LaTeX yazılımının temel bilgilerinin verilmesi, Maxima yazılımının temel bilgilerinin verilmesi, Octave yazılımının temel bilgilerinin verilmesi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) LaTex yazılımını kullanmayı öğrenir. |
1 |
A,B |
|
2) Maxima yazılımını kullanmayı öğrenir. |
1 |
A,B |
|
3) Octave yazımını kullanmayı öğrenir. |
1 |
A,B |
|
4)Sembolik hesaplama konusunda temel bilgileri edinir. |
1 |
A,B |
|
5) Nümerik hesaplama konusunda temel bilgileri edinir. |
1 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
LaTex yazılımı hakkında temel bilgiler, LaTex girdi dosyaları; Girdi dosyalarının yapısı; Komut satırları; Belge düzeni; Belge sınıfları ve paketler. |
The Not So Short Introduction to LATEX2e, Chapter 1 |
2 |
Metin yazımı; Metin ve dil yapısı; Satır ve sayfa kesmeleri; Hazır diziler; Özel karakterler ve semboller; Uluslararası dil desteği; Sözcükler arası boşluklar; Başlıklar, bölümler ve kısımlar; Metin içi atıflar; Dipnotlar; Vurgulanmış sözcükler; Ortamlar; Gezer cisimler; Hassas komutların korunması. |
The Not So Short Introduction to LATEX2e, Chapter 2 |
3 |
Matematiksel formüllerin yazımı; Matematik modunda gruplama; Matematiksel formüllerin yapıtaşları; Matematiksel formüllerin yerleştirilmesi; Dikey hizalanmış materyaller; Görünmeyenler, Matematiksel font büyüklükleri; Teoremler, kanunlar; Kalın semboller; Matematiksel sembol listesi |
The Not So Short Introduction to LATEX2e, Chapter 3 |
4 |
EPS grafiklerinin eklenmesi; Bibliografya; Dizin oluşturma; Özel şekilli başlıklar; Verbatim paketi; LaTex paketlerini yükleme ve kurma; ARASINAV 1 |
The Not So Short Introduction to LATEX2e, Chapter 4 |
5 |
Maxima yazılımına giriş; Maxima için mevcut arayüzler; Maxima yazılımının temelleri; |
The Maxima Book, Chapters 1,2,3, |
6 |
Kalkülüs ve Trigonometri; Adi Diferansiyel denklemler, Matris işlemleri ve Vektörler |
The Maxima Book, Chapters 4,5,6 |
7 |
Maxima Programlama Diline Giriş |
The Maxima Book, Chapter 7 |
8 |
Grafikler ve Çıktı Formları |
The Maxima Book, Chapter 8 |
9 |
Ek paketler |
The Maxima Book, Chapters 13, 14, 15, 17 |
10 |
Octave yazılımına giriş; |
Introduction to GNU Octave, Chapter 1 |
11 |
Matrisler ve lineer sistemler |
Introduction to GNU Octave, Chapter 2 |
12 |
Tek değişkenli kalkülüs |
Introduction to GNU Octave, Chapter 3 |
13 |
Özdeğer problemleri |
Introduction to GNU Octave, Chapter 5 |
14 |
Çok değişkenli fonksiyonlar ve diferansiyel denklemler |
Introduction to GNU Octave, Chapter 6 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
The Not So Short Introduction to LATEX2e, Or LATEX2" in 95 minutes; Tobias Oetiker, Hubert Partl, Irene Hyna and Elisabeth Schlegl; Version 3.20, 09 August, 2001 The Maxima Book; Paulo Ney de Souza, Richard J. Fateman, Joel Moses, Cliff Yapp, Introduction to GNU Octave, A brief tutorial for linear algebra and calculus students; Jason Lachniet, Wytheville Community College, Third Edition |
Diğer Kaynaklar |
The LateX Companion, 2nd Edition, Frank Mittelbach and Michel Goossens |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
70 |
Kısa Sınav |
- |
|
Ödev |
3 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur. |
x |
|||||
2 |
Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. |
x |
|||||
3 |
Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. |
X |
|||||
4 |
Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. |
x |
|||||
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. |
X |
|||||
6 |
Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. |
X |
|||||
7 |
İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. |
X |
|||||
8 |
Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. |
X |
|||||
9 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) |
2 |
12 |
24 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
7 |
3 |
21 |
Final (Bireysel çalışma dahil) |
1 |
21 |
21 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |