• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 224
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Öğrencileri zihinsel süreçleri bilimsel bakışaçısı ile tanıtmak
Dersin İçeriği: 

Öğrencileri zihinsel süreçleri bilimsel bakışaçısı ile tanıtmak

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3: Seminer, 4: Araştırma, 5: Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6: Problem Çözme, 7: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Yazılı ödev, C: Sunum, D: Araştırma, E: Münazara, F: Kısa Sınav, G: Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Zihinsel süreçleri öğrenebilir ve anlayabilir.

1,2,3,5,7,8,9,15,16

1,2,4

A, B, C, D

Bilişsel psikolojide deney ve ölçme yöntemlerini öğrenebilir ve anlayabilir.

1,2,3,5,7,8,9,15,16

1,2,4

A, B, C, D

Bilişsel Psikolojide yeni araştırma soruları üretebilir.

1,2,3,5,7,8,9,15,16

2,4

C, D

Bilişsel Psikolojide bir araştırma sorusunu test edebilir.

1,2,3,5,7,8,9,15,16

2,4

C, D

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Dersin tanıtımı

Kitap, ders slaytları

2

Algı

Kitap, ders slaytları

3

Algı

Kitap, ders slaytları

4

Dikkat

Kitap, ders slaytları

5

Kısa Süreli Bellek/Çalışma Belleği

Kitap, ders slaytları

6

SINAV

Kitap, ders slaytları, ders notları

7

Farklı bellek ölçümleri, Kodlama ve Geri Getirme

Kitap, ders slaytları

8

Uzun Süreli Bellek

Kitap, ders slaytları

9

Uzun Süreli Bellek

Kitap, ders slaytları

10

Bellek Hataları/Otobiyografik Bellek

Kitap, ders slaytları

11

Karar Alma/Problem Çözme/Mantık Yürütme

Kitap, ders slaytları

12

Bilişsel Psikolojide Seçilmiş Konular

Kitap, ders slaytları

13

Bilişsel Psikolojide Seçilmiş Konular

Kitap, ders slaytları

14

Bilişsel Psikolojide Güncel Araştırmalar

Ders notları

 

Kaynaklar

Ders Notu

Ashcraft, M. H., & Radvansky, G. A. (2010). Cognition (5th Edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education Inc.

Goldstein, E. B. (2011). Cognitive Psychology (3rd edition). Belmont, CA: Wadsworth Cengage Learning

Diğer Kaynaklar

Bilişsel Psikolojide araştırma ve inceleme makaleleri

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

33.3

Ödev

1

33.3

Sunum/Ödev

1

33.3

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir.

 

 

 

 

x

2

Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.

 

 

 

 

x

3

Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir.

 

 

 

 

x

4

Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır.

 

x

 

 

 

5

Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar.

 

 

 

x

 

6

Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir.

 

 

x

 

 

7

Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir.

 

 

 

x

 

8

Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.

 

 

 

x

 

9

Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir.

 

 

x

 

 

10

Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır.

 

 

 

x

 

11

Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır.

x

 

 

 

 

12

Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir.

x

 

 

 

 

13

Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır.

x

 

 

 

 

14

Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir.

x

 

 

 

 

15

Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir.

 

 

 

 

x

16

İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir.

 

 

 

 

x

 

ECTS

Etkinlik

Sayı

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

6

84

Ara Sınav

1

10

10

Ödev

1

10

10

Sunum/Ödev

1

15

15

Final

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

176

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7,04

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7