• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 116
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrenciler akademik makaleleri okumak ve yazmak için, kaynak bulmak ve kaynakça yazmak için gerekli olan mikro-becerilerini pekiştirir.
Dersin İçeriği: 

Akademik bir makaleye yaklaşım, bağlamını tartışmak, özetlemek, alıntı yapmak, alıntı ve kaynakçayı doğru yazmak, doğru ve bağdaşık yazmak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) İntihal kavramı tanıtılır 3,4,6,7 1,2,3 A,C
2) Akademik kaynakların çeşitliği anlaşılır 2,5,6,7,9 1,2,3 A,C
3) Akademik makalelerin amacı ve yapıları analize edilir 1,2,3,4,5 1,2,3 A,C
4) Karmaşık cümleler analize edilir ve üretilir 1,2,3,4,8,9 1,2,3 A,C
5) Makalenin içinde doğru alıntı teknikleri ve kaynakça formatı öğrenilir 3,4,7 1,2,3 A,C
6) Kendi makaleleri yazınca kaynak bulup ve bağdaşlık bir makale yazabilirler. 3,4,7,8,9 1,2,3 A,C

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İntihalın çeşitleri

Akademik makalelerin amaçları

Alıntı ve özetleme

İntihalın bilinci,

Farklı makale tiplerin bilinci

2 Makalenin uygunluğu

Literatür bulmak için arama kelimeler

Arama kataloglarına aşinalık
3 Dil pratiği

Alıntı ve özetleme

 
4 Öğrenciler bir konu seçip, üç kaynak bulup, not alıp, alıntılı ve kaynakçalı bir makale yazıyorlar Kaynak çeşitleriyle ve makale akışıyla aşinalık
5
6
7 Vize: makale amacı tanımak, alıntı ve kompleks cümle kurmak  
8 Öğrenciler final için konu seçiyorlar, alt-konu buluyorlar, arama kelime listesi yazıyorlar Bir konunun bilinci
9 Birinci taslağın üzerinde çalışmak Kendi yazdıklarını düzeltmek
10 Öğrenciler o ana kadar yaptıklarını sunup akranlardan fikir alıyorlar

Dil pratiği

Taslak yazma sürecinde katılım
11 İkinci taslağı öğrencilerin kendilerin ve akranların tarafından düzeltilir Taslak yazma sürecinde katılım
12 Öğrenciler kaynakların bir tanesini sunuyorlar (tip, konu, yapı, okunabilirliği, faydası) Kullanılan kaynakların üzerine düşünmek
13 Makalenin girişi, geçiş yerleri ve kaynakçası üzerinde çalışmak Anlaşılır dil ve anlaşılır yapı bilinci
14 Üçüncü taslaklara bakılır. Final dördüncü taslak olacak. Taslak yazma sürecinde katılım
15 Dil pratiği  

Kaynaklar

Ders Notu Ders verenin hazırladığı, çalışmalar ve akademik makale içeren bir okuma kitabı.
Diğer Kaynaklar APA Guidelines for Academic Writing in Social Sciences

Harvard’s Student’s Guide to Writing in Anthropology

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Ders verenin hazırladığı, çalışmalar ve akademik makale içeren bir okuma kitabı.
Ödevler Kısa makale, sunum
Sınavlar Mikro-becerileriyle ilgili vize (hafta 7), Final makalesi

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Kısa Makale 1 25%
Sunum 1 10%
Vize 1 30%
Final makalesi 1 35%
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   35%
Yıl içinin Başarıya Oranı   65%
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser,     X    
2 Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir,     X    
3 Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir,          X
4 Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır,       X  
5 Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir,     X    
6 Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür,     X    
7 Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir,       X  
8 Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir,     X    
9 Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir.     X    

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav -    
Ödev 2 6 12
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4