• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 462
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı anormal davranışın tanımlanması, kategorilere ayrılması ve psikolojik hastalıkların özelliklerini tanımlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Normal ve anormal davranış kavramları, anormal davranışa kuramsal yaklaşımlar, yetişkin psikopatolojisinin son sınıflandırma sistemine göre incelenmesi. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3: Seminer, 4: Araştırma, 5: Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6: Problem Çözme, 7: Konuk Konuşmacı(lar)
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Yazılı ödev, C: Sunum, D: Araştırma, E: Münazara, F: Kısa Sınav, G: Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Anormal davranışın farklı açıklamalarını tanımlayabilir ve özelliklerini tartışabilir.

2,9,12,13,14

1, 2, 5

A, G

Tanı Ölçütleri sistemini tanımlayabilir, özelliklerini açıklayabilir, problemleri tartışabilir.

3,5,12,13,14

1, 2, 5

A, G

Psikolojik hastalıkları tanımlayabilir, belirtileri açıklayabilir.

2,12,13,14

1, 2, 5

A, G

Psikolojik hastalıkların temelini açıklayan teorileri açıklayabilir ve tartışabilir.

9,12,13,14

1, 2, 5

A, G

Psikolojik hastalıkları birbirinden ayırt eden özelliklerini tanımlayabilir.

12,13,14

1, 2, 5

A, G

Psikolojik hastalıkların tedavisinde kullanılan teknikleri tanımlayabilir ve özelliklerini açıklayabilir.

12,13,14

1, 2, 5

A, G

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Psikopatolojiye giriş

Konu 1

2

Anormal davranışlara bakış ve tanılama sistemleri

Konu 1 ve 3

3

Kaygı bozuklukları

Konu 5

4

Kaygı bozuklukları

“Just Checking”

5

Somataform bozukluklar

Konu 6

6

Depresyon ve diğer duygu bozuklukları

Konu 7

7

Depresyon ve diğer duygu bozuklukları

“Darkness Visible”

8

Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar

Konu 8

9

Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar

Konu 8

10

Kişilik bozuklukları

Konu 9

11

Kişilik bozuklukları

“Girl Interrupted”

12

Yeme bozuklukları

Konu 12

13

Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar

Konu 14

14

Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar

Konu 14

 

Kaynaklar

Ders Notu

Susan Nolen-Hoeksema (2011) Anormal Psikoloji

Diğer Kaynaklar

D. L. Rosenhan (1973). Being sane in insane places, Science, 179, 250-258; W. Styron. (1992). Darkness visible: A memoir of madness. New York: 1st Vintage Books; Colas, E. (1998). Just checking: Scenes from the life of an obsessive-compulsive. New York: Washington Square Press; Kaysen, S. (1993). Girl interrupted. New York: Vintage Books.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Konulara uygun film kesitleri; Tanı Ölçütleri Başvuru Kitabı, 4. Revizyon; psikopatoloji envanterlerinden örnekler.

Ödevler

 

Sınavlar

2 ara sınav ve 1 final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

100

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir.

 

X

 

 

 

2

Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.

 

 

 

X

 

3

Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir.

 

 

 

X

 

4

Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır.

X

 

 

 

 

5

Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar.

 

 

 

X

 

6

Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir.

X

 

 

 

 

7

Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir.

X

 

 

 

 

8

Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.

X

 

 

 

 

9

Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir.

 

 

 

X

 

10

Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır.

 

 

X

 

 

11

Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır.

 

X

 

 

 

12

Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir.

 

 

 

 

X

13

Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır.

 

 

 

 

X

14

Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir.

 

 

 

 

X

15

Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir.

 

 

X

 

 

16

İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir.

 

 

X

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Ara Sınav

2

15

30

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

162

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6,5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7