Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencilerin lisans düzeyinde Antropoloji alanında başarılı olmak için ihtiyaç duyacakları yazma, okuma ve eleştirel düşünme becerilerine genel bir giriş sağlamak.
Dersin İçeriği:
Aşağıdadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Program Çıktıları
|
Öğretim Yöntemleri
|
Ölçme Yöntemleri
|
1 -Etkili makale yazımını geliştirmek. | 4,10 | 1,2,3,5 | A, D |
2- Birincil ve ikincil kaynakların nasıl kullanılması ve değerlendirilmesi gerektiğini anlamak. | 4,7,10 | 1,2,3,5 | A, D |
3- Fikirler arasındaki bağlantıları göstermek. | 4,10 | 1,2,3,5 | A, D |
4- Argüman oluşturmayı ve akıl yürütmeyi pratiğe dökmek. | 4,10 | 1,2,3,5 | A, D |
5- Verileri eleştirel olarak analiz edip sorgulayarak, onun kullanımıyla ilgili bilgili ve kuşkucu tutumları geliştirmek. | 4,7,10 | 1,2,3,5 | A, D |
6- Mantıklı, ikna edici ve güvenilir iletişim becerilerini sergilemek. | 10 | 1,2,3,5 | A, D |
7- Antropolojinin temel kavramlarını, teorik bakış açılarını ve tarihî gelişimini tanımak. | 1 | 1,2,3,5 | A, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İlk haftada öğrencilere önümüzdeki 13 hafta içinde neler beklemeleri gerektiği konusunda yönergeler verilecektir. Derslere ve sınavlara nasıl hazırlanacakları, makale planlarını nasıl hazırlayacakları konusunda bilgi verilecektir. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
2 | (1) Dropbox'taki 1. Hafta Ders Bilgileri klasöründe sunulan lisans çalışma becerileriyle ilgili materyali iyice okunması (2) bu ders için iki temel metin olan Margraff Turley'in (2016) Writing essays. A Guide for Students in English and the Humanities ve Swatridge'in (2014) Oxford Guide to Effective Argument and Critical Thinking kitaplarının incelenmesi yapılacaktır. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
3 | Makale girişlerinin yazılması ve bir olguyu tartışma süreci ele alınacaktır. Daha sonra avcılar ve çiftçiler arasındaki sınırları, dünyada var olmanın radikal olarak farklı yollarını ve bu sınırlar arasında sık sık yaşanan yıkıcı karşılaşmaların bazı nedenlerini araştıran bir metin okunacak ve tartışılacaktır. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
4 | (1) Lisans düzeyinde yazılan makalenin önemli olan orta bölümünün yapılandırılması; (2) düşünce ve iletişim netliğinin geliştirilmesi yapılacaktır. Daha sonra 1930'ların Sina'sı ile ilgili birincil bir metnin antropolojik kayıtlardaki yanlılık, önyargı ve ırkçılığı tanımlama bağlamında tartışılacaktır. Kültürel evrimin tek doğrusal modellerinin eleştirel olmayan kullanımıyla ilgili sorunlar da tanıtılacaktır. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
5 | Bütünlüklü ve iyi bir argüman oluşturmak için cümleleri, paragrafları, fikirleri ve bölümleri birbirine bağlama mekaniğine odaklanarak lisans makalesinin orta bölümü incelenecektir. Ayrıca kaynakların nasıl kullanılacağı ve değerlendirileceği incelenecektir. Alan Sokal'ın parodi makalesi “Trangressing the Boundaries: Towards a Transformative Hermeneutics of Quantum Gravity” üzerine öğrencilerin önderliğinde bir seminer gerçekleştirilecektir. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
6 | Resmi tatil | |
7 | (1) Başkalarının iddialarını yanlış temsil etmek; (2) neden ve sonuçları karıştırmak; (3) tarihten sonuçlar çıkarmak; (4) akıl yerine duygulara hitap etmek gibi riskler ele alınacaktır. Makalenin nasıl bir üslupla sonuçlandırılacağı konuşulacaktır. Patrick Brantlinger'in “Dark Vanishings” kitabının bir bölümü okunacak, 2. ve 3. Haftalarda bahsedilen temalara geri dönülecektir. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
8 | Argüman örneklerle, gerçekler ve sayılarla nasıl desteklenir; yazıda dilbilgisi ve noktalama işaretleri en iyi şekilde nasıl kullanılır; eleştirel analiz nasıl yapılır gösterilecektir. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
9 | Yazı stilinin nasıl geliştirilebileceği tartışılacak ve akademideki kültürel yanlılıklar ele alınacaktır. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
10 | Alıntıların, dipnotların ve kaynakçaların etkili kullanımı, üçüncü düzey eleştirel analizin önemli bir parçasıdır. Bu oturumda, bilinç veya bilinçaltı önyargıların- eğer farkına varılmazsa- sizi nasıl kötü düşünülmüş, öznel bir fikir veya önyargı ifade etmeye yönlendirebileceği hakkında yansıtıcı bir tartışma yapılacaktır. Bu haftanın vaka çalışması, ayrıntılı eserlerin yapımı gibi insan becerilerinin hayvanlarınkinden gerçekten farklı olup olmadığına bakarak antropolojik ana akıma geri döner. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
11 | Bu oturum, sıklıkla ihmal edilen birkaç beceriye odaklanmaktadır: bir kütüphanenin nasıl kullanılacağı ve ikincil kaynaklardan en iyi şekilde nasıl yararlanılacağı. Ders, insanlığın doğayla olan çok yönlü alışverişini ekonomik antropolojiye giriş perspektifinden ele alan ve öğrenciler tarafından yönetilen bir seminerle sona erer. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
12 | Eğitim haftası | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
13 | Bu hafta kısaca lisans tezine ve argümanınızın birbirine bağlı olmasını nasıl sağlayacağınıza bakacağız. Ayrıca, Türkiye'nin en iyi bilinen ve en görkemli Neolitik alanlarından birinde işgalin doğasına ilişkin iki oturumluk derinlemesine eleştirel bir analize başlayacağız: Göbekli Tepe. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
14 | Dersin bu son oturumunda, çok önemli olan şu soruları ele alacağız: (1) gelişmiş bir argüman nasıl ortaya konur; (2) zaman baskısı altında gelişmiş bir argüman nasıl ortaya konur- başka bir deyişle, sınav kompozisyonları nasıl yazılır. Ardından, Göbekli Tepe'deki yerleşimin doğasına ilişkin iki oturumluk eleştirel analizimizi tamamlayacak ve bu dönem öğrendiğiniz etkili argüman önerilerinin bir özetiyle dersi sonlandıracağız. | PDF dosyası olarak sisteme yüklenmiştir. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Marggraf Turley, R. 2016. Writing essays. A guide for students in English and the humanities. 2nd edition. London and New York: Routledge.
Swatridge, C. 2014. Oxford guide to effective argument and critical thinking. Oxford: Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | YULearn |
Ödevler | YULearn |
Sınavlar | YULearn |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sıra | Katkı Yüzdesi |
Ödevler | 5 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır. | X | ||||
2 | Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir. | X | ||||
3 | Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar. | X | ||||
4 | Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir. | X | ||||
5 | Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
6 | Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir. | X | ||||
7 | Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
8 | Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır. | X | ||||
9 | Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır. | X | ||||
10 | Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,34 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |