Öğrenci, bölümün uygun gördüğü bir konuda, bir öğretim üyesinin denetiminde derinlemesine ve bağımsız bir araştırma projesi yapar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Kültürel psikoloji alanında seçilmiş konular üzerine kurulu teorileri anlayabilir. |
1,2,4 |
2, 4 |
B, C, D |
Kültürel psikoloji alanında seçilmiş olan konuların üzerine yapılmış olan araştırmaların genel olarak psikolojiye olan katkılarını ve psikolojik teorilerin kültürel psikoloji alanına nasıl katkıda bulunduğunu anlayabilir. |
3,8,10,11,12,14,15,16 |
2, 4 |
B, C, D |
Kültürel psikoloji alanında araştırma projeleri geliştirip bunları uygulamaya geçirebilir. |
5,6,7,9,13 |
2, 4 |
B, C, D |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
||||
1 |
Giriş |
||||
2 |
Araştırma sanatına dair |
||||
3 |
Genel ilgi alanının teorik temelleri |
||||
4 |
Genel ilgi alanında literaür taraması |
||||
5 |
Konunun seçimi ve araştırma sorusunun belirlenmesi |
||||
6 |
Seçilmiş konuda yapılmış olan araştırmaların bulguları |
||||
7 |
Seçilmiş konuda yapılmış olan araştırmaların bulguları |
||||
8 |
Seçilmiş konuda yapılmış olan araştırmaların yöntemleri |
||||
9 |
Literatür taraması yapmak; ilginç araştırma sorusu oluşturmak |
||||
10 |
Araştırma deseni ve örneklem oluşturma |
||||
11 |
Veri toplanması |
||||
12 |
Veri toplanması |
||||
13 |
Veri toplanması |
||||
14 |
Sunum
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Seçilmiş konularda güncel okumalar
Booth, W. Colomb, G. and Williams, J. 2008. The craft of research. 3rd Edition. Chicago: Chicago University Press. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
5 adet araştırmanın gidişi üzerine kısa rapor |
Sınavlar |
1 Araştırma önerisi |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ödev |
5 |
100 |
Toplam |
|
100 |
Finalin (araştırma projesinin) Başarıya Oranı |
|
70 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. |
|
X |
|
|
|
|
2 |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. |
|
x |
|
|
|
|
3 |
Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır. |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır. |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir. |
|
X |
|
|
|
|
13 |
Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır. |
|
|
|
X |
|
|
14 |
Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
15 |
Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir. |
|
|
|
|
X |
|
16 |
İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir. |
|
|
|
x |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Araştırma gidişatı üzerine rapor |
5 |
4 |
20 |
Final (araştırma makalesi ve sunumu) |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
176 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7,04 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |