• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 402
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilere modern psikolojinin bilime, insana, dış gerçekliğe bakış açısını ve psikolojik düşünce okullarının aralarındaki ilişkililiği öğretmek.
Dersin İçeriği: 

Güncel kuramsal yaklaşımların yanısıra, yapısalcılık, işlevselcilik, davranışçılık, Gestalt ve psikanaliz gibi tarihsel düşünce okullarının incelenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3: Seminer, 4: Araştırma, 5: Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6: Problem Çözme, 7: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Yazılı ödev, C: Sunum, D: Araştırma, E: Münazara, F: Kısa Sınav, G: Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Modern psikolojinin bilime, insana, dış gerçekliğe bakış açısının ve yöntemlerinin, sosyal, kültürel yapı ile bağlantılı olarak, tarihsel gelişimini kavrayabilir.

1, 2, 3, 4

1, 2

A, B, G

Psikolojik düşünce okullarının birbirlerine katkılarını ve aralarındaki dialojik ilişkililiği anlayabilir.

1, 2, 3, 4, 9, 10

1, 2

A, B, G

Psikolojik düşünce okullarını kritik bir bakış açısıyla irdeleyebilir.

9, 10, 14, 15, 16

1, 2

A, B, G

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Leahey, Ünite 1

2

Kuramsal, tarihsel ve felsefi zemin

Leahey, Ünite 1

3

20th Yüzyıl Başı Kıta Psikolojisi: Wundt ve Titchner

Leahey, Ünite 7

4

20th Yüzyıl Başı Kıta Psikolojisi: Würzburg Okulu, Fenomenoloji, Gestalt Psikolojisi

Leahey, Ünite 7

5

20th Yüzyıl Başı Kıta Psikolojisi: Psikanaliz

Leahey, Ünite 8

6

20th Yüzyıl Başı Kıta Psikolojisi: Psikanaliz

Leahey, Ünite 8

7

Ara sınav

 

8

İşlevselci Amerikan Psikolojisinin Öncüleri: Darwin, Spencer, & Galton

Leahey, Ünite 9

9

İşlevselci Amerikan Psikolojisinin Öncüleri: James, Dewey, Hall

Leahey, Ünite 10

10

Amerikan Psikolojisi: Davranışçı Psikoloji

Leahey, Ünite 11

11

Amerikan Psikolojisi: Davranışçı Psikoloji

Leahey, Ünite 11

12

Amerikan Psikolojisi: Bilişsel Psikoloji

Leahey, Ünite 12

13

Amerikan Psikolojisi: Bilişsel Psikoloji

Leahey, Ünite 12

14

Eleştirel/İnşaacı Psikoloji

Burr, Ünite  1-4

 

Kaynaklar

Ders Notu

Leahey, Thomas Hardy. 2004. A History of Psychology: Main Currents in Psychological Thought, Sixth Edition. New York: Pearson. 

Burr, Vivien. 1995. An Introduction to Social Constructionism. New York: Routledge.

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

Okumalar üzerine 3 tane kısa eleştiri yazısı

Sınavlar

1 vize, 1 final sınavı

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

54

Ödev

3

23

Derse Katılım

1

23

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

35

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

65

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Temel Mesleki Dersler

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir.

 

 

 

 

x

2

Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.

 

 

x

 

 

3

Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir.

 

 

 

 

x

4

Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır.

 

 

 

 

x

5

Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar.

X

 

 

 

 

6

Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir.

X

 

 

 

 

7

Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir.

X

 

 

 

 

8

Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.

X

 

 

 

 

9

Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir.

 

 

x

 

 

10

Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır.

 

 

 

 

x

11

Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır.

X

 

 

 

 

12

Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir.

X

 

 

 

 

13

Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır.

X

 

 

 

 

14

Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir.

 

 

 

X

 

15

Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir.

 

 

 

 

x

16

İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir.

 

 

 

 

x

 

ECTS

Etkinlik

SAYI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

8

112

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

3

5

15

Final

1

12

12

Toplam İş Yükü

 

 

196

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7,8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8