Öğrencileri zihinsel süreçleri bilimsel bakışaçısı ile tanıtmak
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Zihinsel süreçleri öğrenebilir ve anlayabilir. |
1,2,3,5,7,8,9,15,16 |
1,2,4 |
A, B, C, D |
Bilişsel psikolojide deney ve ölçme yöntemlerini öğrenebilir ve anlayabilir. |
1,2,3,5,7,8,9,15,16 |
1,2,4 |
A, B, C, D |
Bilişsel Psikolojide yeni araştırma soruları üretebilir. |
1,2,3,5,7,8,9,15,16 |
2,4 |
C, D |
Bilişsel Psikolojide bir araştırma sorusunu test edebilir. |
1,2,3,5,7,8,9,15,16 |
2,4 |
C, D |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı |
Kitap, ders slaytları |
2 |
Algı |
Kitap, ders slaytları |
3 |
Algı |
Kitap, ders slaytları |
4 |
Dikkat |
Kitap, ders slaytları |
5 |
Kısa Süreli Bellek/Çalışma Belleği |
Kitap, ders slaytları |
6 |
SINAV |
Kitap, ders slaytları, ders notları |
7 |
Farklı bellek ölçümleri, Kodlama ve Geri Getirme |
Kitap, ders slaytları |
8 |
Uzun Süreli Bellek |
Kitap, ders slaytları |
9 |
Uzun Süreli Bellek |
Kitap, ders slaytları |
10 |
Bellek Hataları/Otobiyografik Bellek |
Kitap, ders slaytları |
11 |
Karar Alma/Problem Çözme/Mantık Yürütme |
Kitap, ders slaytları |
12 |
Bilişsel Psikolojide Seçilmiş Konular |
Kitap, ders slaytları |
13 |
Bilişsel Psikolojide Seçilmiş Konular |
Kitap, ders slaytları |
14 |
Bilişsel Psikolojide Güncel Araştırmalar |
Ders notları |
Kaynaklar
Ders Notu |
Ashcraft, M. H., & Radvansky, G. A. (2010). Cognition (5th Edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education Inc. Goldstein, E. B. (2011). Cognitive Psychology (3rd edition). Belmont, CA: Wadsworth Cengage Learning |
Diğer Kaynaklar |
Bilişsel Psikolojide araştırma ve inceleme makaleleri |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
33.3 |
Ödev |
1 |
33.3 |
Sunum/Ödev |
1 |
33.3 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır. |
|
x |
|
|
|
|
5 |
Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar. |
|
|
|
x |
|
|
6 |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir. |
|
|
x |
|
|
|
7 |
Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir. |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
|
|
|
x |
|
|
9 |
Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir. |
|
|
x |
|
|
|
10 |
Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır. |
|
|
|
x |
|
|
11 |
Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır. |
x |
|
|
|
|
|
12 |
Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir. |
x |
|
|
|
|
|
13 |
Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır. |
x |
|
|
|
|
|
14 |
Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir. |
x |
|
|
|
|
|
15 |
Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir. |
|
|
|
|
x |
|
16 |
İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
ECTS
Etkinlik |
Sayı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Sunum/Ödev |
1 |
15 |
15 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
176 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7,04 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |