Bölümümüz Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Komisyonu (FEDEK)* tarafından 25 Mart 2023 - 30 Eylül 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere akredite edilmiştir.
*FEDEK, FEF programlarının akreditasyonu konusunda Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınmaktadır.
FEDEK akreditasyonu hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAMI ÖĞRETİM AMAÇLARI:
ÖA1. Öğrencilerin İngiliz ve dünya edebiyatlarının örneklerindeki düşünce ve kültürler hakkında bilgi sahibi olmaları, akademik çalışmalarda, edebi metinlerin analizinde kullanılacak kavram ve terminoloji ile donatılması.
ÖA2. Öğrencilerin başarılı bir edebiyat eğitimi için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, çok yönlü bakış, çözümleme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerileri ile donatılması.
ÖA3. Öğrencilerin etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, disiplinlerarası çalışma yapabilen, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanlarında özgün fikirler üreten edebiyatçılar olarak yetiştirilmesi.
ÖA4. Yaşam boyu eğitim anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürmeye hazırlanmaları.
ÖA5. Öğrencilere alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırılması.
ÖA6. Öğrencilerin mesleki, hukuki ve sosyal etik bilincine sahip olan ve kazanımlarını gerek bireysel gerekse toplumsal fayda sağlamak amacıyla kullanma farkındalığı olan, sorumluluk duygusu ve toplumsal duyarlılıkları gelişmiş bireyler olarak yetiştirilmesi.
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAMI ÖĞRENİM ÇIKTILARI (PROGRAM ÇIKTILARI):
PÇ1. İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi.
PÇ2. Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi.
PÇ3. Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi.
PÇ4. Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi.
PÇ5. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.
PÇ6. Etkin iletişim kurma becerisi.
PÇ7. Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
PÇ9. Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma.
PÇ10. Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi.
PROGRAM ÇIKTILARININ PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARINA UYUMU:
ÖA-1 |
ÖA-2 |
ÖA-3 |
ÖA-4 |
ÖA-5 |
ÖA-6 |
|
PÇ1 |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
PÇ2 |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
PÇ3 |
√ |
√ |
√ |
√ |
||
PÇ4 |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
PÇ5 |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
PÇ6 |
√ |
√ |
√ |
√ |
||
PÇ7 |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
PÇ8 |
√ |
√ |
√ |
|||
PÇ9 |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
PÇ10 |
√ |
√ |
√ |
√ |
FEDEK İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI LİSANS PROGRAMINA ÖZGÜ ÖLÇÜTLER
I. Kendi programları ile ilgili yeterli bilgi birikimini, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi.
II. Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun çözümleme ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
III. Bir sistemi, süreci, donanımı anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi.
IV. Öğretim programlarında alan dışı ders alarak kendini geliştirme.
V. Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
VI. Tasarlama, veri toplama, sonuçları çözümleme, arşivleme, metin çözme ve yorumlama becerisi.
VII. Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
VIII. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
IX. Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, gerek edebiyat alanında, gerekse toplum, sanat, bilim ve teknolojide değişim ve gelişmeleri izleme becerisi.
X. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.
XI. Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirilik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI LİSANS PROGRAMINA ÖZGÜ ÖLÇÜTLER
1. Öğretim üyesi kadrosunun uzmanlığının edebiyat tarihi, çağdaş edebiyat ve eleştiri alanlarını kapsadığı kanıtlanmalıdır.
2. Dört yıllık lisans öğretim programında toplamda en az 35 kredi/saat edebiyat tarihi, edebiyat türleri, edebiyat ve eleştiri kuram ve akımlarına yönelik ders içeriği olduğu kanıtlanmalıdır.
3. Dört yıllık lisans öğretim programında en az 35 kredi/saat edebiyat eleştirisi ve tarihi öğretimine yönelik ders içeriği olduğu kanıtlanmalıdır.
4. Dört yıllık lisans öğretim programında, toplamda en az 20 kredi/saat olmak koşuluyla, sanat, dil, bilim, bilişim, tarih, toplum, kültür, insan hakları içerikli derslerden en az 7’sinin zorunlu ders olarak yer aldığı kanıtlanmalıdır.
5. Dört yıllık lisans öğretim programında en az 75 kredi/saat zorunlu alan dersi yanısıra en az 27 kredilik de 9 alan seçmeli ders alma zorunluluğunun bulunduğu kanıtlanmalıdır.
6. Seçmeli ders de olsa uygarlık tarihine yönelik bir ders içeriğinin programda bulunduğu kanıtlanmalıdır.
7. Bir dönem içinde bölüm tarafından verilen derslerin toplam saatinin ders veren öğretim üyelerine bölümünde, herbir öğretim üyesine düşen ortalama ders saatinin 15’i aşmadığı kanıtlanmalıdır.
8. Öğrencilerin eleştirel düşünebilmelerini sağlayacak ve onlara eleştirel çözümleme ve düşünme olanağı sağlayacak bir ders programı olduğu kanıtlanmalıdır.
9. Öğrencilere her dönem bölüm içi seçmeli ders olanağı sunulduğu kanıtlanmalıdır.
10. Öğrencilerin yabancı dil öğrenmelerine olanak sunan bir ders programı bulunduğu kanıtlanmalıdır.
11. Disiplinlerarası özelliğin gelişmesi için öğrencilere en az iki dönem bölüm dışı seçmeli ders (Serbest Seçmeli) olanağı sunulduğu kanıtlanmalıdır.
12. Edebiyat ve eleştiride bir araştırmanın nasıl yapılması gerektiğine ve bu araştırma için kullanılacak sistemlerin öğretildiğine dair bir yöntembilim dersinin programda yer aldığı kanıtlanmalıdır.
13. Mezuniyet koşullarının açıkça ilan edildiği ve öğrencilerin okul yönetmeliği hakkında bilgilendirildiği kanıtlanmalıdır.
14. Bölüm başkanının en az beş yıllık eğitimcilik tecrübesinin olduğu kanıtlanmalıdır.
15. Bölümün kendi web sitesi olduğu ve bu sitede ders programlarının çizelgesinin ve içeriklerinin açıkça belirtildiği kanıtlanmalıdır.
16. Bölümün öğretim üyesi kadrosunda en az yedi doktora derecesi almaya hak kazanmış öğretim üyesi bulunduğu ve öğretim üyesi kadrosunun en az yüzde 70’inin tam zamanlı kadrolu öğretim üyelerinden oluştuğu kanıtlanmalıdır.
17. ERASMUS değişim programı çerçevesinde (en az üç bölümle anlaşma olmak zorunluluğuyla) ERASMUS değişim programı koşullarını yerine getiren öğrencilere kontenjanlar elverdiğince en az bir dönem başka bir bölümde dersleri takip edebilme olanağı sunulduğu kanıtlanmalıdır.
18. Öğrenci ve araştırmacılara en az 10 ulusal veya uluslararası edebiyat ve eleştiri dergisine elektronik ve/veya ciltli ulaşım imkanının sağlandığı; ve üniversite kütüphanesinde edebiyat dergilerinin içeriklerine ulaşabilecekleri veritabanı üyeliği bulunduğu kanıtlanmalıdır.
19. Etkin bir danışmanlık mekanizması bulunmalıdır.
20. Öğrencilerin katılımcı yönleri geliştirilmeli ve özellikle üçüncü sınıftan itibaren bazı derslerin içerik ve uygulaması öğrencilerin sunuş yapması ve makale yazmasını teşvik edici nitelikte olmalıdır.
21. Derslerde okutulacak materyaller öğrencilere sağlanmalıdır.
22. Öğrencilerin uluslararası edebiyat ve eleştiri metinlerini takip edebilecek yetkinlikte olmaları sağlanmalıdır.
23. Edebiyat ve eleştiri tarihinde ve günümüz edebiyatında yer etmiş önemli eserlerin, çeviri veya özgün dilinde, öğrenci ve araştırmacıların erişimine açık bulundurulması sağlanmalıdır.