• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 447
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
0
AKTS: 
7
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Genel psikoloji üzerine farklı alanlarda psiko-eğitimsel grup çalışmaları geliştirme, uygulamayı öğrenme ve STKlar, belediyeler gibi kurumlarla yapılacak protokoller dahilinde öğrenilen psiko-eğitimsel çalışmaların çocuk ve ergen gruplarına uygulanmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Psiko-eğitimsel çalışmalara ihtiyaç duyan kitlenin, STKlar, belediyeler aracılığı ile ihtiyacını öğrenme ve bu ihtiyaca uygun psiko-eğitimsel içeriğin öğretim üyesi tarafından hazırlanarak öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. Öğrenilen psiko-eğitim grup çalışmasının modüller halinde ve öğretim üyesinin süpervizyonu altında, bağlantı kurulan STK ve belediyeler tarafından koordine edilen çocuk ve ergen gruplarına uygulandığı bir çalışma gerçekleştirilir. Bu çalışmaların etkililiği öntest- sontest verileri ile analiz edilir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders, 2. Tartışmalı ders, 3. Seminer, 4. Araştırma, 5. Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6. Problem Çözme 6. Konuk konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav, B. Yazılı ödev, C. Sunum, D. Araştırma,E: Münazara, F. Kısa Sınav, G. Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Genel psikoloji üzerine kurulu teorileri anlayabilir. 1,2,4 1,2 B, D,G
Genel psikoloji üzerine yapılmış olan araştırmaların genel olarak psikolojiye olan katkılarını ve psikolojik teorilerin bireysel farklılıklar alanına nasıl katkıda bulunduğunu anlayabilir. 3,8,10,11,12,14,15,16 1,2,5,6 B,D, G
Genel psikoloji alanında araştırma projeleri geliştirip bunları uygulamaya geçirebilir. 5,6,7,9,13 1,2,4,5 B,D, G

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Hakkında bilgilendirme Ders notları
2 Psiko-eğitim grubu yapılandırma Ders notları ve kitaplar
3 Grup çalışmalarına genel bakış Ders notları ve kitaplar
4 Grup çalışmasına hazırlık ve ön-test verisi toplama Ders notları ve kitaplar
5 Psiko-eğitim grubunun 1. modülü Ders notları ve kitaplar
6 Psiko-eğitim grubunun 2. modülü Ders notları ve kitaplar
7 Psiko-eğitim grubunun 3. modülü Ders notları ve kitaplar
8 Midterm Ders notları ve kitaplar
9 Psiko-eğitim grubunun 4. modülü Ders notları ve kitaplar
10 Psiko-eğitim grubunun 5. modülü Ders notları ve kitaplar
11 Psiko-eğitim grubunun 6. modülü Ders notları ve kitaplar
12 Psiko-eğitim grubunun 7. modülü Ders notları ve kitaplar
13 Psiko-eğitim grubunun 8. modülü Ders notları ve kitaplar
14 Grup çalışmasının kapanışı ve son-test verilerinin toplanması Ders notları ve kitaplar

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Genel psikoloji üzerine seçilmiş konularda güncel okumalar
Diğer Kaynaklar
  1. Rose, R. (2012). Life Story Therapy with Traumatized Children A Model for Practice. London: Jessica Kingsley Publishment.
  2. Welford, M. (2013). The power of self-compassion : using compassion-focused therapy to end self-criticism and build self-confidence. Oakland: New Harbinger Publishment.
  3. MacKay, M. & West, A. (2016). Emotion Efficacy Therapy. Oakland: New Harbinger Publishment.
  4. Brown, J.F. (2016). The Emotion Regulation Skills System for Cognitively Challenged Clients. NY: The Guilford Press.
  5. DeGangi, A.G. &Nemiroff, M,A. (2010). Kids’ club letters : narrative tools for stimulating process and dialogue in therapy groups for children and adolescents. NY: Routledge.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav-Grup Çalışmaları Değerlendirmesi   40
Grup Çalışması Ödevi   60
Toplam   100
Finalin (araştırma projesinin) Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakim olma.   +        
2 Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma.     +        
3 Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilme.     +      
4 Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilme ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkında olma.      +      
5 Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrama.         +  
6 Psikolojide temel araştırma yöntemlerini bilme, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahip olma.         +  
7 Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma yöntem bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlama ve yürütme ve/veya mevcut verilerle çalışma.         +  
8 Bilgiye erişebilme, bilgiyi etkin kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme.         +  
9 Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapma ve bilimsel yaklaşımı kullanma.          +  
10 Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünme ve düşüncelerini ifade edebilme; düşünce ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcı olma.         +  
11 Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkında olma.       +    
12 Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilme.    +        
13 Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve ne tür uygulama yöntemleri olduğunu öğrenip mesleki etik kurallarına bağlı kalmanın önemini kavrama.        +    
14 Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanma becerisine sahip olma. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahip olma.       +    
15 Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışma.           +  
16 İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahip olma.       +    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ara sınav (Ödev) 1 10 10
Final (ödev) 1 10 10
Toplam İş Yükü     174
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,96
Dersin AKTS Kredisi     7