Denge, Esneklilik, Akışkan statiği ve dinamiği, salınımlar, mekanik dalgalar, ses dalgaları, girişim, Doppler etkisi, sıcaklık, genleşme, gazların kinetik teorisi ve ideal gazlar, ısı transferi, termodinamiğin birinci ve ikinci kanunları, ısı makineleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Statik denge ve esneklik tanımlarını bilir ve ilgili fizik problemlerini modeller |
1,2,4,5,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
2) İdeal akışkan statiği ve dinamiği konularında temel kuramsal bilgileri ve uygulamalarını bilir |
1,2,4,5,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
3) Salınım ve Klasik Dalga Kuramını anlar, uygulamalarını tanır ve ilgili fizik problemlerini modeller ve çözer |
1,2,4,5,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
4) Gazların Kinetik Teorisi ve İdeal Gaz ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilir |
1,2,4,5,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
5) Sıcaklık, genleşme, ısı transferi ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilir |
1,2,4,5,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
6) Klasik Termodinamik Kuramını anlar, bilimsel ve teknolojik uygulamalarını tanır |
1,2,4,5,9,10,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Öğretim Yöntemleri: |
1: Anlatım, 2: Ödev 3: Laboratuvar |
Ölçme Yöntemleri: |
A: Sınav, B: Deney C: Ödev |
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
DENGE VE ESNEKLİK |
Mekaniğin Tekrarı |
2 |
AKIŞKANLAR, BASINÇ, YOĞUNLUK, HİDROSTATİK, BERNOUILLI VE SÜREKLİLİK DENKLEMLERİ |
Korunum İlkeleri |
3 |
SALINIMLAR |
Değişken İvmeli Hareket, Peryodik Fonksiyonlar. |
4 |
ENLEMESİNE DALGALAR |
Salınımlar |
5 |
BOYLAMASINA DALGALAR, GİRİŞİM |
Vektörler, Sinüsoidler, Dalgalar |
6 |
SES, DOPPLER ETKİSİ |
Dalgalar, Göreli hareket |
8 |
ISI VE SICAKLIK. |
Enerji |
7 |
ARA SINAV |
|
9 |
GENLEŞME, İDEAL GAZLAR, KİNETİK KURAM |
Mekanik, Momentum, Enerji |
10 |
ISI İLETİMİ, ÖZGÜL ISI, GİZLİ ISI, FAZ DİAGRAMLARI, |
|
11 |
ÖDEV ve Termodinamik Yasaları |
Termodinamik referans kitap, makale vb okuma |
12 |
TERMODİNAMİĞİN BİRİNCİ KANUNU |
Termodinamik referans kitap, makale vb okuma |
13 |
ENTROPİ VE TERMODİNAMİĞİN İKİNCİ KANUNU |
|
14 |
ISI MAKİNALARI |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
DENGE VE ESNEKLİK |
Mekaniğin Tekrarı |
2 |
AKIŞKANLAR, BASINÇ, YOĞUNLUK, HİDROSTATİK, BERNOUILLI VE SÜREKLİLİK DENKLEMLERİ |
Korunum İlkeleri |
3 |
SALINIMLAR |
Değişken İvmeli Hareket, Peryodik Fonksiyonlar. |
4 |
ENLEMESİNE DALGALAR |
Salınımlar |
5 |
BOYLAMASINA DALGALAR, GİRİŞİM |
Vektörler, Sinüsoidler, Dalgalar |
6 |
SES, DOPPLER ETKİSİ |
Dalgalar, Göreli hareket |
8 |
ISI VE SICAKLIK. |
Enerji |
7 |
ARA SINAV |
|
9 |
GENLEŞME, İDEAL GAZLAR, KİNETİK KURAM |
Mekanik, Momentum, Enerji |
10 |
ISI İLETİMİ, ÖZGÜL ISI, GİZLİ ISI, FAZ DİAGRAMLARI, |
|
11 |
ÖDEV ve Termodinamik Yasaları |
Termodinamik referans kitap, makale vb okuma |
12 |
TERMODİNAMİĞİN BİRİNCİ KANUNU |
Termodinamik referans kitap, makale vb okuma |
13 |
ENTROPİ VE TERMODİNAMİĞİN İKİNCİ KANUNU |
|
14 |
ISI MAKİNALARI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Kitabı |
Sears&Zemansky’s “University Physics with Modern Physics”, H.D. Young, R.A. Freedman, 15th Ed., Pearson |
Diğer Kaynaklar |
Douglas G. Giancoli, Physics for Scientists and Engineers with modern physics, Pearson, Heat&Thermodynamics, Zemansky,McGraw-Hıll, Halliday, Resnick, Walker, Fundamentals of Physics Extended, John Wiley |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Laboratuvar Deney Föyleri, Ders Notları |
Ödevler |
Ders Kitabından Problemler, Araştırma ödevi |
Sınavlar |
1 arasınav, 1 ödev, Laboratuvar sınavları ve 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
35 |
Laboratuvar |
10 |
15 |
Ödev |
1 |
10 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Fizik ve Matematik, bilgilerini uygulama becerisi kazanır |
X |
|||||
2 |
Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama becerisi kazanır |
X |
|||||
3 |
Endüstrinin ihtiyaç duyduğu bilim ve teknoloji konularındaki ölçümlerde gereksinimleri karşılayabilecek niteliklere sahiptir. |
X |
|||||
4 |
Disiplinler arası takımlarda çalışır. |
X |
|||||
5 |
Fizik problemlerini tanımlar, formule eder ve çözer. |
X |
|||||
6 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilindedir. |
X |
|||||
7 |
Etkin iletişim kurar. |
X |
|||||
8 |
Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir. |
X |
|||||
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir ve bunu gerçekleştirir. |
X |
|||||
10 |
Çağdaş mesleki konular ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. |
X |
|||||
11 |
Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanır. |
X |
ECTS
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
Laboratuvar |
10 |
2 |
20 |
Ara sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |