• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 301
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin hedefleri a) öğrencileri Batı kültürel ve edebiyat kavramları ve başlangıçtan itibaren Antik Çağ’dan Romantik Çağ’a onların terminolojisi ile tanıştırmak; b) öğrencilerin akademik eleştirel yazıları anlama ve yazma yetilerini geliştirmek c)öğrencilerin entelektüel ve kültürel konularda farkındalığını arttırmak
Dersin İçeriği: 

İngiliz edebiyat eleştirisi tarihi, kökleri Antik Yunan ve Roma yazarları ile düşünürlerinin görüşlerinde yatan Batı eleştiri geleneğinin bir parçasıdır. Bu nedenle Batı kültürel ve entelektüel akımlarını şekillendiren sosyal ve politik gelişmeler ve eleştirel ve felsefi akımlarla yakından bağlantılıdır. Ders disiplinlerarası ve bütünsel bir bakış açısıyla seçilmiş eleştirel metinlerle ilgilenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma B: Sunum C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

İngiliz edebiyat eleştirisinin tarihi ve kaynaklarına aşinalık kazandırır.

 

1,7,8,10

1; 2; 3

A; C

Başlıca eleştirel kavramlar ve terminolojiye hakimiyet kazandırır.

2,8,10

1; 2; 3

A; C

Öğrencileri eleştirel yazı üretmek ve onları anlamak için gerekli analitik ve edebi yetilerle donatır.

1,2,6,7,8,10

1; 2; 3

A; C

Edebi ve kültürel malzemenin incelenmesinde disiplinlerarası yöntemlerin kavranmasını sağlar.

3

1; 2; 3

A; C

Entelektüel ve kültürel meselelere analitik yaklaşımı ve eleştirel düşünmeyi geliştirir.

2,8,10

1; 2; 3

A; C

Edebi ve sanatsal eserlerin analizinde ve yorumlamasında bütünsel bakış açısını besler.

1,2,6,7,8,10

 

1; 2; 3

A; C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Genel Giriş; edebiyat eleştirisinin anlamı ve kapsamı; hedefler

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

2

Klasik dönemde Eleştiri, sanat, edebiyat

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

3

Erken Yunan düşüncesi

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

4

Başlıca klasik kavramlar

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

5

Plato, felsefe, evren ve sanata bakışı

Plato, The Republic

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

6

Plato devam., The Republic ve Ion

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

7

Aristotle: Genel giriş; karşılaştırma ve genel bakı

Aristotle, Poetics

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

8

Aristotle, Poetics devam

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

9

Horace, Art of Poetry

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

10

Longinus, On the Sublime

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

11

Rönesans ve Sidney

Apology for Poetry

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

12

Neoklasizm ve Dryden

An Essay of Dramatic Poetry

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

13

Pope, An Essay on Criticism

Pope devam

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

14

Dr. Johnson, Rasselas

Dr. Johnson, Preface to Shakespeare

okuma malzemesi ve ders notu seçilen metinlerden oluşacaktır  (aşağıya bakınız)

 

Kaynaklar

Ders Notu

1. W.J. Bate ed., Criticism: the Major Texts, New York: Harcourt and Brace, 1952

2. Richard Harland, Literary Theory from Plato to Barthes, London: Macmillan. 1999

Diğer Kaynaklar

1. M.H. Abrams, A Glossary of Literary Terms,New York: Harcourt and Brace, 1993

2.Chris Baldick, Concise Dictionary of Literary Terms, Oxford U.P.,1996

 Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınları,1991

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

60

Kısa sınavlar

2

20

Ödev

 

20

Toplam

 

100

FİNALİN BAŞARIYA ORANI

 

40

YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

     

X

 

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi 

       

X

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

       

X

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi 

     

x

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

     

x

 

6

Etkin iletişim kurma becerisi

   

X

   

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

     

X

 

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

   

X

   

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

     

X

 

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

     

x

 
 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

5

75

Ara Sınav

1

0

10

Ödev

1

10

10

Final

1

10

10

Toplam İş Yükü

 

 

165

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6.6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7