• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MATH 201
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Matematik yazımı, sembolik ve nümerik hesaplama konusunda örnek yazılım bilgilerinin verilmesi
Dersin İçeriği: 

LaTeX yazılımının temel bilgilerinin verilmesi, Maxima yazılımının temel bilgilerinin verilmesi, Octave yazılımının temel bilgilerinin verilmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) LaTex yazılımını kullanmayı öğrenir.

 

1

A,B

2) Maxima yazılımını kullanmayı öğrenir.

 

1

A,B

3) Octave yazımını kullanmayı öğrenir. 

 

1

A,B

4)Sembolik hesaplama konusunda temel bilgileri edinir.

 

1

A,B

5) Nümerik hesaplama konusunda temel bilgileri edinir. 

 

1

A,B

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

LaTex yazılımı hakkında temel bilgiler, LaTex girdi dosyaları; Girdi dosyalarının yapısı; Komut satırları; Belge düzeni; Belge sınıfları ve paketler.

The Not So Short Introduction to LATEX2e, Chapter 1

2

Metin yazımı; Metin ve dil yapısı; Satır ve sayfa kesmeleri; Hazır diziler; Özel karakterler ve semboller; Uluslararası dil desteği; Sözcükler arası boşluklar; Başlıklar, bölümler ve kısımlar; Metin içi atıflar; Dipnotlar; Vurgulanmış sözcükler; Ortamlar; Gezer cisimler; Hassas komutların korunması.

The Not So Short Introduction to LATEX2e, Chapter 2

3

Matematiksel formüllerin yazımı; Matematik modunda gruplama; Matematiksel formüllerin yapıtaşları; Matematiksel formüllerin yerleştirilmesi; Dikey hizalanmış materyaller; Görünmeyenler, Matematiksel font büyüklükleri; Teoremler, kanunlar; Kalın semboller; Matematiksel sembol listesi

The Not So Short Introduction to LATEX2e,

 Chapter 3

4

EPS grafiklerinin eklenmesi; Bibliografya; Dizin oluşturma; Özel şekilli başlıklar; Verbatim paketi; LaTex paketlerini yükleme ve kurma; ARASINAV 1

The Not So Short Introduction to LATEX2e,

 Chapter 4

5

 Maxima yazılımına giriş; Maxima için mevcut arayüzler;  Maxima yazılımının temelleri;

The Maxima Book, Chapters 1,2,3,

6

Kalkülüs ve Trigonometri; Adi Diferansiyel denklemler, Matris işlemleri ve Vektörler

The Maxima Book, Chapters 4,5,6

7

Maxima Programlama Diline Giriş

The Maxima Book, Chapter 7

8

Grafikler ve Çıktı Formları

The Maxima Book, Chapter 8

9

Ek paketler

The Maxima Book, Chapters 13, 14, 15, 17

10

Octave yazılımına giriş;

Introduction to GNU Octave, Chapter 1

11

Matrisler ve lineer sistemler

Introduction to GNU Octave, Chapter 2

12

Tek değişkenli kalkülüs

Introduction to GNU Octave, Chapter 3

13

Özdeğer problemleri

Introduction to GNU Octave, Chapter 5

14

Çok değişkenli fonksiyonlar ve diferansiyel denklemler

Introduction to GNU Octave, Chapter 6

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

The Not So Short Introduction to LATEX2e, Or LATEX2" in 95 minutes;  Tobias Oetiker, Hubert Partl, Irene Hyna and Elisabeth Schlegl; Version 3.20, 09 August, 2001

The Maxima Book; Paulo Ney de Souza, Richard J. Fateman, Joel Moses, Cliff Yapp,

Introduction to GNU Octave, A brief tutorial for linear algebra and calculus students; Jason Lachniet, Wytheville Community College, Third Edition

Diğer Kaynaklar

The LateX Companion, 2nd Edition, Frank Mittelbach and Michel Goossens

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

70

Kısa Sınav

 

-

Ödev

3

30

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.

 

x

       

2

Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır.

       

x

 

3

Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar.

       

X

 

4

Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.

       

x

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.

   

X

     

6

Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.

   

X

     

7

İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.

     

X

   

8

Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur.

   

X

     

9

Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.

   

x

     

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil)

2

12

24

Kısa Sınav

-

-

-

Ödev

7

3

21

Final (Bireysel çalışma dahil)

1

21

21

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6