• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MATH 111
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Vektor ve en temel Analitik Geometri (iki ve üç boyutta) kavramlarının bazı özellikleriyle beraber verilmesi
Dersin İçeriği: 

Vektörler, vektörlerle  lineer işlemler.Vektörlerin çarpımı. Öklid uzayının tanımı. Doğrular ve düzlemler. Çember ve küre. Eğrilerin ve yüzeylerin parametrizasyonu.  Konikler ve kuadratikler, simetrileri ve sınıflandırılması. Dönüşümler, ortogonal (dikey) dönüşümler, benzerlikler ve tersinimler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Problem Çözme 5. Kısa Sınav
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Ödev, C: Kısa sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Vektör ve matrislerle işlem yapabilir.

 

1,2,5

A,B,C

2) Doğru ve düzlemlerle ilgili problemleri çözebilir.

 

1,2,5

A,B,C

3) Konikleri tanımlayabilir, konik denklemlerini elde edebilir.

 

1,2,5

A,B,C

4) Genel kuadratic yüzeylerin teğet uzaylarının denklemlerini yazabilir.

 

1,2,5

A,B,C

5) Kuadratik yüzeylerin özelliklerini kanonic denklemlerinden tanır.

 

1,2,5

A,B,C

6) Genel kuadratik denklemleri kanonik forma indirebilir.

 

1,2,5

A,B,C

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Noktalar, yönlü parçalar, paralel ötelemeler, Vektörler, doğrudaş ve düzlemdeş vektörler

Ders Kitapları

2

Vektörlerle doğrusal operasyonlar, doğrusal bağımlılık,vektör ve nokta koordinatları

Ders Kitapları

3

Vektörlerin skaler çarpımı, izdüşüm, kosinüs teoremi. Vektörel çarpım, düzlem oryantasyonları

Ders Kitapları

4

Lagrange özdeşliği, alan, doğrudaş noktalar, karışık (üçlü) çarpım

Ders Kitapları

5

Hacim, ikli vektör çarpımı. Afin ve Euclidean uzaylar

Ders Kitapları

6

Eğriler ve yüzeyler, parametrik, açık ve kapalı denklemler, geometrik konum. Doğru ve düzlem denklemleri,normal vektörler

Ders Kitapları

7

Doğru ve düzlemle ilgili geometrik sorular. Menelaos ve ceva teoremleri. Kesişim, açılar, çarpık doğrular, uzaklıklar, kalemler.

Ders Kitapları

8

Tekrar ve ara sınav

Ders Kitapları

9

Çember ve küre, parametrik denklemler, kutupsal, silindirik ve küresel koordinatlar.

Ders Kitapları

10

Bir doğru ile kesişim,sekant ve tanjant, normal, kutupsal doğru ve yüzey.

Ders Kitapları

11

Konikler: elips ve hiperbolün kanonik denklemleri, odak noktaları ve köşeleri, asimtotlar. Doğrultman,ayrıksılık,parabol. Parametrik denklemler

Ders Kitapları

12

İkincil dereceliler: elipsoitler, hiperboloitler, asimtotik koni, eliptik ve hiperbolik paraboloitler

Ders Kitapları

13

Konik ve ikincil dereceliler: afin Gauss sınıflandırmaları teoremi

Ders Kitapları

14

Tekrar ve ara sınav

Ders Kitapları

Kaynaklar

Ders Notu

I. Vaisman, “Analytical Geometry”

H. İ. Karakaş, “Analytic Geometry”

Diğer Kaynaklar

V. Gutenmacher and N. B. Vasilyev, Lines and Curves, Birkhauser 2004, QA 459.G983 2004.
C. B. Boyer, History of Analytic Geometry, Dover 1956, QA 551.B813 2004.

 "Calculus and analytical geometry" isimli birçok kitapdan faydalanılabilir. 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

100

Kısa Sınav

   

Ödev

   

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

 

DERS KATEGORİSİ

Temel Meslek Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Matematiğin  araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.

x

       

2

Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır.

 

x

     

3

Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar.

       

x

4

Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.

     

x

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.

   

x

   

6

Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.

   

x

   

7

İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.

     

x

 

8

Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur.

x

       

9

Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.

   

x

   

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (14x toplam ders saati)

14

5

70

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil)

2

10

20

Kısa Sınav

-

-

-

Ödev

-

-

-

Final (Bireysel çalışma dahil)

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7