• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
TLL 483
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Osmanlı Devletindeki kurumların kullandığı dil ve terminoloji ile birlikte kullanılan el yazılarını iyi derecede tanıyabilme ve okuyabilmedir.
Dersin İçeriği: 

Osmanlı kurumları arası yazışmalardan bol miktarda örnekler okutulacaktır. Başta el yazmaları ve daha sonra rika, sülüs ve talik yazılarından oluşan örnek belgeler öğrencilere okutulacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Metin Okuma 3: Değerlendirme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Osmanlı Devletinin XX. Yüzyıl diplomatik diline hakim olma,

1,2,3

A,C

2) Osmanlı Devletinin XX. Yüzyıl kurumlar arası yazılan el yazmalarını ve yazışmaları belgelerden tanır ve bilir,

1,2,3

A,C

3) XIX. Yüzyılın ikinci yarısında el yazmaları ile yazılan belgeleri orta derecede okuyabilir,

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1-

Epigrafya ve Paleografya dersi hakkında genel bilgi verilmesi.

 

2-

Osmanlı Devleti’nde kurumla arası yazışmalar ve kullanılan yazı çeşitleri.

 

3-

El yazması örneklerini öğrencilerle beraber okuyup, anlaşılmayan kelimeleri sözlük yardımıyla araştırılması.

 

4-

Basit el yazmaların okunması.

 

5-

El yazmalarında XX. Yüzyılın başlarında kullanılan dilin özellikleri.

 

6-

Örnek okumalar,

 

7-

Örnek okumalar,

 

8-

Halk tarafından verilen resmi dilekçelerin okunması ve işlem kuralları.

 

9-

ARA SINAV

 

10-

XIX. yüzyılın sonlarında kullanılan el yazmaları ve çeşitleri,

 

11-

El yazılarının tanıtımı,

 

12-

Basit rika harfleriyle yazılmış el yazıları okumak,

 

13-

Örnek okumalar,

 

14-

Örnek okumalar.

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

Prof. Dr. Mehmet Kanar, Çözümlü Osmanlı Türkçesi Metinleri.

Prof. Dr. Mehmet Kanar, Osmanlı Türkçesine Giriş

Diğer Kaynaklar

 
 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Final

2

60

Ödev

1

 

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

 

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

 

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

x

 

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

x

 

4

. Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

x

 

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

x

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

x

 

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

8

 

           
 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Arasınav

1

9

9

Sunum

1

10

10

okuma notları

14

1

14

Son sınav

1

11

11

Dönem ödevi

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

148

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,25

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5