulamalı işler için kullanılabilecektir. | 7.9.10 | 1.4.5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Ders materyali öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır) |
1 | Giriş/Oryantasyon | Eğitimin Temelleri |
2 | Kurumsal İletişim | Eğitimin Temelleri |
3 | İletişim dili (yazılı) |
Ekonomi
Ticaret |
4 | Sözleşmeler |
Ekonomi
Eğitim ve sosyalleşme |
5 | Economic metinler |
Economi
Ticaret |
6 | İletişim dili (sözlü) | Ekonomi ve sosyalleşme |
7 | Tanıtım, Reklam |
Ekonomi
Sosyoloji |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş uyuşlazlığı |
Ekonomi
Hukuk |
10 | Kamu konuşması | Ekonomi ve Hukuk |
11 | İletişimde görgü kuralları |
Ekonomi
Hukuk |
12 | Ticaret metinleri |
Ekonomi
Ticaret |
13 | İş iletişimi söylemleri |
Ekonomi
Ticaret |
14 | Final Exam |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Kasumova, M. (2005). Delovoi russkii yazik. Moskva: Vlados. |
Diğer Kaynaklar |
Krasivova, A. (2001). Delovoi russkii yazik. – Moskva: МФА.
Konstantinova, L. , Yurmanova, C. (2010). Delovoy russkiy yazik. – Tula: TulGU.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sözleşme, Vekâletname, vb. |
Ödevler | Türk ve Rus gazetelerden makaleler |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | ||||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | ||||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | x | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | ||||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |