Araştırma tekniklerinin uygulanışı, alternatif araştırma yöntemleri. Ayrıca, bu ders öğrencilerin yeni müfredat programına göre tebliğ etmek zorunda oldukları mezuniyet projeleri için, kendi araştırma konularını geliştirebilmelerine olanak sağlamaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Ögrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
(1) Araştırma yönteminin temel aşamalarını ana hatları ile ortaya koyabileceklerdir. | 6 | 1, 2, 3, 9, 12 | A, C, D |
(2) Teorotik savlar ve hipotezler içeren araştırma sorularını formüle edebileceklerdir. | 6 | 1, 2, 3, 9, 12 | A, C, D |
(3) Araştırma konuları ile ilgili olan kavram ve teoriler üzerine bir ön literatür taraması yapabileceklerdir. | 6 | 1, 2, 3, 9, 12 | A, C, D |
(4) Etnografi, katılımcı gözlem, mülakat, anket ve arşiv çalışması gibi nitel ve nicel verilerin kaynaklarını tanımlayabilecektir. | 6 | 1, 2, 3, 9, 12 | A, C, D |
(5) deneysel araştırma, karşılaştırmalı araştırma, metin analizi ve istatistiksel analiz çerçevesinde nicel ve nitel verileri sunup sınıflandırabilecektir. | 6 | 1, 2, 3, 9, 12 | A, C, D |
(6) Ön hazırlık yaparken araştırmalarının sınırlarını ve çıkarımlarını yorumlayabilecektir. | 6 | 1, 2, 3, 9, 12 | A, C, D |
(7) Küçük bir araştırma önerisi hazırlayabilecektir. | 4 | 1, 2, 3, 9, 12 | A, C, D |
(8) Araştırma süreci boyunca uygun etik standartları kullanabilecek donanıma sahip olacaktır. | 6 | 1, 2, 3, 9, 12 | A, C, D |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Antropoloji Araştıması’nda Kurumlar | |
2 | Antropoloji'de Araştırma Yapılanması | |
3 | Olay Çalışması ve Karşılaştırmalı Yöntem | |
4 | Alan Araştırması | |
5 | Grup Mülakatı | |
6 | Ara Sınav | |
7 | İstatistiksel Araştırma | |
8 | Anket Üzerine Araştırma | |
9 | İkincil Veri Analizi | |
10 | İçerik Analizi | |
11 | Ara Sınav | |
12 | Tecrübi/Deneysel Araştırma | |
13 | Biçimsel Örnekleme | |
14 | Araştırma Etiği | |
15 | Özet | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Russ Bernard. 2011. Research Methods in Anthropology: Qualitative and Quantitative Approaches. Fifth ed. AltaMira
Press. |
Diğer Kaynaklar |
Appadurai, Arjun. 1991. Global Ethnoscapes: Notes and Queries for a Transnational Anthropology. In Recapturing Anthropology: Working in the Present. Richard G. Fox, ed. Pp. 191-210. Santa Fe, NM: School of American Research Press.
Clifford, James. 1997. Spacial Practices: Fieldwork, Travel, and the Discipline of Anthropology. In Anthropological Locations: Boundaries and Grounds of a Field Science. Akhil Gupta and James Ferguson, eds. Pp. 185-222. Berkeley, CA: University of California Press.
Abu-Lughod, Lila. 1991. Writing against Culture. In Recapturing Anthropology: Working in the Present. Richard G. Fox, ed. Pp. 137-162. Santa Fe, NM: School of American Research Press.
Lederman, Rena. 1998. Globalization and the Future of Culture Areas: Melanesianist Anthropology in Transition. Annual Review of Anthropology 27:427-449.
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Kaynaklar, Kütüphane’nin Rezerv Bölümü’nde ve Kitapçı’da bulunmaktadır. |
Ödevler | Ödevleri açıklayan bildiriler derste verilecektir. |
Sınavlar | Sınavlar derste yapılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
1. Ara Sınav | 1 | .15 |
2. Ara Sınav | 1 | .15 |
Araştırma Sorusu Ödevi | 1 | .05 |
Literatür Tarama Ödevi | 1 | .15 |
Veri Toplama Ödevi | 1 | .15 |
Veri Analizi Ödevi | 1 | .15 |
Derse Devam ve Katılım | 1 | .10 (bonus) |
Final | 1 | .20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 20 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser, | X | |||||
2 | Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir, | X | |||||
3 | Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi geliştirir, | X | |||||
4 | Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır, | X | |||||
5 | Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir, | X | |||||
6 | Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, | X | |||||
7 | Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir, | X | |||||
8 | Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir, | X | |||||
9 | Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi geliştirir. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |