Bu ders optiğin, birçok modern optiksel araç ve uygulamalarda pratik uygulanış şeklini anlatır ve açıklar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Fotonik, optik ile elektroniğin bağlantısı konusunda farkındalık yaratır |
1,2,3,9 |
A,L |
2) Fourier optik ve uygulamaları hakkında genel bilgi |
1,2,3,9 |
A, L |
3) Çoklu dalga girişimi ve uygulamaları |
1,2,3,9 |
A,C,L |
4) Kutuplanmış ışığın farklı varyasyonlardaki fazlardan oluştuğunu anlama ve uygulamalarını inceleme |
1,2 ,3 |
A,C,L |
5) Kırınımın Alana gelen dalgadaki etkisini anlayabilme. Yakın alan kırınımının teknik özelliklerini anlama |
1,3,9 |
A,C,L
|
6) Optik aktivite ve optik efektler, elektrik, manyetik veya mekanik yollarla nasıl kontrol edilebilir bilgisi verir. |
1,3 |
A,C,L |
7) Uyarılmış ışınım ile kendiliğinden oluşmuş ani ışımım arasındaki farkı anlayabilme. |
1,3 |
A,C,L |
8)Aktif bir ortam, boşluk ve enerji gerektiren bir cihaz olarak çalışan lazeri kavrama |
1,3 |
A,C,L |
9)Lazerlein uygulamaları hakkında fikir edinme: eğlence sektöründe lazer aynınlatma,aralık ve hızını ölçmek için optik disk sürücüleri, lazer yazıcılar, barkod tarayıcıları, lazer cerrahisi, kesme ve kaynak malzemeleri, askeri cihazlar |
1,3, 12 |
A,C |
10) Lazer ışığın özelliklerinden dolayı: monokromatik, eşevreli, yönlü |
1,2,3 |
A,C,L |
11) Işığın Iletişim amaçlı malzeme boyunca nasıl yönlendirildiği hakkında bilgi vermek ve teknolojik iletişim ile bağlantısınınküresel önemini takdir etmek |
1,3,9,12 |
A,C,L |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dalga hareketi ve temsili |
Hecht |
2 |
Çoklu dalga girişimi ve uygulamaları, optic radyasyonun tayini |
Saleh |
3 |
Işık kaynaklarında eş-fazlılık, Fourier optik |
Saleh ,Hecht |
4 |
Fourier optik, Fresnel kırınımı |
Hecht |
5 |
Fresnel kırınımı ve zone plate |
Hecht |
6 |
Malzemelerin içinden ışığın yayılımı |
Hecht |
7 |
Polarize ışık, Jones vektörleri |
Hecht |
8 |
Malzemelerde fotonik (dikroizm, çiftkırılma, optik aktivite) |
Hecht |
9 |
Optik polizatörler, Jones matrisler |
Hecht |
10 |
Uyarılmış optik etkiler (elektro-optik, manyeto-optik, foto-esneklik) |
Hecht |
11 |
Aktif (lasing) ortam, lazerler |
Hecht , Verdeyen |
12 |
Gauss lazer ışınları, Lazerler ve uygulamaları |
Hecht , Verdeyen |
13 |
Lazerler ve uygulamaları |
Verdeyen |
14 |
Fiber Optik İletişim |
Hecht |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Optics, 4th edition, Hecht, Schaums outlines in optics-E. Hecht, Optics and photonics : an introduction Graham-Smith, Francis ; F. Graham Smith, Terry A. King, Dan Wilkins, Laser electronics, 3rd edn., J.T. Verdeyen. |
Diğer Kaynaklar |
Fundamentals of photonics Saleh, Bahaa E. A., 1944; Bahaa E.A. Saleh, Malvin Carl Teich., Laser Fundamentals 2nd edn., W.T. Silfvast |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
İki haftada bir ödev |
Sınavlar |
İki arasınav ve bir final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
25 |
Laboratuvar |
10 |
18 |
Ödev |
7 |
7 |
Toplam |
|
50 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Fizik ve Matematik, bilgilerini uygulama becerisi kazanır |
X |
|||||
2 |
Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama becerisi kazanır |
X |
|
|
|||
3 |
Endüstrinin ihtiyaç duyduğu bilim ve teknoloji konularındaki ölçümlerde gereksinimleri karşılayabilecek niteliklere sahiptir. |
X |
|||||
4 |
Disiplinler arası takımlarda çalışır. |
X |
|||||
5 |
Fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. |
X |
|||||
6 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilindedir. |
X |
|||||
7 |
Etkin iletişim kurar. |
X |
|||||
8 |
Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
9 |
144 |
Ara Sınav |
2 |
2 |
4 |
Laboratuvar |
7 |
4 |
28 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
227 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
9.02 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
9 |