• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 109
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Dersin Amacı: 
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Rusça dil yeteneklerini ve gramer bilgilerini yazılı ve sözlü alanlarla kullanabilecekleri şekilde geliştirmek ve Türkçe ile Rusçanın özgün özellikleri ve yapısal farklılarını karşılaştırmalı olarak incelemektir.
Dersin İçeriği: 
Güncel konularda hazırlanmış metinler, öğrencilerle birlikte incelenir, çözümlenir.

 Gramer ve sözcük çalışmasının ardından öğrenciler diyalog ve monolog şeklinde kendi görüşlerini ifade ederler. İncelenen konulara paralel kendi özgün metinlerini oluştururlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A: Yazılı sınav B: Çoktan seçmeli test C: Boşluk –doldurma Ç: Doğru -Yanlış D: Sözlü sınav E: Portföy F: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Öğrenci ileri düzeyde gramer kurallarını uygulamalı öğrenir. 1,2 1,2 A,B,C,D
2)Farklı alanlarda terim ve söz öbeklerini tanır, anadilinde karşılıklarını öğrenir. 1,2 1,2 A,B,C,D
3)Güncel konularda bilgi sahibi olur, Rusça – Türkçe bakışımlı kendini ifade etme pratiği kazanır. 7,9 1,2 A,B,C,D
4)Farklı konularda yazılı ve sözlü kendi görüşlerini ifade etme deneyimi kazanır. 4.3.4 1,2 A,B,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık

(Ön koşulları yoktur)

(Ders materyali öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır)

1 Giriş/ Oryantasyon  
2 Konu I / Metin 1 – çözümleme (Bilinmeyen kavram ve fiillerin açıklanması)  
3 Rusça tamamlanmış/tamamlanmamış fiil gruplarının aktif ve pasif cümle yapılarının kullanımı  
4 Konu I / Metin II- çözümleme / kendi paralel metnini oluşturma  
5 Rusça dönüşümlü fiillerin Türkçe ifadeleri  
6 Konu I / Metin II – çözümleme / kendi paralel metnini oluşturma  
7 Rusça fiilimsilerin Türkçe karşılıkları / yazılı ve sözlü kullanımda farklılıkları  
8 Ara Sınav  
9 Konu II / Metin I –II – çözümleme / kendi paralel metnini oluşturma  
10 Konu II / Metin III – çözümleme / metin üzerinden tartışma  
11 Dönüşümlü fiil + zaman ifadelerinin Türkçe karşılıkları  
12 Kısa sıfatların yazılı ve sözlü ifadelerde kullanımı  
13 Öğrencilerin kendi seçtikleri ve onlara verilen güncel bir konuda yazılı metin oluşturması  
14 Sonuç  
15 Final Sınav  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Prodoljaem izuçat’ russkiy, Russkiy yazık, Moskva 2003
İnternet görsel ve yazılı güncel metinler

Materyal Paylaşımı

            MATERYAL PAYLAŞIMI 
Eğitmen tarafından seçilecek
 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa sınav 2 20
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERS KATEGORİSİ Alan Dersleri

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.     x      
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.     x      
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.            
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.            
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.            
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.            
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.       x    
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.            
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.       x    
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.       x    
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.     x      
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.            
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.         x    

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     147
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.88
Dersin AKTS Kredisi     6