Course Language:
English
Courses given by:
Course Objectives:
1660-1760 yılları arasında üretilen İngiliz Edebiyatının öne çıkan örneklerini dönemin tarihsel, sosyal, kültürel olgularının beraberinde tanıtmak ve incelemek.
Course Content:
17th-18th yy. Neoklasik dönem yazarları ve yapıtları.
Course Methodology:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Metin İncelemesi
Course Evaluation Methods:
A: Test yapma, C: ÖdevA: Test yapma, C: Ödev
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İngiliz Edebiyatının tarih geleneğini keşfeder. | 1, 2, 4, 7 | 1,2,3 | A |
2) Öğrencilere metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bir bilgi kazandırır. | 1, 3, 7 | 1,2,3 | A |
3) Öğrencileri her dönemdeki farklı tür önemli eserlerden örneklerle başlatır. | 1, 2, 3 | 1,2,3 | A |
4) Önemli edebi figurlerin eserlerini tarihsel arkaplanda ve genel olarak dönemi içinde tanıtır. | 1, 2, 7 | 1,2,3 | A |
5) Öğrenciyi gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatarak seçilen metinleri okuma ve yazma ile anlamalarını sağlar. | 2, 3, 4, 7, 10 | 1,2,3 | A,C |
6) Edebi devamlılığı, metinler arasında bağlatı kurarak kavrayabilme yetisi oluşturur. | 2, 3, 7, 10 | 1,2,3 | A |
Course Flow
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve materyalin tanıtımı. Neoclassical Dönem veya Hiciv Çağı olarak bilinen 1660-1760 yılları arasındaki dönemin tarihi olaylarına, sosyal ve kültürel olgularına, yazar ve eserlerine genel bir bakış. | |
2 | Günlükçülar: John Evelyn (1620—1706) ve Samuel Pepys (1633—1703): Diary; Samuel Butler (1612—1680) Hudibras | |
3 | John Dryden (1631—1700): Absalom and Achitophel; Mac Flecknoe; The Heroic Couplet; Ode: A Song for St. Cecilia’s Day | |
4 | Daniel Defoe (1660—1731): The Education of Women (1660—1731) | |
5 | Daniel Defoe: Robinson Crusoe; A Journal of the Plague Year; | |
6 |
Parodi ve Hiciv Sanatı; Butler and Dryden, Pope and Gay, and Swift
Horatio ve Juvenal yergi yaklaşımları |
|
7 | Roman; Defoe, Richardson, Fielding, Tobias Smollett, Laurence Sterne | |
8 | The mock-epic / mock-heroic poem and the “town eclogue”: Alexander Pope: An Essay on Man; An Essay on Criticism; The Rape of The Lock; | |
9 | Jonathan Swift: Literary satire: The Battle of the Books; Religious satire: A Tale of a Tub; Political satire: A Modest Proposal; Gulliver’s Travels; “A Description of a City Shower” | |
10 | Swift: “A Satirical Elegy on the Death of a Late Famous General” | |
11 | Samuel Johnson; Letter to the Earl of Chesterfield | |
12 | Dergi/Gazete; The Review by Daniel Defoe; The Examiner by Jonathan Swift; The Idler; The Rambler by Samuel Johnson; The Tatler and The Spectator by Addison and Steele | |
13 | Addison and Steele:The Tatler and The Spectator; “On Party Patches”; “On Women’s Use of Fans | |
14 | Sonuçlandırma |
Assessment
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
IN-TERM STUDIES | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Katılım/Ödev | 20 | |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Course’s Contribution to Program
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sınav | 30 | 30 | |
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | |||
Dersin AKTS Kredisi | 130 | ||
Etkinlik | 5.2 | ||
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 5 |