Dilbilgisi kurallarını pratikte kullanma becerisini geliştirmek. |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Rusça sözlü olarak kendini ifade etme becerisi kazandırır. |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
A,B,C |
2) Bir kişi ya da mekan Rusça sözlü olarak tasvir edilir. |
6,7 |
1,2,3,4,5 |
A,B,C |
3) Yeni kelime hazinesi kazandırır. |
8,9 |
1,2,3,4,5 |
A,B,C |
4) Farklı konularda kompozisyon yazılır. |
7,9 |
1,2,3,4,5 |
A,B,C |
5) Rusça dilbilgisi kuralları metin yazarak uygulanır. | 11,12,13 |
1,2,3,4,5 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Ders materyali öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır) |
1 |
Sıfatlar-zamirler-isimler ve alıştırmalar.
Okuma parçası ‘Nemnogo o sebe’ ve diyaloglar |
Sözlük
Okuma |
2 | Sayılar-isimler ve alıştırmalar |
Sözlük
Okuma |
3 |
Edatlar ‘в / на’ ve alıştırmalar
Okuma parçası ‘Moy brat – student’ ve ‘Obrazovaniye v Rossii’ |
Sözlük
Okuma |
4 |
Tamamlanmış ve tamamlanmış fiiller ve alıştırmalar
Okuma parçası ‘Dom i kvartira’ ve diyaloglar |
Sözlük
Okuma |
5 | Zorunluluk bildiren kelimeler ve alıştırmalar |
Sözlük
Okuma |
6 |
Saatler ve alıştırmalar
Diyaloglar |
Sözlük
Okuma |
7 | Ödev sunumu / Genel tekrar |
Sözlük
Okuma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zarf fiiller ve alıştırmalar |
Sözlük
Okuma |
10 | Şart-koşul cümleleri ve alıştırmalar ‘esli’ |
Sözlük
Okuma |
11 | Amaç cümleleri ve alıştırmalar ‘shtobı. |
Sözlük
Okuma |
12 | Hareket fiilleri ve alıştırmalar. Okuma parçası ‘Marina edet na rabotu’. Okuma parçası ‘Na mashine v drugoy gorod ’ ve diyaloglar |
Sözlük
Okuma |
13 |
-ся ile biten fiiller ve alıştırmalar
Okuma parçası ‘Obıçnıy den Marinı’ ve diyaloglar |
Sözlük
Okuma |
14 | Sonuç | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Russian in Exercises (S.A. Havronina, A. I. Şirochenskaya, Moscow, 2011) | |
Kendi Kendine RUSÇA ilk adım (Özge Barut, İstanbul, 2018) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar |
“Govorite pravilno”;
“Kurs russkoy razgovornoy reçi”, (N.B. Karavanova, Russkiy yazık. Kursı, Moskva,2008.) |
Ödevler | Araştırma yapmak, diyalog kurma, monolog oluşturma, betimleme çalışmaları |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | ||||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır | x | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |