Normal ve anormal davranış kavramları, anormal davranışa kuramsal yaklaşımlar, yetişkin psikopatolojisinin son sınıflandırma sistemine göre incelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Anormal davranışın farklı açıklamalarını tanımlayabilir ve özelliklerini tartışabilir. |
2,9,12,13,14 |
1, 2, 5 |
A, G |
Tanı Ölçütleri sistemini tanımlayabilir, özelliklerini açıklayabilir, problemleri tartışabilir. |
3,5,12,13,14 |
1, 2, 5 |
A, G |
Psikolojik hastalıkları tanımlayabilir, belirtileri açıklayabilir. |
2,12,13,14 |
1, 2, 5 |
A, G |
Psikolojik hastalıkların temelini açıklayan teorileri açıklayabilir ve tartışabilir. |
9,12,13,14 |
1, 2, 5 |
A, G |
Psikolojik hastalıkları birbirinden ayırt eden özelliklerini tanımlayabilir. |
12,13,14 |
1, 2, 5 |
A, G |
Psikolojik hastalıkların tedavisinde kullanılan teknikleri tanımlayabilir ve özelliklerini açıklayabilir. |
12,13,14 |
1, 2, 5 |
A, G |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Psikopatolojiye giriş |
Konu 1 |
2 |
Anormal davranışlara bakış ve tanılama sistemleri |
Konu 1 ve 3 |
3 |
Kaygı bozuklukları |
Konu 5 |
4 |
Kaygı bozuklukları |
“Just Checking” |
5 |
Somataform bozukluklar |
Konu 6 |
6 |
Depresyon ve diğer duygu bozuklukları |
Konu 7 |
7 |
Depresyon ve diğer duygu bozuklukları |
“Darkness Visible” |
8 |
Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar |
Konu 8 |
9 |
Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar |
Konu 8 |
10 |
Kişilik bozuklukları |
Konu 9 |
11 |
Kişilik bozuklukları |
“Girl Interrupted” |
12 |
Yeme bozuklukları |
Konu 12 |
13 |
Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar |
Konu 14 |
14 |
Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar |
Konu 14 |
Kaynaklar
Ders Notu |
Susan Nolen-Hoeksema (2011) Anormal Psikoloji |
Diğer Kaynaklar |
D. L. Rosenhan (1973). Being sane in insane places, Science, 179, 250-258; W. Styron. (1992). Darkness visible: A memoir of madness. New York: 1st Vintage Books; Colas, E. (1998). Just checking: Scenes from the life of an obsessive-compulsive. New York: Washington Square Press; Kaysen, S. (1993). Girl interrupted. New York: Vintage Books. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Konulara uygun film kesitleri; Tanı Ölçütleri Başvuru Kitabı, 4. Revizyon; psikopatoloji envanterlerinden örnekler. |
Ödevler |
|
Sınavlar |
2 ara sınav ve 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
100 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. |
|
X |
|
|
|
|
2 |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır. |
X |
|
|
|
|
|
5 |
Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar. |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir. |
X |
|
|
|
|
|
7 |
Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir. |
X |
|
|
|
|
|
8 |
Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
X |
|
|
|
|
|
9 |
Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir. |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır. |
|
|
X |
|
|
|
11 |
Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır. |
|
X |
|
|
|
|
12 |
Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir. |
|
|
|
|
X |
|
13 |
Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır. |
|
|
|
|
X |
|
14 |
Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
15 |
Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir. |
|
|
X |
|
|
|
16 |
İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ara Sınav |
2 |
15 |
30 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
162 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |