• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 160
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin temel amacı, doğa bilimleri alanındaki öğrenciler için biyolojik antropoloji alanını ve ilgili çoklu alt disiplinlerini ayrıntılı olarak keşfetmektir. Uluslararası bir akademik disiplin olarak ders, akademik dünya için genel olan birkaç ana bileşeni kapsayacaktır: bunlar evrim, fosiller, ırk çalışması, insan türleri, maymunlar ve primatlar gibi kavramlara kadar değişebilir.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciler genel olarak biyolojik antropoloji hakkında detaylı bilgi sahibi olacaklardır. Doğa bilimleri alanındaki başlıca kuramlar hakkında bilgi sahibi olur. Çağlar boyunca kültürlerin oluşumu hakkında bir anlayış edinir. Öğrenci, insan çeşitliliği hakkında sorular sormaya teşvik edilecektir. İnsan türlerinin kökenleri konusunda iyi bir altyapıya sahip olur. Bu konulardaki en son yayınlar hakkında güncel bilgilere sahip olacaklardır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Program Çıktıları

 

 

Öğretim Yöntemleri

 

 

Ölçme Yöntemleri

 

1- İnsan evrimindeki keşiflerden elde edilen kanıtların yorumlanmasını ifade edebilir.

1-10

1

A, E

2- Çağlar boyunca kültürlerin oluşumu konusunda anlayış kazanır.

1-10

1,2,3,5

A, E

3- İnsan türünün kökenleri konusunda iyi bir altyapıya sahiptirler.

1-10

1,2,3,5

A, E

4- Evrimin mekaniği ve nasıl işlediği hakkında temel bir anlayışa sahiptirler.

1-10

1,2,3,5

A, E

5- Geçmişte geliştirilen başlıca teoriler ve bunların yorumlanmasına ilişkin tartışmalara katılabilir.

1-10

1,2,3,5

A, E

6- Biyolojik antropolojinin çeşitli disiplinleriyle birlikte geçmişte toplumların nasıl etkileşimde bulunduğuna nasıl ışık tuttuğunu kavrayabilir ve tartışabilir.

1-10

1

A, E

 

 

Dersin Akışı

 

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Genel Tanıtım

Our origins: discovering biological anthropology. chapter 1. What Is Anthropology?

2

Biyolojik Antropoloji

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 1. What Is Biological Anthropology?

3

Evrim ve İnsan Genomu

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 2 + 3. CONSTRUCTING A FUNDAMENTAL SCIENTIFIC THEORY, The Human Genome: A Critical Window Onto Human Variation

4

Doğal Seçilim

Our origins: discovering biological anthropology.Chapter 4. Natural Selection: Advantageous Characteristics, Survival, and Reproduction

5

Irk, YAŞAYAN İNSANLAR

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 5. Biology in the Present. LIVING PEOPLE

6

İklim, Sağlık

Our origins: discovering biological anthropology.Chapter 5. Life History: Growth and Development

7

Primatlar

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 6. What Is a Primate?

8

Primat Sosyalliği ve Sosyal Davranış

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 7. Primate Societies: Diverse, Complex, Long-Lasting

9

Zaman içindeki fosiller

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 8, Fossils and Their Place in Time and Nature

10

Primatların kökenleri

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 9. Why Did Primates Emerge?

11

Hominin ve Homo Kökenleri

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 10 . What Were the First Hominins

12

Hominin ve Homo Kökenleri

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 11. The Origins and Evolution of Early Homo

13

Modern İnsanlar

Our origins: discovering biological anthropology. Chapter 12. Modern Homo sapiens: Single Origin and Global Dispersal or Regional Continuity?

14

Geçmiş 10 000 yılımız

Our origins : discovering biological

anthropology. Chapter 13+14

 

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

Clark Spencer Larsen. 2020. Our origins : discovering biological anthropology. Fifth edition. The Ohio State University. W. W. NORTON & COMPANY

Diğer Kaynaklar

1- Biological Anthropology of The Human Skeleton Second Edition Edited by M. Anne Katzenberg & Shelley R. Saunders

2- The Archaeology of Disease (3rd Edition) by Charlotte Roberts & Keith Manchester

3- Human Osteology: A Laboratory and Field Manual (Special Publication No. 2 of the Missouri Archaeological Soc) Lab Manual Edition by William M. Bass (Author)

4- The Human Bone Manual 1st Edition by Tim D. White (Author),‎ Pieter A. Folkens (Author)

5- Bioarchaeology: Interpreting Behavior from the Human Skeleton (Cambridge Studies in Biological and Evolutionary Anthropology) 2nd Edition

6- An Introduction to Human Evolutionary Anatomy 1st Edition by Leslie Aiello (Author),‎ Christopher Dean (Author),‎ Joanna Cameron (Illustrator)

 

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

YULearn

Ödevler

YULearn

Sınavlar

YULearn

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sıra

Katkı Yüzdesi

Ara Sınav

1

40

Sınıf Sunumları

1

10

Final Sınavı

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.       x  
2 Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.         x
3 Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.     x    
4 Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.         x
5 Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.         x
6 Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.       x  
7 Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.         x
8 Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.       x  
9 Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.         x
10 Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.         x

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 30 30
Sınıf Sunumu 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü     159
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6.39
Dersin AKTS Kredisi     6