Python dilinin temelleri, sayısal hesaplama paketi NumPy, simgesel hesaplama paketi SymPy ve grafik çizme paketi Matplotlib
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Python dilinin temelini öğrenir. |
1 |
A,B |
|
2) NumPy paketi ile sayısal hesaplama yapmayı öğrenir. |
1 |
A,B |
|
3) SymPy paketi ile simgesel hesaplama yapmayı öğrenir. |
1 |
A,B |
|
4) MatPlotLib paketi ile grafik çizmeyi öğrenir. |
1 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Python dilinin temelleri |
[T1] Chapter 1 |
2 |
Değişkenler ve temel veri yapıları |
[T1] Chapter 2 |
3 |
Fonksiyonlar |
[T1] Chapter 3 |
4 |
Koşullu ifadeler; Döngüler |
[T1] Chapter 4-5 |
5 |
Sınıf ve nesne; Yuvarlama hataları |
[T1] Sections 7.2, 9.3 |
6 |
Görselleştirme ve grafik çizme; ARA SINAV 1 |
[T1] Chapter 12 |
7 |
Doğrusal cebir ve doğrusal denklem sistemleri |
[T1] Chapter 14 |
8 |
Özdeğer ve özvektörler |
[T1] Chapter 15 |
9 |
SymPy yardımı ile ifadeler oluşturma ve değiştirme |
[T2] pp.17-28 |
10 |
SymPy yardımı ile Kalkülüs |
[T2] pp.31-34 |
11 |
SymPy yardımı ile denklem çözümü; ARA SINAV 2 |
[T2] pp.35-37 |
12 |
Taylor serileri; Kök bulma |
[T1] Chapter 18-19 |
13 |
Sayısal türev; Sayısal integral |
[T1] Chapter 20-21 |
14 |
Sıradan diferansiyel denklemler ve Başlangıç değer problemleri |
[T1] Chapter 22 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Kitabı |
[T1] Kong, Qingkai, et al. Python Programming and Numerical Methods: A Guide for Engineers and Scientists. Academic Press, 2021. [T2] Lamy, Ronan. Instant SymPy Starter: Learn to Use SymPy's Symbolic Engine to Simplify Python Calculations. Packt Publishing, 2013. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
70 |
Kısa Sınav |
|
- |
Ödev |
3 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur. |
|
x |
|
|
|
|
2 |
Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
|
7 |
İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
|
|
x |
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) |
2 |
12 |
24 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
7 |
3 |
21 |
Final (Bireysel çalışma dahil) |
1 |
21 |
21 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |