Bu ders, öğrencilere etnografik araştırma yöntemlerini ve antropolojik düşünce ve pratiğin temel ilkelerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Ders, öğrencileri küçük ölçekli, uygulamalı bir araştırma deneyimi geliştirmeye teşvik etmek için tasarlanmıştır; saha alanının ve araştırma sorularının tanımlanmasından başlayarak katılımcı gözlem ve görüşme yoluyla saha deneyimine kadar genişler. Araştırma sürecini deneyimlemenin yanı sıra, öğrenciler haftalık okumalar aracılığıyla etnografik araştırma yöntemlerinin tanımları ve eleştirileri hakkında bilgi edineceklerdir. Araştırma deneyimiyle ilgili her ödev için sınıf içi tartışma alanı sağlayarak, ders, bir araştırma tasarımı oluşturma ve işbirlikçi bir ortamda birbirlerinden öğrenme konusunda daha kolektif bir deneyim geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Program Çıktıları
|
Öğretim Yöntemleri
|
Ölçme Yöntemleri
|
1- Etnografik araştırma yöntemlerindeki temel uygulamaları anlamak. |
3,4 |
1,2,3,5 |
A, B, D |
2- Antropolojik araştırma sorularının nasıl formüle edileceğine ve saha alanlarının nasıl seçileceğine dair bir anlayış geliştirmek. |
3,4 |
1,2,3,5 |
A, B, D |
3- Araştırma yöntemleri, araştırma etiği ve araştırmacının sahadaki konumu üzerine eleştirel düşünme. |
3,4,5 |
1,2,3,5 |
A, B, D |
4- Etkili saha notları yazmayı denemek. |
3,10 |
1,2,3,5 |
A, B, D |
5- Veri yönetimi hakkında ön bilgiye sahip olmak. |
3,7 |
1,2,3,5 |
A, B, D |
6- Sınıfta yapıcı eleştiri ve iş birliği duygusu geliştirmek. |
8,9 |
1,2,3,5 |
A, B, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Rutherford, Danilyn. 2022. “What Is Anthropology?” SAPIENS (blog). March 23, 2022. https://www.sapiens.org/language/what-is-anthropology/ . Elliott, Denielle A., and Cara Culhane. 2017. “Imagining: an introduction” in A Different Kind of Ethnography: Imaginative Practices and Creative Methodologies. North York, Ontario, Canada: University of Toronto press. (pp. 1-21) |
2 |
Araştırma Hayal Etmek |
Boellstorff, Tom, Bonnie Nardi, Celia Pearce, and T. L. Taylor. 2012. “Research Desing and Preparation” in Ethnography and Virtual Worlds: A Handbook of Method. Princeton University Press. (52-64) Sunstein, Bonnie S., and Elizabeth Chiseri-Strater. 2012. “Posing Questions: Ethnographic vs. Journalistic.” In Fieldworking: Reading and Writing Research. 4th ed. 14-21, Boston, MA New York, NY: Bedford/St. Martin’s. |
3 |
Araştırma Soruları |
Gupta, Akhil, and James Ferguson, eds. 1997. “Discipline and Practice” in Anthropological Locations: Boundaries and Grounds of a Field Science. Berkeley: University of California Press. (pp. 1-47 – focus on the part between 1-18) LeCompte, Margaret Diane, and Jean J. Schensul. 2010. “Choosing and Designing an Ethnographic Research Project.” In Designing & Conducting Ethnographic Research: An Introduction, 2nd ed, 129–72. The Ethnographer’s Toolkit 1. Lanham, Md: AltaMira Press. (skim) |
4 |
Saha |
Robben, Antonius C. G. M., and Jeffrey A. Sluka, eds. 2007. “Part II: Introduction” in Ethnographic Fieldwork: An Anthropological Reader. Blackwell Anthologies in Social & Cultural Anthropology 9. Malden, MA: Blackwell Pub. (pp. 59-63) Renato Rosaldo. 2014. “Grief and a Headhunter’s Rage” in The Day of Shelly’s Death: The Poetry and Ethnography of Grief. Durham: Duke University Press. |
5 |
Saha Çalışması Kimliği |
Bernard, H. Russell. 2018. “Interviewing I” in Research Methods in Anthropology: Qualitative and Quantitative Approaches. Sixth edition. Lanham Boulder New York London: Rowman & Littlefield. (pp. 165-194) Simpson, Audra. 2014. “Ethnographic Refusal: Anthropological Need” in Mohawk Interruptus: Political Life Across the Borders of Settler States. Duke University Press. (pp. 95-114 – focus on 106-114) |
6 |
Röportajlar |
Anthropological Ethics (American Anthropological Association): https://americananthro.org/about/anthropological-ethics/ The Ethics Centre, dir. 2020. What Is the Difference between Ethics, Morality and the Law? https://www.youtube.com/watch?v=Xki2fRA0bY8. King, Cecil. 2007. “Here come the anthros.” In Ethnographic Fieldwork: An Anthropological Reader, edited by Antonius C. G. M. Robben and Jeffrey A. Sluka, 191-193. Malden, MA: Blackwell. Deloria Jr, Vine. 2007. “Custer Died for Your Sins.” In Ethnographic Fieldwork: An Anthropological Reader, edited by Antonius C. G. M. Robben and Jeffrey A. Sluka, 183–190. Malden, MA: Blackwell. |
7 |
Etik |
Berry, Maya J., Claudia Chávez Argüelles, Shanya Cordis, Sarah Ihmoud, and Elizabeth Velásquez Estrada. 2017. “Toward a Fugitive Anthropology: Gender, Race, and Violence in the Field.” Cultural Anthropology 32 (4): 537–65. Sunstein, Bonnie S., and Elizabeth Chiseri-Strater. 2012. “Researching Place: The Spatial Gaze.” In Fieldworking: Reading and Writing Research. 4th ed. 165-179, Boston, MA New York, NY: Bedford/St. Martin’s. |
8 |
Yerleşiklik |
Browner, C.H., and Mabel Preloran. 2006. “Entering the Field: Recruiting Latinos for Ethnographic Research.” In The SAGE Handbook of Fieldwork, by Dick Hobbs and Richard Wright, 93–106. SAGE Publications Ltd. Mitchell, Charlayne F., Ersula J. Ore, Amber Wutich, Cindi SturtzSreetharan, Alexandra Brewis, and Olga I. Davis. 2022. “Sister-Girl Talk: A Community-Based Method for Group Interviewing and Analysis.” Field Methods 34 (2): 181–88. |
9 |
Mülakat |
Geertz, Clifford. 1973. “Thick Description: Toward an Interpretive Theory of Culture.” In The Interpretation of Cultures: Selected Essays, 3–30. New York: Basic Books. Taylor, T. L., Tom Boellstorff, Bonnie Nardi, and Celia Pearce. 2012. “Chapter 5. Participant Observation in Virtual Worlds.” In Chapter 5. Participant Observation in Virtual Worlds, 65–91. Princeton University Press. (skim) |
10 |
Katılımcı Gözlemi |
Taylor, T. L., Tom Boellstorff, Bonnie Nardi, and Celia Pearce. 2012. “Chapter 6. Interviews and Virtual Worlds Research.” In Chapter 6. Interviews and Virtual Worlds Research, 92–112. Princeton University Press. |
11 |
Verilerin Gözden Geçirilmesi |
Bernard, H. Russell. 2018. “Field Notes and Database Management.” In Research Methods in Anthropology: Qualitative and Quantitative Approaches. Sixth edition. 308-322. Lanham Boulder New York London: Rowman & Littlefield. |
12 |
Veri ve Kaynak Yönetimi |
Narayan, Kirin. 2012. “Cultivating Your Own Voice.” In Alive in the Writing: Crafting Ethnography in the Company of Chekhov. 85-88. Chicago: University of Chicago Press. Fernando, Mayanthi L. 2014. “Ethnography and the Politics of Silence.” Cultural Dynamics 26 (2): 235–44. |
13 |
Antropoloji ve Ses |
https://www.sapiens.org/language/how-to-write-anthropology-essay/ LeCompte, Margaret D., and Jean Schensul. 2010. “Data Analysis: How Ethnographers Make Sense of Their Data.” In Designing and Conducting Ethnographic Research: An Introduction, 195–225. AltaMira Press. |
14 |
Yeniden gözden geçirme, yeniden yazma |
Rutherford, Danilyn. 2022. “What Is Anthropology?” SAPIENS (blog). March 23, 2022. https://www.sapiens.org/language/what-is-anthropology/ . Elliott, Denielle A., and Cara Culhane. 2017. “Imagining: an introduction” in A Different Kind of Ethnography: Imaginative Practices and Creative Methodologies. North York, Ontario, Canada: University of Toronto press. (pp. 1-21) |
Kaynaklar
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
YULearn |
Ödevler |
YULearn |
Sınavlar |
YULearn |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
Sıra |
Katkı Yüzdesi |
Devamlılık |
1 |
30 |
Ödev |
12 |
48 |
Final Sınavı |
1 |
22 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
22 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
78 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır. |
|
|
|
X |
|
2 |
Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir. |
|
|
|
X |
|
3 |
Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar. |
|
|
|
|
X |
4 |
Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
5 |
Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır. |
|
|
|
|
X |
6 |
Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir. |
|
|
X |
|
|
7 |
Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
|
|
|
X |
|
8 |
Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinlerarası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır. |
|
|
|
X |
|
9 |
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır. |
|
|
|
|
X |
10 |
Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
10 |
2 |
20 |
Sınıf Sunumları |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
129 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,16 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |