Bilişsel sinirbilim üzerine seçilmiş güncel araştırmalar ve kuramların irdelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bilişsel sinirbilim üzerine seçilmiş konular üzerine kurulu teorileri anlama |
1,2,4 |
1,2,4 |
C,D, G |
Bilişsel sinirbilim üzerine yapılmış olan araştırmaların genel olarak psikolojiye olan katkılarını ve psikolojik teorilerin bilişsel sinirbilim alanına nasıl katkıda bulunduğunu anlama |
3,8,10,11,12,14,15,16 |
1,2,4 |
C,D, G |
Bilişsel sinirbilim alanında araştırma projeleri geliştirip bunları uygulamaya geçirebilme |
5,6,7,9,13 |
1,2,4 |
C,D, G |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bilişsel sinirbilim teorik temelleri |
|
3 |
Bilişsel sinirbilim araştırma yöntemleri |
|
4 |
Bilişsel sinirbilim üzerine yapılmış olan araştırmaların bulguları |
|
5 |
Bilişsel sinirbilim üzerine güncel bulgular |
|
6 |
Sunumlar |
|
7 |
Sunumlar |
|
8 |
Bilişsel sinirbilim üzerine araştırma deseni oluşturma |
|
9 |
Araştırmanın giriş kısmının yazılması |
|
10 |
Bilişsel sinirbilim üzerine veri toplama |
|
11 |
Bilişsel sinirbilim üzerine veri toplama |
|
12 |
Veri girişi ve analiz yöntemleri |
|
13 |
Veri girişi ve analiz yöntemleri |
|
14 |
Başvuru hazırlığı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Bilişsel sinirbilim üzerine güncel okumalar |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Veri toplama ve literatür tarama |
Sınavlar |
Yok |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Sunum |
1 |
80 |
Derse katılım |
|
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin (araştırma projesinin) Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakim olma. |
|
+ |
|
|
|
|
2 |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma. |
|
+ |
|
|
|
|
3 |
Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilme. |
|
|
+ |
|
|
|
4 |
Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilme ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkında olma. |
|
|
+ |
|
|
|
5 |
Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrama. |
|
|
|
|
+ |
|
6 |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini bilme, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahip olma. |
|
|
|
|
+ |
|
7 |
Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma yöntem bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlama ve yürütme ve/veya mevcut verilerle çalışma. |
|
|
|
|
+ |
|
8 |
Bilgiye erişebilme, bilgiyi etkin kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
|
|
|
|
+ |
|
9 |
Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapma ve bilimsel yaklaşımı kullanma. |
|
|
|
|
+ |
|
10 |
Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünme ve düşüncelerini ifade edebilme; düşünce ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcı olma. |
|
|
|
|
+ |
|
11 |
Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkında olma. |
|
|
|
+ |
|
|
12 |
Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilme. |
|
+ |
|
|
|
|
13 |
Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve ne tür uygulama yöntemleri olduğunu öğrenip mesleki etik kurallarına bağlı kalmanın önemini kavrama. |
|
|
|
+ |
|
|
14 |
Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanma becerisine sahip olma. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahip olma. |
|
|
|
+ |
|
|
15 |
Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışma. |
|
|
|
|
+ |
|
16 |
İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahip olma. |
|
|
|
+ |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
Final (araştırma projesi) |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
179 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7,16 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |