• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MATH 101
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Matematiksel düşünme için gereken analitik araçların öğrenilmesi ve kullanılması.
Dersin İçeriği: 

Önermeler ve yüklem hesabı. Mantığa giriş. İspat yöntemleri. Küme teorisi aksiyomları. Kartezyen çarpım, bağıntılar ve fonksiyonlar. Kısmi ve iyi sıralamalar. Sonlu, sayılabilir ve sayılamaz kümeler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Problem çözme, 3: Soru-cevap, 4: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Matematikçi gibi düşünür.

 

1,2,3,4

A

2) Neden sonuç ilişkisi oluştururken mantık kurallarını kullanır.

 

1,2,3,4

A

3) Bir argumanın geçerli olup olmadığını belirlemek  için mantık kurallarını kullanır.

 

1,2,3,4

A

4) Bir fonksiyonun, bağıntının veya sıralamanın özelliklerini belirler.

 

1,2,3,4

A

5) Sonsuzun farklı büyüklüklerini bilir.

 

1,2,3,4

A

6) Kümeler kuramının aksiyomlarını kullanır.

 

1,2,3,4

A

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Temel bağlayıcılar ve doğruluk tabloları

Ders Kitabı

2

Mantıksal eşdeğerlilik: Mantık kuralları

Ders Kitabı

3

Mantıksal çıkarım: Çıkarsama kuralları

Ders Kitabı

4

Niteleyicilerin kullanımı

Ders Kitabı

5

Formel düşünme: İspat yöntemleri

Ders Kitabı

6

Kümeler, kümeler üzerinde işlemler

Ders Kitabı

7

Sıralı ikililer ve Kartezyen çarpım

Ders Kitabı

8

İlişkiler

Ders Kitabı

9

Sıralama ilişkileri

Ders Kitabı

10

Eşdeğerlilik ilişkileri

Ders Kitabı

11

Fonksiyonlar

Ders Kitabı

12

Eşsayılı kümeler. Sonlu kümeler

Ders Kitabı

13

Sayılabilir kümeler

Ders Kitabı

14

Sayılamaz kümeler

Ders Kitabı

Kaynaklar

Ders Notu

Introduction to Mathematical .Structures, Steven Galovich. HBJ

Diğer Kaynaklar

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

100

Kısa Sınav

-

-

Ödev

-

-

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

DERS KATEGORİSİ

Temel Meslek Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Matematiğin  araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.

x

       

2

Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır.

   

x

   

3

Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar.

       

x

4

Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.

       

x

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.

       

x

6

Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.

   

x

   

7

İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.

       

x

8

Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur.

x

       

9

Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.

       

x

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (14x toplam ders saati)

14

5

70

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil)

2

10

20

Kısa Sınav

-

-

-

Ödev

-

-

-

Final (Bireysel çalışma dahil)

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7