Kitaplar
Zabcı, N.; Öznalçın, B.; Kalem, E. (2023) Rorschach Kodlama Kitabı 4: Çocuk Normları, İstanbul: Bağlam Yayınları. (Mart ayında basılacak, yayın aşamasında)
Zabcı, N. (2023), Latans Dönemi ve Projektif Testler, İstanbul, Nobel Yayınevi (Doktora tezinden kitap, Mart ayında basılacak, yayın aşamasında)
Tunaboylu-İkiz, T, Erdem-Atak, İ, Pirim-Düşgör, B, Zabcı, N (2009). Rorschach Kodlama Kitabı 2: Yetişkin Normları, İstanbul: Bağlam Yayınları.
İkiz-Tunaboylu T., Düşgör-Pirim B., Zabcı N., Yavuz A.E., Atak-Erdem İ., Ataç S., Sönmez-Alsancak B., Akkapulu F. (2007). Rorschach Kodlama Kitabı 1, Ergen Normları, İstanbul: Bağlam Yayınları.
Kitap Editörlüğü
Zabcı, N. (2022). Babalık İşlevi: Kuram, Kültür ve Klinik, İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık
Zabcı, N.; Postacı, Ş. (2022). Çocuk ve Ergen Psikanalizi: Kuramcılar ve Kavramlar, Yapı Kredi Yayınları
Zabcı, N. (2022). Yetişkinle Klinik Görüşmeler: Etik, Çerçeve, Değerlendirme ve Süpervizyon, İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık
Zabcı, N.; Erol, E. (2021). Yetişkin Psikoterapileri, Temel Yaklaşımlar ve Teknikler; İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık
Zabcı, N. (2020). Eksiklik, Ayrılık ve Ötesi, Psikanaliz Defterleri 5, Çocuk ve Ergen Çalışmaları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Kitap Bölümleri
Öznalçın, B.; Zabcı, N. (2022). Çocukluk Çağında Görülen Kabızlık: Projektif Yöntemlerin Katkısı. T. İkiz (Ed.), Klinik araştırmalar ışığında psikanalitik psikopatoloji ve Projektif Testler içinde (s.74-91), İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
Zabcı, N. (2022). Davranım Bozukluğunda Ruhsal Etkenler. E. Erol; B. Doğangün (Ed.), Vakalarla Çocuk Psikopatolojileri 1 içinde, İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
Zabcı, N. (2022). Bedensel/Ruhsal Gelişimde Kapsanma Eksikliği Olarak Hiperaktivite. A. Şahin (Ed) Çocuk, Ergen ve Bedeni içinde, Psikanaliz Defterleri 9, Çocuk ve Ergen Çalışmaları, Yapı Kredi Yayınları
Zabcı, N. (2022). Babasal İşlev ve Üstbenlik Gelişiminin Davranış Sorunlarına Etkisi. N.Zabcı (Ed.), Babalık İşlevi: Kuram, Kültür ve Klinik içinde, İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık
Zabcı, N. (2022). Erkek ve Kız Çocukta Üstbenlik Gelişimi: Farklı Görüş̧ler. Ş. Postacı (Ed) Utanç ve Suçluluk içinde, Psikanaliz Defterleri 8: Çocuk ve Ergen Çalışmaları, Yapı Kredi Yayınları
Zabcı, N. (2022). Psikanalitik Süpervizyon. N.Zabcı (Ed.) Yetişkinle Klinik Görüşmeler: Etik, Çerçeve, Değerlendirme ve Süpervizyon içinde, İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık
Zabcı, N. (2021). Psikanalitik Yaklaşım: Psikanaliz ve Psikanalitik Psikoterapi. N. Zabcı; E. Erol (Ed.), Yetişkin Psikoterapileri, Temel Yaklaşımlar ve Teknikler içinde (s.9-32), İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
Zabcı, N. (2021). Şiddet Dürtüsünden Zorbalığa: Teknolojik Araçların Etkisi. T. Demirörs (Ed.) Şiddet ve Yıkıcılık içinde (s. 133-148), Psikanaliz Defterleri 6, Çocuk ve Ergen Çalışmaları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Zabcı, N. (2020). Travmanın Psikanaliz Odasına Yansıması. D. Aktan (Ed.). Çocukluk Çağı Travmasının Yansımaları içinde (s. 81-96), İstanbul: Nobel Yayınları.
Zabcı, N. (2020). Rorschach Testi- Çocuklar ile Uygulama. M. Artıran (Ed.), Uygulayıcı El Kitabı içinde (s. 235-246), İstanbul: Der Yayınları.
Zabcı, N. (2020). C.A.T Testi (Chidren Apperception Test), M. Artıran (Ed.). Uygulayıcı El Kitabı içinde (s. 247-258 ) , İstanbul: Der Yayınları.
Zabcı, N. (2020). Babalar ve Kızları: Bir Bakışın Öyküsü. N. Zabcı (Ed.), Çocuk ve Ergen Cinselliği içinde, (s.61-72), Psikanaliz Defterleri 4, Çocuk ve Ergen Çalışmaları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Zabcı, N. (2020). Çocukluk Çağı Depresyonu: Psikanalitik Yaklaşım. N. Zabcı (Ed.) Eksiklik, Ayrılık ve Ötesi içinde (s. 133-148), Psikanaliz Defterleri 5, Çocuk ve Ergen Çalışmaları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Zabcı, N. (2019). Öğrenme Güçlüklerinin Ardındaki Ruhsal/Duygulanımsal Etkenler. A. Şahin (Ed.), Öğrenme ve Bilinçdışı içinde (s. 113-126), Psikanaliz Defterleri 3 , Çocuk ve Ergen Çalışmaları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Zabcı, N. (2019). Çocuklar ile Yapılan Klinik Çalışmada Psikanalitik Yaklaşım: İlk Görüşme ve Değerlendirme Süreci. E. Erol (Ed.) , Çocuk ve Ergen Odaklı Klinik Görüşme içinde (s. 63-76), İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
Zabcı, N. (2018). Seansta Şiddet. T. Parman (Ed.), Çocuk ve Ergenle Çalışmak içinde (s. 59-72),Psikanaliz Defterleri 1 , Çocuk ve Ergen Çalışmaları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Zabcı, N. (2016). Obezitenin Gölgesinde: Bulimia Nervosa. T. İkiz (Ed.) Ergenlik Dönemi Beden Sorunsalı Obezitede Ruhsal İşleyişin Değerlendirilmesi Özel Sayısı içinde , Türkiye Klinikleri Psikoloji, Vol 1, Sayı 2, 23-28.
Zabcı, N. (2011). Ensest Yasağı ve Ödipüs, A.A. Köşkdere (Ed.). Psikanalitik Psikoterapiler : Temel kavramlar, kuramlar ve Yöntemler içinde (s. 204-211), Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları.
Tunaboylu-İkiz, T, Zabcı N, Pirim Düşgör B, Yavuz E, Erdem-Atak, İ, Alsancak-Sönmez B, Akkapulu-Kaya, F. (2010). Les données normatives turques à l'adolescence et quelques comparaisons avec les normes de la population française, S. Settineri, C. Mento (Ed.), Rorschach et Methodes Projectives; études et recherches cliniques içinde (s. 35-45) , Luglio: Trieste.
Zabcı, N, İkiz T, Alsancak-Sönmez B, (2010), Le fonctionnement affectif à la préadolescence, S. Settineri, C. Mento (Ed.), Rorschach et Methodes Projectives; études et recherches cliniques içinde, Luglio: Trieste.
Zabcı, N. (2010), Çocuğun Ruhsal İşleyişinin Projektif Testlerle Değerlendirilmesi, T. İkiz (Ed.), Psikanalitik Yönelimli Klinik Görüşmeler içinde (s. 134-146), İstanbul: Bağlam Yayınları
Ulusal ve Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayınlanmış Makaleler
Erbudak-Aslan, I.; Zabcı, N., Atış, G. (2023). Alopesi Areata ile Depresyon İlişkisi, AYNA Klinik Psikoloji Dergisi, 10(2), 243–264.
Koyuncu Z, Zabcı N, Durcan G, Doğangün B. (2023) Parental containing function and overprotection in specific learning disorder. Cerrahpaşa Med J., no 47, s. 81-87
Zabcı, N.; Erol, E. (2023) Babasal İşlev Ölçeği Geliştirme, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, (Mart ayında basılacak)
Karadeniz, G., Zabcı, N., Gezgin, S. & Katip, C. (2022). ANNELERİ İLE CEZA İNFAZ KURUMLARINDA KALAN 0-3 YAŞ ÇOCUKLARININ BAĞLANMA SÜREÇLERİNİN DESTEKLENMESİ VE SAĞLIKLI GELİŞİMLERİ İÇİN BİR PİLOT ÇALIŞMA: DUYGU SALINCAĞI . Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (42) , 45-89 . DOI: 10.21550/sosbilder.978943
Hasateş, M. , Bademci, Ö. & Zabcı, N. (2021). ÖĞRETMENLERİN KAPSAYICI İŞLEVİNİN ÖĞRENME İLİŞKİLERİ BAĞLAMINDA NİTEL YÖNTEMLE ARAŞTIRILMASI . Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 5(4), 1486-1514 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ulasbid/issue/64402/1010687
Zabcı, N. & Erol, E. (2021). 3-7 Yaş Çocukların Depresif Belirtileri İle Annelerinin Kapsayıcı İşlevleri Arasındaki İlişki . AYNA Klinik Psikoloji Dergisi , 8 (3) , 510-534 . DOI: 10.31682/ayna.870299
Zabcı, N.; Karadeniz, G. (2021). Koronavirüs Pandemisinde Annenin Ruhsal Süreçlerinin Çocuklarda Görülen Belirtilere Yansımaları, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry,13 (Suppl 1):12-26 Doi: 10.18863/pgy.852022
Erol, E., Zabcı, N., Şimşek, Ö.F. ( 2020). Çocuk depresif belirti değerlendirme ölçeği geliştirme. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 21, 14-20. Doi:10.5455/apd.105601
Karadeniz, G. & Zabcı, N. (2020). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Çalışma Koşulları ve Algıladıkları Stres ile Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişki . MSGSÜ Sosyal Bilimler , 2 (22) , 301-314 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/msgsusbd/issue/69526/1107299
Roques, M., Matos Do Amparo, D., Zabci, N., Drieu, D., Rebelo, T. Cosseron, F. (2019) , Le Harcelement chez les Adolescents Victimes: Méthodologie d’une Recherche Internationale (Zorbalığa Maruz Kalan Mağdur Ergenler: Uluslararası Bir Araştırma), Annales Médico-Psychologiques, Revue Psychiatrique, vol. 177, issue 10, pp. 999-1004. (SCI-Expanded)
Kurulay, D. ; Zabcı, N. (2019). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) Annenin Kapsayıcı İşlevleri Bağlamında Değerlendirilmesi, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 32, s. 41-50.
Çakır, H.; Zabcı, N. (2019) DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU BULGULARI GÖSTEREN BİR ÇOCUĞUN PROJEKTİF TESTLERLE DEĞERLENDİRİLMESİ, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 31, s. 49-56.
Zabcı N. (2019). Travma Sonrası Ruhsal İşleyişte Annenin Kapsayıcı İşlevinin Etkisinin Projektif Testlerle Değerlendirilmesi, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 31, s. 19-28.
Zabcı, N. , Erol, E., Şimşek, Ö.F. (2018), Eveveyn-Çocuk Kapsayıcı İşlev Ölçeği Geliştirme, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 8(51), s. 190-212.
Zabcı N. (2017). Narsisistik Sapkınlıkta Nesne İlişkileri, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 28, s. 29-36.
Aydoğmuş, E. N., Zabcı, N. (2017), Ergenlik Kriziyle Ortaya Çıkan Nesne Kaybına Terapötik bir Bakış: Bir Olgu Sunumu, UHPPD: Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, no 8, s. 73-97.
Salgın, G.; Öner, D.; Zabcı N. (2016). Çocuklarda Korku Semptomunun Ruhsal Alanda Farklı Düzeydeki Kaynakları, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 26, s. 157-162.
Zabcı N.; Aslı, Ö. (2015), Çocukta Depresif Endişeye Karşı Manik Savunmalar, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 23, s. 115-124.
Gonca-Özbay,P.; Zabcı N. (2015), Çocuğun Cinsel İstismarı ve Yetişkine Cinsel Saldırı (Tecavüz) Suçundan Cezaevinde Bulunan Bireylerin Narsisistik Eksende Projektif Testler ile Karşılaştırılması, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 24, s. 73-84.
Zabcı N. (2014), Gizil Dönemde Erken Ergenlik, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 21, s. 19-26.
Zabcı N. (2014), Çocukların Rorschach Testinde Kinestezi (Hareket) Yanıtlarının Sorunsalı Anlamada Önemi, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 22, s. 71-80.
Tunaboylu-İkiz, T., Zabcı N., Pirim Düşgör, B., Erdem-Atak, İ., Kalem, E. (2013) “Les normes adultes de la Population Turque au Rorschach ” (Rorschach testi Yetişkin Normları Türkiye Çalışması), Psychologie Projective et Clinique, Vol 19, p. 303-319.
Öcal, T.; Zabcı N. (2013), Travma sonrası Alopesi (saç Dökülmesi) ve Kekemeliğin Rorschach Testi ile Değerlendirilmesi, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 20, s. 25-34.
Karabenli-Bodet, A.; Arıkan-Dikçe, A.; Pöge, P.; Zabcı, N. (2013). Öğrenme Güçlüğü Tanısı Almış Çocukların simgeleştirme Yetileri Üzerine Bir Çalışma, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 20, s. 35-44.
Zabcı N. (2013), Rorschach Testinde Otistik Bulgular, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 19, s. 49-54.
Tarçın-Şakir, S.; Zabcı N.; Akkapulu-Aydın, F. (2013), Beş Yaşında Bir Erkek Çocuktaki Saldırgan Davranışların Altında Yatan Nersisistik Sorunsalın Rorschach Testi ve Projektif Çizim Testleriyle Bulgulanması, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 19, s. 125-140.
Zabcı N. (2012), “Sınır Patolojilerde Nefretin Kökeni Üzerine”, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 18, 21-26.
Zabcı N. (2012), Çocukluk Döneminde Görülen Sınır Patolojilerin Ortak Özellikleri, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 17, s. 23-30.
Zabcı N. (2011) “Seçici Konuşmamazlık”, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 16, s. 51-61.
Tunaboylu-İkiz, T., Zabcı N., Pirim Düşgör, B., Erdem-Atak, İ., Yavuz, E., Purisa, S., Çagatay, P. (2010) “Etude normative du Rorschach de la population adolescente turque” (“Rorschach testi Ergen normları Türkiye Çalışması”), Psychologie Projective et Clinique, Vol 16, p. 209-231.
Tevfika Tunaboylu İkiz, T. ; Zabcı, N. ; Pirim-Düsgör,B. ; Erdem-Atak, İ. ; Yavuz, A.E. ;Purisa, S. ; Çağat, P. (2010). Türk Ergen Popülasyonunda Rorschach Norm Çalışması, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 13, s. 25-40.
Zabcı, N. (2010) Klinikte Projektif Testlerin Kullanımı ve Terapötik Sürece olan Katkısı, Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 14, 9-14.
Zabcı N. (2008) “Çocukluk Psikozu ve Projektif Testlerle Değerlendirilmesi”, Yansitma, Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 9-10, s.155-166
Zabcı N. (2007) “Hiperaktif Çocukların Ruhsal Dünyasının İşleyiş Biçimi: Projektif Testlerin Katkısı”, Yansitma, Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 7-8, s. 127-134. (yüksek lisans tezinden yayın)
Zabcı N. (2006) « Ergenlik ve Rorschach Testi », Yansıtma, Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 5-6, s.69-78.
Zabcı N., İkiz T., Kayaalp L., Baudin M. (2005) “Etude sur les particularités de l’organisation psychique de l’enfant instable à travers le test de Rorschach” (Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukların ruhsal örgütlenmesinin Rorschach testi ile değerlendirilmesi), Bulletin de Psychologie, tome 58 (5), p. 513-520.
Zabcı N., İkiz T. (2005) “La représentation de soi chez l’enfant instable à travers le test de Rorschach” (Hiperaktif çocuğun kendilik tasarımının Rorschach testi ile değerlendirilmesi), Psychologie Projective et Clinique, Vol.11, p. 307-321.
Zabcı N. (2005) “Çocuk ve Psikosomatik”, Yansıtma, Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 3-4, s. 17-32.
Zabcı N. (2004). Çocukta Histeri : Bir vaka sunumu, Yansıtma, Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, sayı 1-2, s. 53-65.
Uluslararası Bildiriler
Zabcı, N.; Yılmaz, N.S. (2021). The Mental Functionning of Children with Conduct Disorder. The Contribution of Projective Tests (Davranım Bozukluğu olan Çocukların Ruhsal İleyişi: Projektif Testlerin Katkısı), Society for Personality Assessment Virtual Convention.
Zabcı, N. (2020). Çocuklarda Narsisistik Sorunsal: Bir Olgu Sunumu ve Rorschach Testinin Katkısı.
I. Bebek Çocuk Ergen Psikoloji Kongresi. 20-22 Ağustos 2020 İstanbul.www.bcepk.com
Zabcı, N., Erol, E., Şimşek Ö.F. (2019). Development Study of Parental Child Container Function. 16th European Congress of Psychology. 3-8 Th July 2019 Moscow. https://ecp2019.ru
Erol, E., Zabcı, N. Şimşek Ö.F. (2019). Development of Child Depressive Symtoms Scale . 16th European Congress of Psychology. 3-8 Th July 2019 Moscow. https://ecp2019.ru
Roques, M.; Mazoyer, A-V.; Camps, F-D.; Laimou, D.; de Kernier, N.; Amparo, D.M.; Zabci, N.; Pelladeau, E.; Halman, P. (2019), Le Harcelement psychologique a l'adolescence: un symptome contemporain? Étude croisee des vulnerabilités individuelles et familiales chez des adolescents victimes brésiliens, turcs et français,(Brezilyalı, Türk ve Fransız Magdur Ergenlerin Bireysel ve Ailesel Özellikleri Üzerine Karşılaştırmalı bir Çalışma), 5eme colloque réseau international de recherché méthode projective et psychanalyse, Brezilya.
Zabcı, N. (2017) , Manic Defenses in Children (Çocuklarda Manik Savunmalar), XXII. Uluslararası Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, Paris, Fransa.
Zabci, N. (2016). The Characteristics of Drive Functionning in Latency Period and the Contribution of Projective Tests, XXI. Uluslararası Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, İstanbul.
İkiz, T., Zabcı, N.; Düşgör, B. P.; Atak, İ. E; Sever, A.E.Y. (2016). Normative Rorschach Data of the Turkish Adolescent Population, XXI. Uluslararası Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, İstanbul.
Keskin,S. ; Zabci, N. (2016). Comparative examination of Psychological and Cognitive Functionning in Children with Learning Disability. XXI. Uluslararası Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, İstanbul.
Zabcı, N. (2012), “Modalités du fonctionnement pulsionnel des enfants en période de latence: Apport des épreuves projectives” (Okul Çağı çocuklarının dürtüsel işleyiş özellikleri: Projektif testlerin katkısı), Le colloque du Réseau Universitaire Européen et International de Recherche (Avrupa ve Uluslararası Üniversiteler Araştırma Topluluğu Kongresi), Buenos Aires, Arjantin.
Zabcı, N. (2009) “Bir Vaka Sunumu: Cinsel Kimlik Bozukluğu”, 11. Uluslararası İstanbul Psikanaliz Buluşmaları, “Psikanaliz ve Dil”, İstanbul.
Zabcı, N. (2008), “Suivi longitudinal d’enfants hyperactifs: Evolution de la construction identitaire à travers les épreuves projectives” (Hiperaktif Çocuklarda Kimlik Yapılanmasının Gelişimi ve Projektif Testler), 19. Uluslar arası Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, Leuven, Belçika.
İkiz T., Pirim, B., Yavuz, E., Atak, I., Zabcı, N., Alsancak, B. (2008), “Etude sur la population adolescente turque à partir des normes du test du Rorschach“ (Rorschach Testi Türkiye Ergen Normları üzerine bir çalışma), 19. Uluslar arası Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, Leuven, Belçika.
Zabcı, N., Sonmez-Alsancak, B., İkiz, T. (2008), “Le fonctionnement affectif à la préadolescence” (Ergenlik Öncesi Dönemde Duygulanımsal İşleyiş), 19. Uluslar arası Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, Leuven, Belçika.
Zabcı, N. (2007) “Çocukta depresif sorunsal ve hiperaktivite” Fransız Rorschach ve Projektif Yöntemler Derneği ile Paris V René Descartes Üniversitesi Klinik Psikoloji ve Psikopatoloji Bölümünün düzenlediği Uluslarası Çocuk Depresyonu Toplantısı, Paris, Fransa.
Zabcı,N. (2007), « Hiperaktif çocukların ruhsal dünyasının işleyiş biçimi: Projektif Testlerin Katkısı » Klinik Psikoloji ve Psikopatolojilerdeki Araştırmalarda Projektif Yöntemlerin Yeri, I. Uluslararası Projektif Yöntemler ve Psikanaliz Topluluğu Kongresi , Dedeman Oteli, İstanbul. (Kayıt Bulunamadı)
Tunaboylu-İkiz, T; Yavuz, A. E.; Erdem-Atak, İ.; Pirim-Düşgör, B.; Zabcı, N.; Akkapulu, F. (2006). The Fairy Tale Test on a Turkish Sample.( Symposium, Cross- Cultural Personality Assessment: Recent Applications of the Fairy Tale Test). 18. Uluslar arası Kültürler Arası Psikoloji Kongresi, ( 18th International Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology), 11-15 Temmuz, Spetses Adası, Yunanistan.
Zabcı, N (2005), “Etude sur l’organisation psychique de l’enfant instable avec déficit de l’attention (THDA) a travers le test de Rorschach” (“Hiperaktif Çocuğun Ruhsal Örgütlenmesinin Rorschach Testi ile İncelenmesi), XVIII. Uluslar arası Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, Barcelona Üniversitesi, Barcelona.
Ulusal Bildiriler
Halman-Kara, P.; Zabcı, N. (2021) Projektif Testler Kavşağında Anime ve Ruhsallığın Buluşması: Kapsayıcı Bir Temsil Olarak Totoro’nun Ergenin Ruhsallığındaki İzdüşümlerini İnceleyen Bir Vaka Çalışması, V. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul
Çakır, H.; Zabcı, N. (2018). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite (DEHB) Bozukluğu Bulguları Gösteren Bir Çocuğun Projektif Testlerle Değerlendirilmesi, IV. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul.
Zabcı, N. (2018). Erken Dönem Ruhsal Travmaları: Çocukluk Çağı Depresyonu (Konferans), IV. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul.
Akyol, E.; Zabcı, N. (2018). Travma Sonrası Ruhsal İşleyişte Annenin Kapsayıcı İşlevinin Etkisinin Projektif Testlerle Değerlendirilmesi , IV. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul.
Kurulay, D.; Zabcı, N. (2018). Dikkat Eksikliği hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) Annenin Kapsayıcı İşlevleri Bağlamında Değerlendirilmesi , IV. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul
Erbudak, I.; Zabcı, N. (2018). Alopesi Areata ile Depresyon İlişkisi, IV. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul
Zabcı, N. (2015). Rorschach Testinde Birincil (Erken Dönem) ve İkincil (Ödipal) Düzeyde Depresif Endişenin Çocuk Protokollerinde Farklı Görünümleri. III. Ulusal Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, İstanbul.
Salgın, G.; Öner, D.; Zabcı, N. (2015), Çocuklarda Korku Semptomunun Ruhsal Alanda Farklı Düzeydeki Kaynakları, III. Ulusal Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, İstanbul.
Özbay, P. G; Zabcı, N. (2015). Çocuğun Cinsel İstismarı ve Cinsel Saldırı Suçundan Cezaevinde Bulunan bireylerin Rorschach ve TAT Projektif Testleri ile Değerlendirilmesi. III. Ulusal Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, İstanbul.
Kural, G.; Zabcı, N. (2015). Öğrenme Güçlüğünün Altında Yatan Ruhsal Etkenler Üzerine Bir Vaka Çalışması. III. Ulusal Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, İstanbul.
Zabcı, N. (2015). Çocukta Yıkıcılık Sorunsalı: Projektif Testlerle Değerlendirme (Çalışma Grubu), III. Ulusal Rorschach ve Projektif Yöntemler Kongresi, İstanbul.
Zabcı, N. (2012), “Nefretin Kökenleri”, 48. Ulusal Psikiyatri Kongresi, Atatürk Kongre Kültür Merkezi, Bursa.
Zabcı, N. (2012), “Projektif Testlerin Terapötik Sürece Katkısı ve Tedavideki Yeri”, 17. Ulusal Psikoloji Kongresi, Boğaziçi Üniversitesi.
Zabcı, N. (2012), “Çocuğun Ruhsal Tedavisinde Psikanalitik Yaklaşım ve Çerçeve”, İstanbul Universitesi Psikoloji Günleri- II: “Tedavi”, İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi.
Zabcı, N., Altınışık Yılmaz, Ş. (2012), “Rorschach Testinde Otistik Bulguların Özellikleri ve Otizm (Asperger) Tanısıyla Takip Edilen Bir Ergenin Rorschach Testinin İncelenmesi” , II. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Tarçın Sakir, S., Zabcı, N., Akkapulu Aydın, F. (2012), Beş Yaşındaki Bir Erkek Çocuktaki Saldırgan Davranışların Altında Yatan Narsistik Sorunsalın Rorschach Testi ve Projektif Çizim Testleriyle Bulgulanması” ”, II. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Öcal, T., Zabcı, N. (2012), “Travma Sonrası Alopesi (Saç Dökülmesi) ve Kekemeliğin Projektif Testlerle Değerlendirilmesi”, ”, II. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Öcal, T., Zabcı, N. (2012), “İkiz Olgularda Kapsayıcı İşlevlerin Projektif Testlerle Değerlendirilmesi: Olgu Sunumu”, II. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Tatlıcı Sandal, G. , Zabcı, N. (2012), “Hiperaktivite ve Dikkat Problemi ile Yönlendirilen Gizil Dönem Çocuğunun Rorschach Protokolündeki Depresif Öğeler”, II. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Karabenli Bodet, A., Arıkan Dikçe, A., Demiralp, P., Zabcı, N. (2012), Öğrenme Güçlüğü Tanısı Almış Çocukların Simgeleştirme Yetileri Üzerine Bir Çalışma”, II. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Arslanaoğlu, A., Zabcı, N. (2012), “Başka Türlü Adlandırılamayan Yaygın Gelişimsel Bozukluk Olgusuna Projektif Testler ile Bakış”, II. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Zabcı, N. (2010), “CAT testinin Ruhsal Degerlendirme Aracı olarak Klinikte Kullanımı”, 16. Ulusal Psikoloji Kongresi, Mersin Üniversitesi.
İkiz, T.T; Atak, İ.E.; Düşgör, B.P.; Zabcı, N. (2010), Rorschach Testi Yetişkin Normları Türkiye Standardizasyon Çalışması, 16. Ulusal Psikoloji Kongresi, Mersin Üniversitesi.
Zabcı, N. (2009), “Çocukta Sınır Durumlar ve Vaka Çalışması”, I. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Zabcı, N. (2009), “Psikanalitik Yönelimli CAT”, I. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Tunaboylu-İkiz, T; Düşgör, B.; Atak, İ., Zabcı, N., Vehid, H. (2009), “Rorschach Testi Yetişkin Normları Türkiye Çalışması”, I. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Zabcı, N.; Parman, T. (2009), “Klinikte Projektif Testlerin Kullanımı ve Terapötik Sürece Olan Katkısı”, I. Ulusal Rorschach ve Projektif Testler Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Zabcı, N. (2009), “Elektif Mutizm” (Seçici Konuşmamazlık), Çocukta Dil Gelişimi ve Bozuklukları, VI. Çocuk Psikanalizi Günleri, İstanbul Psikanaliz Derneği, Aynalı Geçit, İstanbul.
Tunaboylu-İkiz, T.; Düşgör, B.P; Yavuz, A.E.; Zabcı, N. ; Atak, İ.E.; Sönmez, B.A.; Ataç,S.; Aydın, F.A. (2008), “Rorschach Testi Ergen Normları: Türkiye Çalışması”, 15. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Zabcı, N. (2008), “Çocuk Ruhsal Dünyasını Anlamada Projektif Testlerin Katkısı”, 15. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul Üniversitesi.
Zabcı, N. (2008), “Çocukluk Psikozu ve Projektif Testlerle Değerlendirilmesi”, Çocukluk Çağı Psikozlarında Kurumsal Tedavi, V. Çocuk Psikanalizi Günleri, İstanbul Psikanaliz Derneği, İstanbul.
İkiz, T; Alsancak, B.; Zabcı, N. (2005), “Ergende Rorschach Testinin Değerlendirilmesi” (Çalışma Grubu) , 15. Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi, Larespark Otel, İstanbul.
Zabcı, N., Tunaboylu-İkiz, T. (2004), “Dikkat eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan Çocukların Kişilik Özelliklerinin Rorschach testi ile Degerlendirilmesi”, XIII. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul Bilgi Üniversitesi.
Projeler
Anneleri ile cezaevinde kalan 0-3 yaş çocuklarının bağlanma süreçleri ve sağlıklı gelişimleri için bir pilot çalışma: DUYGU SALINCAĞI, Maltepe Üniversitesi Sosyal Duyarlılık Projesi (BAP) ARAŞTIRMA PROJESİ, Yürütücü: Gülçin KARADENİZ, Proje Koordinatörü ve Araştırmacısı: Neslihan ZABCI, Uzman: Derya ALTINAY, Araştırmacılar: Psk. Ceren KATİP, Psk. Sinem GEZGİN. (2019-2020)
Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ), “OKULDAYIZ:ÜSKÜDAR” Projesi (2019-2020). Öğretmen Paylaşım ve Psikososyal Destek Grubu: Öğretmen-Öğrenci İlişkisi Odaklı Vaka Tartışması Çalışmaları. Proje Koordinatörü: Özden Bademci. Faaliyet yürütücüsü: Neslihan Zabcı