• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MATH 365
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Çeşitli hesaplar için kullanılan değişik sayısal yöntemlerin incelenmesi ve öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: 

Giriş ve hatırlatmalar, lineer olmayan denklemlerin iteratif çözümleri, bisection(ikiye
bölme) yöntemi, sabit nokta iterasyonu, Newton ve secant yöntemi. Polinom,
bölünmüş farklar ve sonlu farklar interpolasyonları. Lineer denklem sistemleri, Gauss
elimininasyon, LU analizi, iteratif yöntemler. Sayısal türetme ve integrasyon.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Problem çözme, 3: Soru-cevap, 4: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Yüksek mertebeden denklemlerin köklerini sayısal olarak hesaplayabilir. 1,4 1,2,3,4 A
2) Sayısal interpolasyon ve fonksiyonların yaklaştırımları hakkında temel bilgiye sahip olur. 1,2,4,7 1,2,3,4 A
3) Sayısal integrasyon ve türev hakkında temel bilgiye sahip olur. 1,2,4,7 1,2,3,4 A
4) Adi türevli denklemlerin sayısal çözümlerin hakkında bilgi sahibi olur. 1,2,4,7 1,2,3,4 A

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Temel tanımlar, Taylor polinomları,

Ders kitabı:Bölüm 1,3

2

Kök bulma, ikiye bölme yöntemi

4.1

3

Newton  yöntemi, sabit nokta iterasyonu

4.2, 4.4

4

Polinom interpolasyonu, Bölünmüş farklar, polinom interpolasyonunda hata

5.1,5.2,5.3

5

Yaklaştırım problemleri, hata

Chapter 6

6

Sayısal integrasyon, trapezoidal ve  Simpson kuralları

7.1

7

Hata formülasyonları, Gauss  saysısal integrasyon yöntemi

7.2,7.3

8

Sayısal türetme, interpolasyonla türetme

7.4

9

ARASINAV

 

10

Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlerine giriş

9.1

11

Euler yöntemi, yakınsaklık

9.2, 9.3

12

Taylor ve Runge-Kutta yöntemleri

9.4

13

Taylor ve Runge-Kutta yöntemleri

9.4

14

Genel tekrar

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

K. E. Atkinson, W. Han, Elementary

Numerical Analysis, 3Ed. John Wiley, 2004.

Diğer Kaynaklar

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav -  
Ödev -  
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık/Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematiğin  araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.         X
2 Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır.   X      
3 Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar.     X    
4 Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.         X
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.     X    
6 Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. X        
7 İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.         X
8 Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur.       X  
9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.       X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil)

1

14

14

Kısa Sınav

 

 

 

Ödev

4

7

28

Final (Bireysel çalışma dahil)

1

21

21

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7