• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
AFRF 101
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Ortak Dil Kriterlerinin A1 seviyesi düzeyindeki Rusça dil bilgisinin aktarılması suretiyle, öğrencilere Rusça gereksinimlerini karşılayacak temel bilgilerin verilmesi; öğrencilerin kendilerini ve başkalarını Rusça tanıtabilmeleri; günlük yaşamdaki temel düzeydeki iletişimi sağlayacak Rusça sözlü ve yazılı dil edincine sahip olmaları; günlük Rusçada somut gereksinimleri ifade etmekte kullanılan, bilinen, kalıplaşmış ve basit ifadelerle birlikte çok basit cümleleri anlayabilmeleri ve kullanabilmeleri amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Dersin konusu ile ilgili dilbilgisi teorik bilgileri; Yeni anlatılan dilbilgisi kurallarıyla ilgili uygulama ve pekiştirme alıştırmaları; Metin okuma, çevirme ve soruları yanıtlamaya yönelik çalışmalar; Konuşma, diyalog kurma ve tartışma becerisini geliştirmeye yönelik çalışmalar; Öğrencinin dil edincini geliştirmesine yönelik ödevler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım; 2: Grup/Eşli/Tekli çalışma; 3: Görsel çalışmalar: bilgisayar ve/veya internet destekli çalışma, CD’leri dinleme, kısa filmler; 4: Serbest konuşma ve yazmaya götüren çalışmalar; 5: Power Point sunumları.
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Rusça selamlama, veda, özür gibi kalıpları anlayıp ifade edebilir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A,B
2) İnsanları ve bulunduğu çevreyi Rusça tasvir edebilir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A,B
3) Basit ifadelerle hobiler ve ilgi alanlarından Rusça  bahsedebilir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A,B
4) Kendisi , arkadaş çevresi ve ailesiyle ilgili bilgileri Rusça verebilir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A,B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ünite: I
  1. Вводно-фонетический курс. Алфавит. Графика (буквы). /Alfabe. Harfler, sesler ve yazılışları.
  2. Интонация (общий/альтернативный вопрос-ответ). / Rusçada tonlama (genel, soru ve cevap tonlaması).
  3. Фонетика (звуки). Гласные (редукция в бузударной позиции). / Rus fonetiğinde sesler ve sesli harfler.)
  4. Согласные (твёрдые и мягкие, звонкие и глухие согласные, оглушение звонких в конце слова и перед глухим согласным). / Sessiz harflerive türleri.
  5. Tanışma diyalogları.
Kiril Alfabesi
2 Ünite: I
  1. Структура предложения. Субъект: Кто/Что это? / Cümle yapısı. Cümle yapısı. Özne ve sorular: Bu Kim/Bu ne?
  2. Личные местоимения. / Şahıs zamirleri.
  3. Конструкция «не...,а...» . / «не...,а...» yapısı ve kullanımı.
  4.  Род существительных. / İsimlerin cinsleri. 
  5. Одушевлённые и неодушевлённые существительные.. Canlı ve cansız adların öğretilmesi
Kelime Bilgisi
3 Ünite: 3
  1. Личные местоимения. / Şahıs zamirleri.
  2. Профессии и вопросы. / Mesleklerin öğretilmesi.
Kelime Bilgisi
4 Ünite 2 (ss. 38-48)
  1. Множественное число без исключений. İsimlerin çoğul biçimleri (istisnasız).
  2. Винительный падеж личных местоимений. / Nesne. Belirtme halinde (-İ Hali) şahıs zamirleri.
  3. Цифры. Сколько? / Sayılar. Ne kadar?
  4. Наречия. Как? / Zarflar. Nasıl? sorusu. İyi, kötü, mükemmel, berbat, çok iyi zarfları.
 
5 Ünite 3 (ss. 49-62)
  1. Глаголы I спряжения на –ать. Наст. Время. / I. Çekim tipli fiiller ve şimdiki zaman çekimleri.
  2. Или/и...и.../тоже bağlaçları.
 
6 Ünite 4 (ss. 63-73)
  1. Притяжательные местоимения. Чей? / Aitlik zamirleri. Kimde ne var? Kimin? Soruları
  2. Yer zarfları: Слева, справа, наверху, сзади, внизу (solda, sağda, yukarıda, arkasında, aşağıda). 
  3. A, и, но bağlaçları.
  4. Постановка интонационного вопроса. / Tonlamalı soru biçimleri.
  5. Винительный падеж неодушевленных существительных мужского и среднего рода и множественного числа / –İ Hali isim çekimleri.
  6. Аудио материал. Dinleme parçaları.
 
7 Vize Sınavları
 
8 Ünite 5 (ss. 74-86)
  1. Сначала ≠ потом. / Önce ≠ sonra ifadelerinin öğretilmesi.
  2. Прошедшее время (раньше, час/год/месяц назад, позавчера). / Geçmiş zaman (önce, bir saat/bir yıl/bir ay önce, evvelsi gün).
  3. Дни недели./  Haftanın günleri.
  4. Eщё ≠ уже.  / hala/henüz/daha ≠ artık ifadelerinin öğretilmesi.
  5. Параллельные действия. / Eş zamanlı gerçekleşen eylemler.
  6. Konuşma ifadesi: Что значит?/  Ne anlamına geliyor?
  7. Аудио материал. /Dinleme parçaları.
 
9 Ünite 6 (ss. 90-99)
  1. Глаголы I спряжения на –ать/-ять. Настоящее Время. / I. Çekim tipli filler ve şimdiki zaman çekimleri.
  2. Как? Характер акции и действия. / Nasıl? sorusu. Eylemlerin yapılış tarzı.
  3. Профессии и сферы. / Meslekler ve alanlar.
  4. Предложный падеж. /Bulunma Hali (-De Hali) ( в/на edatları ve -е eki).
  5. Аудио материал. / Dinleme parçaları
 
10 Ünite 7 (ss. 100-115)
  1. Время: когда и во сколько?/ Ne zaman? Saat kaçta? zaman ifadeleri ve soruları.
  2.  Başlamak, bitirmek fiilleri.
  3. Kelime türetme: dinleme ↔ dinlemek
  4. Винительный падеж. /  –İsmin -i Halinin devamı
  5. Сложное предложение. / Birleşik cümle yapısı ve zamir zarflar ve bağıl zamirler.
  6. Аудио материал. / Dinleme parçaları.
 
11 Ünite 8 (ss. 116-124)
  1. Объект +предлоги: в, на, за. / Nesne+  в, на, за edatlar.
  2. Прошедшее время «У меня был.../был». / Geçmiş zamanı “У меня был... / Bende vardı... ifadesi.
  3.  Аудио материал./  Dinleme parçaları.
 
12 Ünite 9 (ss. 125-142)
  1. Глаголы  II. спряжения. / II. Çekim tipli fillerin şimdiki ve geçmiş zaman çekimleri.
  2. Весь, вся, все, всё / Tüm, bütün, her şey, herkes zarfları.
  3. Давно ≠ недавно ; Uzun zaman önce/ yakın zamanda zarfları.
  4. Причина: потому что, так как. Результат: поэтому. Sebep ve sonuç bildiren bağlaçlar. 
  5. Предложный падеж. / Bulunma Hali (-De Hali) (в/на/o edatları+ ekleri).
  6. Быть fiilinin gelecek zamanda çekimi.
 
13 Ünite 10 (ss. 143-156)
  1. Множественное число с исключениями. / İsimlerin çoğul çekimi. İstisnalar.
  2. Страны и национальности. / Ülkeler ve milliyetler.
 
14 Ünite 10 (ss. 143-156)
  1. Неопределённо-личные предложения. / Belirsiz cümle yapısı. 
  2. Olmak (Быть/бывать) fiillerin kullanımı.
 
15 Final sınavına yönelik konuların genel tekrarı.  
     

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Tatyana Esmantova. (2015). Russkiy Yazık: 5 Elementov A1. Sankt-Peterburg: Zlatous. /Татьяна Эсмантова. (2015). Русский Язык, 5 Элементов A2. Санкт-Петербург: Златоус. 
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Power Point, Film, Alıştırma, CD
Ödevler Kompozisyon, diyalog oluşturma, test, çeviri çalışmaları
Sınavlar Ara sınav, kısa sınav, final sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 1 20
Ödev (Yazılı) - -
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Rusça  sözlü olarak ifade edebilir.   X        
2 Kendini Rusça yazılı olarak ifade edebilir.     X      
3 Rusça konuşmayı anlayabilir.     X      
4 Rusça yazılanı anlayabilir.   X        
5 Rusça çeviri yapabilir.   x        

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 5 2 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     118
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,72
Dersin AKTS Kredisi     5