Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Matematiksel düşünme için gereken analitik araçların öğrenilmesi ve kullanılması.
Dersin İçeriği:
Önermeler ve yüklem hesabı. Mantığa giriş. İspat yöntemleri. Küme teorisi aksiyomları. Kartezyen çarpım, bağıntılar ve fonksiyonlar. Kısmi ve iyi sıralamalar. Sonlu, sayılabilir ve sayılamaz kümeler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Problem çözme, 3: Soru-cevap, 4: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Matematikçi gibi düşünür. | 3,4,5 | 1,2,3,4 | A |
2) Neden sonuç ilişkisi oluştururken mantık kurallarını kullanır. | 3,7,9 | 1,2,3,4 | A |
3) Bir argumanın geçerli olup olmadığını belirlemek için mantık kurallarını kullanır. | 7,9 | 1,2,3,4 | A |
4) Bir fonksiyonun, bağıntının veya sıralamanın özelliklerini belirler. | 3,7,9 | 1,2,3,4 | A |
5) Sonsuzun farklı büyüklüklerini bilir. | 3,4,5 | 1,2,3,4 | A |
6) Kümeler kuramının aksiyomlarını kullanır. | 4,5,7 | 1,2,3,4 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel bağlayıcılar ve doğruluk tabloları | Ders Kitabı |
2 | Mantıksal eşdeğerlilik: Mantık kuralları | Ders Kitabı |
3 | Mantıksal çıkarım: Çıkarsama kuralları | Ders Kitabı |
4 | Niteleyicilerin kullanımı | Ders Kitabı |
5 | Formel düşünme: İspat yöntemleri | Ders Kitabı |
6 | Kümeler, kümeler üzerinde işlemler | Ders Kitabı |
7 | Sıralı ikililer ve Kartezyen çarpım | Ders Kitabı |
8 | İlişkiler | Ders Kitabı |
9 | Sıralama ilişkileri | Ders Kitabı |
10 | Eşdeğerlilik ilişkileri | Ders Kitabı |
11 | Fonksiyonlar | Ders Kitabı |
12 | Eşsayılı kümeler. Sonlu kümeler | Ders Kitabı |
13 | Sayılabilir kümeler | Ders Kitabı |
14 | Sayılamaz kümeler | Ders Kitabı |
Kaynaklar
Ders Notu | Introduction to Mathematical .Structures, Steven Galovich. HBJ |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 100 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | - | - |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur. | x | ||||
2 | Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. | x | ||||
3 | Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. | x | ||||
4 | Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | x | ||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. | x | ||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | x | ||||
7 | İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. | x | ||||
8 | Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. | x | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | x |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final (Bireysel çalışma dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |