Sinir sisteminin yapısı, duyumsal ve motor fonksiyonlar, öğrenme, duygu, bellek gibi temel psikolojik süreçlerin sinirsel ve kimyasal temellerinin araştırılması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Fizolojik psikoloji temel kuramlarını inceleyebilir. |
1,2,4 |
1,2,5 |
A,C,G |
Fizyolojik psikoloji güncel araştırmalarının sinir sistemi hastalıkları tanı, tedavi ve rehabilitasyonuna katkılarını inceleyebilir. |
3,8,10,11,12,14,15,16 |
1,2,5 |
A,C,G |
Fizyolojik sinir sistemi bozukluklarının sebeplerini anlayabilir. |
5,6,7,9,13 |
1,2,5 |
A,C,G |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
makaleler |
2 |
Sinir bilim ve biyolojik psikoloji |
makaleler |
3 |
Araştırma yöntemleri |
makaleler |
4 |
Sinir sistemi anatomisi |
makaleler |
5 |
Hücre iletişimi |
makaleler |
6 |
Beyin hasarı ve hücre yenilenmesi |
makaleler |
7 |
Beyin hasarı ve hücre yenilenmesi |
makaleler |
8 |
Öğrenme, hafıza, amnezi |
makaleler |
9 |
Öğrenme, hafıza, amnezi |
makaleler |
10 |
Uyku ve uyku bozuklukları |
makaleler |
11 |
Uyuşturucu bağımlılığı |
makaleler |
12 |
Uyuşturucu bağımlılığı |
makaleler |
13 |
Psikiyatrik hastalıklar |
makaleler |
14 |
Psikiyatrik hastalıklar |
makaleler |
Kaynaklar
Ders Notu |
biyolojik psikoloji üzerine seçilmiş güncel okumalar |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
sunum |
Sınavlar |
vize, final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
43 |
Derse katılım |
1 |
14 |
Sunum |
1 |
43 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. |
|
X |
|
|
|
|
2 |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. |
|
X |
|
|
|
|
3 |
Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
7 |
Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır. |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir. |
|
X |
|
|
|
|
13 |
Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır. |
|
|
|
X |
|
|
14 |
Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir. |
X |
|
|
|
|
|
15 |
Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir. |
|
|
X |
|
|
|
16 |
İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Final (araştırma projesi) |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |