Aydınlanma’dan günümüze kadar edebiyata bakış incelenir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Kuramın ne olduğunu saptar ve betimler. |
1,2,3 |
A, C |
2) Tarihte kuramın doğuşunu belirler. |
1,2,3 |
A, C |
3) Dönemler arasında edebiyata bakıştaki değişiklikleri saptar. |
1,2,3 |
A, C |
4) Bu değişimleri betimler. |
1,2,3 |
A, C |
5) Dönemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. |
1,2,3 |
A, C |
6) Kültürler arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. |
1,2,3 |
A, C |
7) Kuramlar ışığında metinler bakar ve onları inceler. |
1,2,3 |
A, C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Aydınlanma dönemi |
|
2 |
17. ve 18. yüzyıllarda edebiyata bakış |
|
3 |
Romantiklerin edebiyat anlayışı |
|
4 |
19. yüzyıl |
|
5 |
Büyük kırılma ve edebiyata bakıştaki değişimler |
|
6 |
20. yüzyılın edebiyata getirdikleri |
|
7 |
Metin odaklı bakış ve biçimcilik |
|
8 |
Metin odaklı bakış ve formalizm |
|
9 |
Yazar odaklı bakış ve psikanalitik eleştiri |
|
10 |
Yazar odaklı bakış ve psikanalitik eleştiri |
|
11 |
Okur odaklı bakış ve yorumbilim |
|
12 |
Toplum odaklı bakış |
|
13 |
Toplum odaklı bakış |
|
14 |
Edebiyata postmodern yaklaşımlar |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
X |
Diğer Kaynaklar |
Akerson, Fatma. Edebiyat ve Kuramlar (İthaki) Moran, Berna. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri (İletişim) |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
X |
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları
Bu dersi alan öğrenci |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
X |
|
|
|
|
|
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar. |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. |
|
|
|
|
X |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
130 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
130/25: 5,2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
2,2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
2 |