Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrenciler akademik makaleleri okumak ve yazmak için, kaynak bulmak ve kaynakça yazmak için gerekli olan mikro-becerilerini pekiştirir.
Dersin İçeriği:
Akademik bir makaleye yaklaşım, bağlamını tartışmak, özetlemek, alıntı yapmak, alıntı ve kaynakçayı doğru yazmak, doğru ve bağdaşık yazmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İntihal kavramı tanıtılır | 3,4,6,7 | 1,2,3 | A,C |
2) Akademik kaynakların çeşitliği anlaşılır | 2,5,6,7,9 | 1,2,3 | A,C |
3) Akademik makalelerin amacı ve yapıları analize edilir | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
4) Karmaşık cümleler analize edilir ve üretilir | 1,2,3,4,8,9 | 1,2,3 | A,C |
5) Makalenin içinde doğru alıntı teknikleri ve kaynakça formatı öğrenilir | 3,4,7 | 1,2,3 | A,C |
6) Kendi makaleleri yazınca kaynak bulup ve bağdaşlık bir makale yazabilirler. | 3,4,7,8,9 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
İntihalın çeşitleri
Akademik makalelerin amaçları Alıntı ve özetleme |
İntihalın bilinci,
Farklı makale tiplerin bilinci |
2 |
Makalenin uygunluğu
Literatür bulmak için arama kelimeler |
Arama kataloglarına aşinalık |
3 |
Dil pratiği
Alıntı ve özetleme |
|
4 | Öğrenciler bir konu seçip, üç kaynak bulup, not alıp, alıntılı ve kaynakçalı bir makale yazıyorlar | Kaynak çeşitleriyle ve makale akışıyla aşinalık |
5 | ||
6 | ||
7 | Vize: makale amacı tanımak, alıntı ve kompleks cümle kurmak | |
8 | Öğrenciler final için konu seçiyorlar, alt-konu buluyorlar, arama kelime listesi yazıyorlar | Bir konunun bilinci |
9 | Birinci taslağın üzerinde çalışmak | Kendi yazdıklarını düzeltmek |
10 |
Öğrenciler o ana kadar yaptıklarını sunup akranlardan fikir alıyorlar
Dil pratiği |
Taslak yazma sürecinde katılım |
11 | İkinci taslağı öğrencilerin kendilerin ve akranların tarafından düzeltilir | Taslak yazma sürecinde katılım |
12 | Öğrenciler kaynakların bir tanesini sunuyorlar (tip, konu, yapı, okunabilirliği, faydası) | Kullanılan kaynakların üzerine düşünmek |
13 | Makalenin girişi, geçiş yerleri ve kaynakçası üzerinde çalışmak | Anlaşılır dil ve anlaşılır yapı bilinci |
14 | Üçüncü taslaklara bakılır. Final dördüncü taslak olacak. | Taslak yazma sürecinde katılım |
15 | Dil pratiği |
Kaynaklar
Ders Notu | Ders verenin hazırladığı, çalışmalar ve akademik makale içeren bir okuma kitabı. |
Diğer Kaynaklar |
APA Guidelines for Academic Writing in Social Sciences
Harvard’s Student’s Guide to Writing in Anthropology |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Ders verenin hazırladığı, çalışmalar ve akademik makale içeren bir okuma kitabı. |
Ödevler | Kısa makale, sunum |
Sınavlar | Mikro-becerileriyle ilgili vize (hafta 7), Final makalesi |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Kısa Makale | 1 | 25% |
Sunum | 1 | 10% |
Vize | 1 | 30% |
Final makalesi | 1 | 35% |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 35% | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 65% | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser, | X | |||||
2 | Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir, | X | |||||
3 | Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir, | X | |||||
4 | Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır, | X | |||||
5 | Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir, | X | |||||
6 | Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, | X | |||||
7 | Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir, | X | |||||
8 | Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir, | X | |||||
9 | Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | - | ||
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |