Öğrenme konusunda kuramsal ve deneysel bakış açıları üzerine okuma ve araştırma.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme üzerine kurulu teorileri anlayabilir. |
1,2,4 |
2,5,12 |
D, G |
Öğrenme üzerine yapılmış olan araştırmaların genel olarak psikolojiye olan katkılarını ve psikolojik teorilerin klinik psikoloji alanına nasıl katkıda bulunduğunu anlayabilir. |
3,8,10,11,12,14,15,16 |
2,5,12 |
D, G |
Öğrenme alanında araştırma projeleri geliştirip bunları uygulamaya geçirebilir. |
5,6,7,9,13 |
2,5,12 |
D, G |
Dersin Akışı
1 |
Giriş |
|
2 |
Öğrenme psikolojinin teorik temelleri |
|
3 |
Öğrenme psikolojisi araştırma yöntemleri |
|
4 |
Öğrenme psikolojisi üzerine yapılmış olan araştırmaların bulguları |
|
5 |
Öğrenme psikolojisi üzerine yapılmış olan araştırmaların güncel bulgular |
|
6 |
Sunumlar |
|
7 |
Sunumlar |
|
8 |
Öğrenme psikolojisi üzerine seçilmiş konularda araştırma deseni oluşturma |
|
9 |
Araştırmanın giriş kısmının yazılması |
|
10 |
Öğrenme psikolojisi üzerine seçilmiş konularda veri toplama |
|
11 |
Öğrenme psikolojisi üzerine seçilmiş konularda veri toplama |
|
12 |
Veri girişi ve analiz yöntemleri |
|
13 |
Veri girişi ve analiz yöntemleri |
|
14 |
Başvuru hazırlığı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Öğrenme psikolojisinde güncel okumalar |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Veri toplama ve literatür tarama |
Sınavlar |
Yok |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
0 |
Derse katılım |
|
100 |
Toplam |
|
100 |
Finalin (araştırma projesinin) Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. |
|
X |
|
|
|
|
2 |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. |
|
X |
|
|
|
|
3 |
Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır. |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır. |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir. |
|
X |
|
|
|
|
13 |
Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır. |
|
|
|
X |
|
|
14 |
Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
15 |
Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir. |
|
|
|
|
X |
|
16 |
İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
Final (araştırma projesi) |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
179 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7,16 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |