Klasisizm’den Postmodernizm’e kadar bütün edebiyat akımları ayrıntılı olarak işlenir. Temsilcileri üzerinde durulur. Örnekleri incelenir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
2) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
3) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
4) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
5) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
6) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
7) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Klasisizm akımı |
|
2 |
Romantizm akımı |
|
3 |
Realizm akımı |
|
4 |
Parnas akımı |
|
5 |
Natüralizm akımı |
|
6 |
Sembolizm akımı |
|
7 |
Fütürizm akımı |
|
8 |
Tekrar |
|
9 |
Dadaizm akımı |
|
10 |
Sürrealizm akımı |
|
11 |
Modernizm akımı |
|
12 |
Postmodernizm akımı |
|
13 |
Genel Değerlendirme |
|
14 |
Final |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
İsmail Çetişli, Batı Edebiyatı Akımları, Emel Kefeli, Batı Edebiyatı Akımları, |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Her bir batı edebiyatı akımına uygun yazılmış örnek eserler |
Ödevler |
Metinlerin okunması ve kurallar çerçevesinde bazı basit kelimelerin yazılması. |
Sınavlar |
Vize ve Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
60 |
Derse Devam |
|
20 |
Ödev |
|
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Destek Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. |
|
X |
|
|
|
|
2 |
Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır.
|
|
|
|
|
X |
|
3 |
Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir.
|
|
|
|
|
X |
|
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.
|
|
|
|
|
X |
|
6 |
Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar.
|
|
|
|
|
X |
|
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
|
|
|
X |
|
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar.
|
|
|
|
|
X |
|
9 |
Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. |
|
|
|
|
X |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
5 |
50 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
130 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
130/25 |
5.2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
|
|
|
|