• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 220
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu ders öğrencilerin farklı etnografik projeler konusunda eleştirel düşünmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Böylece öğrenciler antropoloji literatürüne kendi saha çalışmalarında daha eleştirel düşünerek katkıda bulunacaklardır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, öğrencilere etnografik araştırma yöntemlerini ve antropolojik düşünce ve pratiğin temel ilkelerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Ders, öğrencileri küçük ölçekli, uygulamalı bir araştırma deneyimi geliştirmeye teşvik etmek için tasarlanmıştır; saha alanının ve araştırma sorularının tanımlanmasından başlayarak katılımcı gözlem ve görüşme yoluyla saha deneyimine kadar genişler. Araştırma sürecini deneyimlemenin yanı sıra, öğrenciler haftalık okumalar aracılığıyla etnografik araştırma yöntemlerinin tanımları ve eleştirileri hakkında bilgi edineceklerdir. Araştırma deneyimiyle ilgili her ödev için sınıf içi tartışma alanı sağlayarak, ders, bir araştırma tasarımı oluşturma ve işbirlikçi bir ortamda birbirlerinden öğrenme konusunda daha kolektif bir deneyim geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Program Çıktıları

 

 

Öğretim Yöntemleri

 

 

Ölçme Yöntemleri

 

1- Etnografik araştırma yöntemlerindeki temel uygulamaları anlamak.

3,4

1,2,3,5

A, B, D

2- Antropolojik araştırma sorularının nasıl formüle edileceğine ve saha alanlarının nasıl seçileceğine dair bir anlayış geliştirmek.

3,4

1,2,3,5

A, B, D

3- Araştırma yöntemleri, araştırma etiği ve araştırmacının sahadaki konumu üzerine eleştirel düşünme.

3,4,5

1,2,3,5

A, B, D

4- Etkili saha notları yazmayı denemek.

3,10

1,2,3,5

A, B, D

5- Veri yönetimi hakkında ön bilgiye sahip olmak.

3,7

1,2,3,5

A, B, D

6- Sınıfta yapıcı eleştiri ve iş birliği duygusu geliştirmek.

8,9

1,2,3,5

A, B, D

 

 

Dersin Akışı

 

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Rutherford, Danilyn. 2022. “What Is Anthropology?” SAPIENS (blog). March 23, 2022. https://www.sapiens.org/language/what-is-anthropology/ .

Elliott, Denielle A., and Cara Culhane. 2017. “Imagining: an introduction” in A Different Kind of Ethnography: Imaginative Practices and Creative Methodologies. North York, Ontario, Canada: University of Toronto press. (pp. 1-21)

2

Araştırma Hayal Etmek

Boellstorff, Tom, Bonnie Nardi, Celia Pearce, and T. L. Taylor. 2012. “Research Desing and Preparation” in Ethnography and Virtual Worlds: A Handbook of Method. Princeton University Press. (52-64)

Sunstein, Bonnie S., and Elizabeth Chiseri-Strater. 2012. “Posing Questions: Ethnographic vs. Journalistic.” In Fieldworking: Reading and Writing Research. 4th ed. 14-21, Boston, MA New York, NY: Bedford/St. Martin’s.

3

Araştırma Soruları

Gupta, Akhil, and James Ferguson, eds. 1997. “Discipline and Practice” in Anthropological Locations: Boundaries and Grounds of a Field Science. Berkeley: University of California Press. (pp. 1-47 – focus on the part between 1-18)

LeCompte, Margaret Diane, and Jean J. Schensul. 2010. “Choosing and Designing an Ethnographic Research Project.” In Designing & Conducting Ethnographic Research: An Introduction, 2nd ed, 129–72. The Ethnographer’s Toolkit 1. Lanham, Md: AltaMira Press. (skim)

4

Saha

Robben, Antonius C. G. M., and Jeffrey A. Sluka, eds. 2007. “Part II: Introduction” in Ethnographic Fieldwork: An Anthropological Reader. Blackwell Anthologies in Social & Cultural Anthropology 9. Malden, MA: Blackwell Pub. (pp. 59-63)

Renato Rosaldo. 2014. “Grief and a Headhunter’s Rage” in The Day of Shelly’s Death: The Poetry and Ethnography of Grief. Durham: Duke University Press.

5

Saha Çalışması Kimliği

Bernard, H. Russell. 2018. “Interviewing I” in Research Methods in Anthropology: Qualitative and Quantitative Approaches. Sixth edition. Lanham Boulder New York London: Rowman & Littlefield. (pp. 165-194)

Simpson, Audra. 2014. “Ethnographic Refusal: Anthropological Need” in Mohawk Interruptus: Political Life Across the Borders of Settler States. Duke University Press. (pp. 95-114 – focus on 106-114)

6

Röportajlar

Anthropological Ethics (American Anthropological Association): https://americananthro.org/about/anthropological-ethics/

The Ethics Centre, dir. 2020. What Is the Difference between Ethics, Morality and the Law? https://www.youtube.com/watch?v=Xki2fRA0bY8.

King, Cecil. 2007. “Here come the anthros.” In Ethnographic Fieldwork: An Anthropological Reader, edited by Antonius C. G. M. Robben and Jeffrey A. Sluka, 191-193. Malden, MA: Blackwell.

Deloria Jr, Vine. 2007. “Custer Died for Your Sins.” In Ethnographic Fieldwork: An Anthropological Reader, edited by Antonius C. G. M. Robben and Jeffrey A. Sluka, 183–190. Malden, MA: Blackwell.

7

Etik

Berry, Maya J., Claudia Chávez Argüelles, Shanya Cordis, Sarah Ihmoud, and Elizabeth Velásquez Estrada. 2017. “Toward a Fugitive Anthropology: Gender, Race, and Violence in the Field.” Cultural Anthropology 32 (4): 537–65.

Sunstein, Bonnie S., and Elizabeth Chiseri-Strater. 2012. “Researching Place: The Spatial Gaze.” In Fieldworking: Reading and Writing Research. 4th ed. 165-179, Boston, MA New York, NY: Bedford/St. Martin’s.

8

Yerleşiklik

Browner, C.H., and Mabel Preloran. 2006. “Entering the Field: Recruiting Latinos for Ethnographic Research.” In The SAGE Handbook of Fieldwork, by Dick Hobbs and Richard Wright, 93–106. SAGE Publications Ltd.

Mitchell, Charlayne F., Ersula J. Ore, Amber Wutich, Cindi SturtzSreetharan, Alexandra Brewis, and Olga I. Davis. 2022. “Sister-Girl Talk: A Community-Based Method for Group Interviewing and Analysis.” Field Methods 34 (2): 181–88.

9

Mülakat

Geertz, Clifford. 1973. “Thick Description: Toward an Interpretive Theory of Culture.” In The Interpretation of Cultures: Selected Essays, 3–30. New York: Basic Books.

Taylor, T. L., Tom Boellstorff, Bonnie Nardi, and Celia Pearce. 2012. “Chapter 5. Participant Observation in Virtual Worlds.” In Chapter 5. Participant Observation in Virtual Worlds, 65–91. Princeton University Press. (skim)

10

Katılımcı Gözlemi

Taylor, T. L., Tom Boellstorff, Bonnie Nardi, and Celia Pearce. 2012. “Chapter 6. Interviews and Virtual Worlds Research.” In Chapter 6. Interviews and Virtual Worlds Research, 92–112. Princeton University Press.

11

Verilerin Gözden Geçirilmesi

Bernard, H. Russell. 2018. “Field Notes and Database Management.” In Research Methods in Anthropology: Qualitative and Quantitative Approaches. Sixth edition. 308-322. Lanham Boulder New York London: Rowman & Littlefield.

12

Veri ve Kaynak Yönetimi

Narayan, Kirin. 2012. “Cultivating Your Own Voice.” In Alive in the Writing: Crafting Ethnography in the Company of Chekhov. 85-88. Chicago: University of Chicago Press.

Fernando, Mayanthi L. 2014. “Ethnography and the Politics of Silence.” Cultural Dynamics 26 (2): 235–44.

13

Antropoloji ve Ses

https://www.sapiens.org/language/how-to-write-anthropology-essay/

LeCompte, Margaret D., and Jean Schensul. 2010. “Data Analysis: How Ethnographers Make Sense of Their Data.” In Designing and Conducting Ethnographic Research: An Introduction, 195–225. AltaMira Press.

14

Yeniden gözden geçirme, yeniden yazma

Rutherford, Danilyn. 2022. “What Is Anthropology?” SAPIENS (blog). March 23, 2022. https://www.sapiens.org/language/what-is-anthropology/ .

Elliott, Denielle A., and Cara Culhane. 2017. “Imagining: an introduction” in A Different Kind of Ethnography: Imaginative Practices and Creative Methodologies. North York, Ontario, Canada: University of Toronto press. (pp. 1-21)

 

 

Kaynaklar

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

YULearn

Ödevler

YULearn

Sınavlar

YULearn

 

 

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sıra

Katkı Yüzdesi

Devamlılık

1

30

Ödev

12

48

Final Sınavı

1

22

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

22

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

78

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.

 

 

 

X

 

2

Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.

 

 

 

X

 

3

Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.

 

 

 

 

X

4

Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.

 

 

 

X

 

5

Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.

 

 

 

 

X

6

Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.

 

 

X

 

 

7

Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

 

 

 

X

 

8

Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinlerarası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.

 

 

 

X

 

9

Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.

 

 

 

 

X

10

Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.

 

 

 

 

X

 

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Ödev

10

2

20

Sınıf Sunumları

1

10

10

Final

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

129

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,16

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5