• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 316
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
1660-1760 yılları arasında üretilen İngiliz Edebiyatının öne çıkan örneklerini dönemin tarihsel, sosyal, kültürel olgularının beraberinde tanıtmak ve incelemek.
Dersin İçeriği: 

17th-18th yy. Neoklasik dönem yazarları ve yapıtları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Metin İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma, C: ÖdevA: Test yapma, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) İngiliz Edebiyatının tarih geleneğini keşfeder. 1, 2, 4, 7 1,2,3 A
2) Öğrencilere metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bir bilgi kazandırır. 1, 3, 7 1,2,3 A
3) Öğrencileri her dönemdeki farklı tür önemli eserlerden örneklerle başlatır. 1, 2, 3 1,2,3 A
4) Önemli edebi figurlerin eserlerini tarihsel arkaplanda ve genel olarak dönemi içinde tanıtır. 1, 2, 7 1,2,3 A
5) Öğrenciyi gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatarak seçilen metinleri okuma ve yazma ile anlamalarını sağlar. 2, 3, 4, 7, 10 1,2,3 A,C
6) Edebi devamlılığı, metinler arasında bağlatı kurarak kavrayabilme yetisi oluşturur. 2, 3, 7, 10 1,2,3 A

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin ve materyalin tanıtımı. Neoclassical Dönem veya Hiciv Çağı olarak bilinen 1660-1760 yılları arasındaki dönemin tarihi olaylarına, sosyal ve kültürel olgularına, yazar ve eserlerine genel bir bakış.  
2 Günlükçülar: John Evelyn (1620—1706) ve Samuel Pepys (1633—1703): Diary; Samuel Butler (1612—1680) Hudibras  
3 John Dryden (1631—1700): Absalom and Achitophel; Mac Flecknoe; The Heroic Couplet; Ode: A Song for St. Cecilia’s Day  
4 Daniel Defoe (1660—1731): The Education of Women  (1660—1731)  
5 Daniel Defoe: Robinson Crusoe; A Journal of the Plague Year;  
6 Parodi ve Hiciv Sanatı; Butler and Dryden, Pope and Gay, and Swift

Horatio ve Juvenal yergi yaklaşımları

 
7 Roman; Defoe, Richardson, Fielding, Tobias Smollett, Laurence Sterne  
8 The mock-epic / mock-heroic poem and the “town eclogue”: Alexander Pope: An Essay on Man; An Essay on Criticism; The Rape of The Lock;  
9 Jonathan Swift: Literary satire: The Battle of the Books; Religious satire: A Tale of a Tub; Political satire: A Modest Proposal; Gulliver’s Travels; “A Description of a City Shower”  
10 Swift: “A Satirical Elegy on the Death of a Late Famous General”  
11 Samuel Johnson; Letter to the Earl of Chesterfield  
12 Dergi/Gazete; The Review by Daniel Defoe; The Examiner by Jonathan Swift; The Idler; The Rambler by Samuel Johnson; The Tatler and The Spectator by Addison and Steele  
13 Addison and Steele:The Tatler and The Spectator; “On Party Patches”; “On Women’s Use of Fans  
14 Sonuçlandırma  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
IN-TERM STUDIES SIRA KATKI YÜZDESİ
Katılım/Ödev   20
Ara Sınav 1 40
Final 1 40
Toplam   100
Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi       X  
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi        X  
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi   X      
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X      
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci       X  
6 Etkin iletişim kurma becerisi       X  
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim   X      
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X    
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X  
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     X    

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev 1 10 10
Sınav   30 30
Toplam İş Yükü      
Toplam İş Yükü / 25 (s)      
Dersin AKTS Kredisi     130
Etkinlik     5.2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati)     5