Kültürün gündelik siyaseti şekillendirmesindeki rolü ve işlevi dersin ana temasını oluşturur.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Program Çıktıları
|
Öğretim Yöntemleri
|
Ölçme Yöntemleri
|
1- Siyaset kavramının kültürel çalışmalara bir bileşen olarak dahil olma sürecini ele alır. |
1,2,4,5,9,10 |
1,2,3 |
A, D |
2- Oryantalizm teorileri üzerinden güç ilişkilerini inceler. |
1,2,4,5,9,10 |
1,2,3 |
A, D |
3- Etnisite kavramının tarihsel ve güncel tanımalarını teorik bir bağlamda tartışır. |
1,2,4,5,9,10 |
1,2,3 |
A, D |
4- Milliyetçilik ve dekolonizasyon teorilerini karşılaştırır. |
1,2,4,5,9,10 |
1,2,3 |
A, D |
5- Hafıza siyasetinin kültürel çalışmalardaki önemini analiz eder. |
1,2,4,5,9,10 |
1,2,3 |
A, D |
6- Şiddetin Siyasal Antropolojideki konumunu teorik olarak tartışır. |
1,2,4,5,9,10 |
1,2,3 |
A, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Siyaset ve kültür kavramları arasındaki ilişki |
2 |
Siyaset ve Antropoloji |
Siyasetin Kültürel Antropolojideki önemi ve gündelik hayatta etkisi |
3 |
Siyaset ve Kültür |
Kültürün siyaseti şekillendirme aşamaları |
4 |
Etnisite, Kültür ve Devlet |
Etnisite, kültür ve devlet kavramlarının tanımlanması ve kesişimi |
5 |
Milliyetçilik ve Dekolonizasyon |
Milliyetçilik ve dekolonizasyon teorileri |
6 |
Performans ve Etnisite |
Etnik kimliklerin sosyal özellikleri |
7 |
“Diğerin” İnşası |
|
8 |
Toplumsal Hafıza |
Toplumsal hafızanın gündelik siyasetteki önemi |
9 |
Duygular ve Siyasal Antropoloji |
Duyguların siyasi karar ve süreçlerdeki etkisi |
10 |
Etnik ve Dini Kimliklerin Kutuplaşması Teorileri |
Toplumların üst kimliklerinin kutuplaşmalar üzerindeki rolü |
11 |
Şiddet ve Siyasal Antropoloji |
Şiddeti siyaset bağlamında teorik olarak açıklayan kuramlar |
12 |
Toplumsal Cinsiyet ve Siyasal Antropoloji |
Siyaset ve toplumsal cinsiyet rolleri arasındaki ilişki |
13 |
Güncel Tartışmalar |
Siyaset ve kültür kavramlarını neoliberalizm teorileri ile yeniden düşünme |
14 |
Kuramsal Tartışma |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Lewellen, T. C. (2003) Political Anthropology: An Introduction. Praeger Publishers. pp. 1-14.
Foucault, M. (1982) “The Subject and Power.” Critical Inquiry, Vol. 8, No. 4: 777-795.
Evans-Pritchard, E. E. (1940) “Nuer Politics: Structure and System.” In J. Vincent (ed.). The Anthropology of Politics (2009). Oxford: Blackwell Publishing. pp. 34-38.
Schein, E. H. (2012) “What is Culture?” In M. Godwyn and J. H. Gittell (eds.). Sociology and Organizations: Structures and Relationships. London: Sage Publications. pp. 311-314.(https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=acHnScKqPGIC&oi=fnd&pg=PA...)
Geertz, C. (1966) “The Impact of the Concept of Culture on the Concept of Man.” Bulletin of the Atomic Scientists, Vol. 22, No. 4, pp. 2-8.
Said, E. W. (1978) Orientalism. New York: Pantheon Books. (Introduction) pp. 9-39.
Barth, F. (1969) Ethnic Groups and Boundaries: The Social Organization of Cultural Difference. Bergen/Oslo: Universitetsforlaget. (Introduction) pp. 9-38.
Horowitz, D. L. (1971) “Three Dimensions of Ethnic Politics.” World Politics, Vol. 23, No. 2, pp. 232-244.
Arendt, H. (1973) “Decline of the Nation-State; End of Rights of Men.” The Origins of Totalitarianism. New York: Harcourt Brace Jovanovich. pp. 267-302.
Renan, E. (1882) “What is a nation?” In G. Eley and R. G. Suny (eds.). Becoming National: A Reader (1999). New York and Oxford: Oxford University Press. pp. 41-55. (Original lecture delivered at Sorbonne Univerity, March 11, 1882.)
Anderson, B. (1983) Imagined Communities: Reflections on the Origins and Spread of Nationalism. London: Verso Press. (Introduction, pp. 1-9)
Kelly, J. D. and Kaplan, M. (2001) “Nation and decolonization: Toward a new anthropology of nationalism.” Anthropological Theory, Vol. 1, No. 4, pp. 419-437.
De Fina, A. (2007) “Code-switching and the construction of ethnic identity in a community of practice.” Language in Society, Vol. 36, pp. 371-391.
Golubovic, J. (2019) “To me, you are not a Serb: Ethnicity, ambiguity, and anxiety in post-war Sarajevo.” Ethnicities, pp. 1-20.
Harms, V. (2017) “A Tale of Two Revolutions: Hungary’s 1956 and the Un-doing of 1989.” East European Politics and Societies, Vol 31, No. 3, pp. 479-499.
Assmann, J. (1995) “Collective Memory and Cultural Identity.” New German Critique, J. Czaplicka (translated). No. 65, pp. 125-133.
Malesevic, S. (2020) “Is it easy to kill in war? Emotions and violence in the combat zones of Croatia and Bosnia and Herzegovina (1991-1995).” European Journal of Sociology, Vol. 61, No. 2, pp. 1-31. Estrada-Fuentes, M. (2016) "Affective Labors: Love, Care, Solidarity in the Social Reintegration of Female Ex-Combatants in Colombia.", Lateral: Journal of the Cultural Studies Association, Vol. 5, No. 2. (https://csalateral.org/issue/5-2/affective-labors-love-care-solidarity-c... - until the part of “Care Labor: Becoming Civilians”)
Brubaker, R. (2006) “The ‘diaspora’ diaspora.” Ethnic and Racial Studies, Vol. 28, No. 1: 1-19.
Lidskog, R. (2017) “The role of music in ethnic identity formation in diaspora: a research review.” International Social Science Journal, Vol. 66, No. 219-220: 23-38.
Fanon, F. (1963) The Wretched of the Earth. New York: Grove Press. (Concerning Violence) pp. 35-95 (until the mid of page 50).
Zack, L. (2002) “Who Fought the Algerian War? Political Identity and Conflict in French-Ruled Algeria.” International Journal of Politics, Culture, and Society, Vol. 16, No. 1, pp. 55-97 (until the page 66).
Mosse, G. L. (1985) Nationalism and Sexuality: Middle-Class Morality and Sexual Norms in Modern Europe. Madison, Wisconsin: The University of Wisconsin Press. (Manliness and Homosexuality) pp. 23-37.
Fantone, L. (2007) “Precarious Changes: Gender and Generational Politics in Contemporary Italy.” Feminist Review, Vol. 87, No. 1, pp. 5-20.
Pieterse, J. N. (2010) “Global Inequality: Bringing politics back.” Third World Quarterly, Vol. 23, No. 6, pp. 1023-1046.
Kocze, A. and Rovid, M. (2017) “Roma and the politics of double discourse in contemporary Europe.” Identities: Global Studies in Culture and Power, Vol. 24, No. 6, pp. 684-700. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
Sıra |
Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Final Ödevi |
1 |
60 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır. | X | ||||
2 | Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir. | X | ||||
3 | Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar. | X | ||||
4 | Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir. | X | ||||
5 | Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
6 | Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir. | X | ||||
7 | Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
8 | Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır. | X | ||||
9 | Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır. | X | ||||
10 | Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 21 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |