• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 432
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı Siyasal Antropolojinin tarihini Kültürel Antropoloji çatısı altında incelemektir. Toplumların siyasi kararları ve siyasi davranışları farklı vaka çalışmaları ile antropolojik araştırma metotlarını ilişkilendirerek tartışılır.
Dersin İçeriği: 

Kültürün gündelik siyaseti şekillendirmesindeki rolü ve işlevi dersin ana temasını oluşturur.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Program Çıktıları

 

 

Öğretim Yöntemleri

 

 

Ölçme Yöntemleri

 

1- Siyaset kavramının kültürel çalışmalara bir bileşen olarak dahil olma sürecini ele alır.

1,2,4,5,9,10

1,2,3

A, D

2- Oryantalizm teorileri üzerinden güç ilişkilerini inceler.

1,2,4,5,9,10

1,2,3

A, D

3- Etnisite kavramının tarihsel ve güncel tanımalarını teorik bir bağlamda tartışır.

1,2,4,5,9,10

1,2,3

A, D

4- Milliyetçilik ve dekolonizasyon teorilerini karşılaştırır.

1,2,4,5,9,10

1,2,3

A, D

5- Hafıza siyasetinin kültürel çalışmalardaki önemini analiz eder.

1,2,4,5,9,10

1,2,3

A, D

6- Şiddetin Siyasal Antropolojideki konumunu teorik olarak tartışır.

1,2,4,5,9,10

1,2,3

A, D

 

Dersin Akışı

 

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Siyaset ve kültür kavramları arasındaki ilişki

2

Siyaset ve Antropoloji

Siyasetin Kültürel Antropolojideki önemi ve gündelik hayatta etkisi  

3

Siyaset ve Kültür

Kültürün siyaseti şekillendirme aşamaları

4

Etnisite, Kültür ve Devlet

Etnisite, kültür ve devlet kavramlarının tanımlanması ve kesişimi  

5

Milliyetçilik ve Dekolonizasyon

Milliyetçilik ve dekolonizasyon teorileri

6

Performans ve Etnisite 

Etnik kimliklerin sosyal özellikleri

7

“Diğerin” İnşası

 

8

Toplumsal Hafıza

Toplumsal hafızanın gündelik siyasetteki önemi

9

Duygular ve Siyasal Antropoloji

Duyguların siyasi karar ve süreçlerdeki etkisi

10

Etnik ve Dini Kimliklerin Kutuplaşması Teorileri

Toplumların üst kimliklerinin kutuplaşmalar üzerindeki rolü

11

Şiddet ve Siyasal Antropoloji

Şiddeti siyaset bağlamında teorik olarak açıklayan kuramlar

12

Toplumsal Cinsiyet ve Siyasal Antropoloji

Siyaset ve toplumsal cinsiyet rolleri arasındaki ilişki 

13

Güncel Tartışmalar

Siyaset ve kültür kavramlarını neoliberalizm teorileri ile yeniden düşünme 

14

Kuramsal Tartışma

 

 

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

Lewellen, T. C. (2003) Political Anthropology: An Introduction. Praeger Publishers. pp. 1-14.

 

Foucault, M. (1982) “The Subject and Power.” Critical Inquiry, Vol. 8, No. 4: 777-795.

 

Evans-Pritchard, E. E. (1940) “Nuer Politics: Structure and System.” In J. Vincent (ed.).  The Anthropology of Politics (2009). Oxford: Blackwell Publishing. pp. 34-38.

 

Schein, E. H. (2012) “What is Culture?” In M. Godwyn and J. H. Gittell (eds.). Sociology and Organizations: Structures and Relationships. London: Sage Publications. pp. 311-314.(https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=acHnScKqPGIC&oi=fnd&pg=PA...)

 

Geertz, C. (1966) “The Impact of the Concept of Culture on the Concept of Man.” Bulletin of the Atomic Scientists, Vol. 22, No. 4, pp. 2-8.

 

Said, E. W. (1978) Orientalism. New York: Pantheon Books. (Introduction) pp. 9-39.

 

Barth, F. (1969) Ethnic Groups and Boundaries: The Social Organization of Cultural Difference. Bergen/Oslo: Universitetsforlaget. (Introduction) pp. 9-38.

 

Horowitz, D. L. (1971) “Three Dimensions of Ethnic Politics.” World Politics, Vol. 23, No. 2, pp. 232-244.

 

Arendt, H. (1973) “Decline of the Nation-State; End of Rights of Men.” The Origins of Totalitarianism. New York: Harcourt Brace Jovanovich. pp. 267-302.

 

Renan, E. (1882) “What is a nation?” In G. Eley and R. G. Suny (eds.). Becoming National: A Reader (1999). New York and Oxford: Oxford University Press. pp. 41-55. (Original lecture delivered at Sorbonne Univerity, March 11, 1882.)

 

Anderson, B. (1983) Imagined Communities: Reflections on the Origins and Spread of Nationalism. London: Verso Press. (Introduction, pp. 1-9)

 

Kelly, J. D. and Kaplan, M. (2001) “Nation and decolonization: Toward a new anthropology of nationalism.” Anthropological Theory, Vol. 1, No. 4, pp. 419-437.

 

De Fina, A. (2007) “Code-switching and the construction of ethnic identity in a community of practice.” Language in Society, Vol. 36, pp. 371-391.

 

Golubovic, J. (2019) “To me, you are not a Serb: Ethnicity, ambiguity, and anxiety in post-war Sarajevo.” Ethnicities, pp. 1-20.

 

Harms, V. (2017) “A Tale of Two Revolutions: Hungary’s 1956 and the Un-doing of 1989.” East European Politics and Societies, Vol 31, No. 3, pp. 479-499.

 

Assmann, J. (1995) “Collective Memory and Cultural Identity.” New German Critique, J. Czaplicka (translated). No. 65, pp. 125-133.

 

Malesevic, S. (2020) “Is it easy to kill in war? Emotions and violence in the combat zones of Croatia and Bosnia and Herzegovina (1991-1995).” European Journal of Sociology, Vol. 61, No. 2, pp. 1-31.

Estrada-Fuentes, M. (2016) "Affective Labors: Love, Care, Solidarity in the Social Reintegration of Female Ex-Combatants in Colombia.", Lateral: Journal of the Cultural Studies Association, Vol. 5, No. 2. (https://csalateral.org/issue/5-2/affective-labors-love-care-solidarity-c... - until the part of “Care Labor: Becoming Civilians”)

 

Brubaker, R. (2006) “The ‘diaspora’ diaspora.” Ethnic and Racial Studies, Vol. 28, No. 1: 1-19.

 

Lidskog, R. (2017) “The role of music in ethnic identity formation in diaspora: a research review.” International Social Science Journal, Vol. 66, No. 219-220: 23-38.

 

Fanon, F. (1963) The Wretched of the Earth. New York: Grove Press. (Concerning Violence) pp. 35-95 (until the mid of page 50).

 

Zack, L. (2002) “Who Fought the Algerian War? Political Identity and Conflict in French-Ruled Algeria.” International Journal of Politics, Culture, and Society, Vol. 16, No. 1, pp. 55-97 (until the page 66).

 

Mosse, G. L. (1985) Nationalism and Sexuality: Middle-Class Morality and Sexual Norms in Modern Europe. Madison, Wisconsin: The University of Wisconsin Press. (Manliness and Homosexuality) pp. 23-37.

 

Fantone, L. (2007) “Precarious Changes: Gender and Generational Politics in Contemporary Italy.” Feminist Review, Vol. 87, No. 1, pp. 5-20.

 

Pieterse, J. N. (2010) “Global Inequality: Bringing politics back.” Third World Quarterly, Vol. 23, No. 6, pp. 1023-1046.

 

Kocze, A. and Rovid, M. (2017) “Roma and the politics of double discourse in contemporary Europe.” Identities: Global Studies in Culture and Power, Vol. 24, No. 6, pp. 684-700.

Diğer Kaynaklar

 

 

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sıra

Katkı Yüzdesi

Ara Sınav

1

40

Final Ödevi

1

60

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.         X
2 Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.         X
3 Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.     X    
4 Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.         X
5 Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.         X
6 Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.       X  
7 Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.     X    
8 Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.       X  
9 Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.         X
10 Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.         X

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 3 21
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü     141
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,76
Dersin AKTS Kredisi     6