Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
İnsan gelişiminin bir alanında farkındalık geliştirme, güncel kuram ve araştırmalara hakim olma
Dersin İçeriği:
İnsan gelişiminin bir alanında okuma ve denetimli araştırma.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders, 2. Tartışmalı ders, 3. Seminer, 4. Araştırma, 5. Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6. Problem Çözme 6. Konuk konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Sınav, B. Yazılı ödev, C. Sunum, D. Araştırma,E: Münazara, F. Kısa Sınav, G. Derse Katılım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
İnsan gelişimi üzerine kurulu teorileri anlayabilir. | 1,2,4 | 2,5,12 | D, G |
İnsan gelişimi üzerine yapılmış olan araştırmaların genel olarak psikolojiye olan katkılarını ve psikolojik teorilerin insan gelişimi alanına nasıl katkıda bulunduğunu anlayabilir. | 3,8,10,11,12,14,15,16 | 2,5,12 | D, G |
İnsan gelişimi alanında araştırma projeleri geliştirip bunları uygulamaya geçirebilir. | 5,6,7,9,13 | 2,5,12 | D, G |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | İnsan gelişimi üzerine seçilmiş konuların teorik temelleri | |
3 | İnsan gelişimi üzerine seçilmiş konularda araştırma yöntemleri | |
4 | İnsan gelişimi üzerine seçilmiş konularda yapılmış olan araştırmaların bulguları | |
5 | İnsan gelişimi üzerine seçilmiş konularda güncel bulgular | |
6 | Sunumlar | |
7 | Sunumlar | |
8 | İnsan gelişimi üzerine seçilmiş konularda araştırma deseni oluşturma | |
9 | Araştırmanın giriş kısmının yazılması | |
10 | İnsan gelişimi üzerine seçilmiş konularda veri toplama | |
11 | İnsan gelişimi üzerine seçilmiş konularda veri toplama | |
12 | Veri girişi ve analiz yöntemleri | |
13 | Veri girişi ve analiz yöntemleri | |
14 | Başvuru hazırlığı |
Kaynaklar
Ders Notu | İnsan gelişimi üzerine seçilmiş konularda güncel okumalar |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ödevler |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Derse katılım | 100 | |
Toplam | 100 | |
Finalin (araştırma projesinin) Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakim olma. | + | |||||
2 | Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma. | + | |||||
3 | Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilme. | + | |||||
4 | Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilme ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkında olma. | + | |||||
5 | Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrama. | + | |||||
6 | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini bilme, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahip olma. | + | |||||
7 | Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma yöntem bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlama ve yürütme ve/veya mevcut verilerle çalışma. | + | |||||
8 | Bilgiye erişebilme, bilgiyi etkin kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. | + | |||||
9 | Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapma ve bilimsel yaklaşımı kullanma. | + | |||||
10 | Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünme ve düşüncelerini ifade edebilme; düşünce ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcı olma. | + | |||||
11 | Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkında olma. | + | |||||
12 | Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilme. | + | |||||
13 | Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve ne tür uygulama yöntemleri olduğunu öğrenip mesleki etik kurallarına bağlı kalmanın önemini kavrama. | + | |||||
14 | Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanma becerisine sahip olma. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahip olma. | + | |||||
15 | Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışma. | + | |||||
16 | İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahip olma. | + |
ECTS
Etkinlik | SAYI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Final (araştırma projesi) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |