• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 101
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin Amacı Bu dersin amacı sözlü ve yazılı anlatım becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: 

Dilbilgisi kurallarını pratikte kullanma becerisini geliştirmek.

Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Grup Çalışması Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Doğru yanlış, C: Sözlü sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Rusça sözlü olarak kendini ifade etme becerisi kazandırır.  

1,2

 

1,2,3,4,5

 

A,B,C

2) Bir kişi ya da mekan Rusça sözlü olarak tasvir edilir.  

6,7

 

1,2,3,4,5

 

A,B,C

3) Yeni kelime hazinesi kazandırır.  

8,9

 

1,2,3,4,5

 

A,B,C

4) Farklı konularda kompozisyon yazılır.  

7,9

 

1,2,3,4,5

 

A,B,C

5) Rusça dilbilgisi kuralları metin yazarak uygulanır. 11,12,13  

1,2,3,4,5

A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık

(Ders materyali öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır)

1 Sıfatlar-zamirler-isimler ve alıştırmalar.

Okuma parçası ‘Nemnogo o sebe’ ve diyaloglar

Sözlük

Okuma

2 Sayılar-isimler ve alıştırmalar Sözlük

Okuma

3 Edatlar ‘в / на’ ve alıştırmalar

Okuma parçası ‘Moy brat – student’ ve ‘Obrazovaniye v Rossii’

Sözlük

Okuma

4 Tamamlanmış ve tamamlanmış fiiller ve alıştırmalar

Okuma parçası ‘Dom i kvartira’ ve diyaloglar

Sözlük

Okuma

5 Zorunluluk bildiren kelimeler ve alıştırmalar Sözlük

Okuma

6 Saatler ve alıştırmalar

Diyaloglar

Sözlük

Okuma

7 Ödev sunumu / Genel tekrar Sözlük

Okuma

8 Ara Sınav  
9 Zarf fiiller ve alıştırmalar Sözlük

Okuma

10 Şart-koşul cümleleri ve alıştırmalar ‘esli’ Sözlük

Okuma

11 Amaç cümleleri ve alıştırmalar ‘shtobı. Sözlük

Okuma

12 Hareket fiilleri ve alıştırmalar. Okuma parçası ‘Marina edet na rabotu’. Okuma parçası ‘Na mashine v drugoy gorod ’ ve diyaloglar Sözlük

Okuma

13 -ся ile biten fiiller ve alıştırmalar

Okuma parçası ‘Obıçnıy den Marinı’ ve diyaloglar

Sözlük

Okuma

14 Sonuç  
15 Final Sınavı  

 

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Russian in Exercises (S.A. Havronina, A. I. Şirochenskaya, Moscow, 2011)
Kendi Kendine RUSÇA ilk adım (Özge Barut, İstanbul, 2018)

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar “Govorite pravilno”;

“Kurs russkoy razgovornoy reçi”, (N.B. Karavanova, Russkiy yazık. Kursı, Moskva,2008.)

Ödevler Araştırma yapmak, diyalog kurma, monolog oluşturma, betimleme çalışmaları
Sınavlar  

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 2 20
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.     x    
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.   x      
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.          
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.          
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.          
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.     x    
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.     x    
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.   x                
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.     x    
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.          
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır       x  
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.   x      
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.       x    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     126
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.04
Dersin AKTS Kredisi     5