Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Matematik yazımı, sembolik ve nümerik hesaplama konusunda örnek yazılım bilgilerinin verilmesi
Dersin İçeriği:
LaTeX yazılımının temel bilgilerinin verilmesi, Maxima yazılımının temel bilgilerinin verilmesi, Octave yazılımının temel bilgilerinin verilmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) LaTex yazılımını kullanmayı öğrenir. | 1 | A,B | |
2) Maxima yazılımını kullanmayı öğrenir. | 1 | A,B | |
3) Octave yazımını kullanmayı öğrenir. | 1 | A,B | |
4)Sembolik hesaplama konusunda temel bilgileri edinir. | 1 | A,B | |
5) Nümerik hesaplama konusunda temel bilgileri edinir. | 1 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | LaTex yazılımı hakkında temel bilgiler, LaTex girdi dosyaları; Girdi dosyalarının yapısı; Komut satırları; Belge düzeni; Belge sınıfları ve paketler. | The Not So Short Introduction to LATEX2e, Chapter 1 |
2 | Metin yazımı; Metin ve dil yapısı; Satır ve sayfa kesmeleri; Hazır diziler; Özel karakterler ve semboller; Uluslararası dil desteği; Sözcükler arası boşluklar; Başlıklar, bölümler ve kısımlar; Metin içi atıflar; Dipnotlar; Vurgulanmış sözcükler; Ortamlar; Gezer cisimler; Hassas komutların korunması. | The Not So Short Introduction to LATEX2e, Chapter 2 |
3 | Matematiksel formüllerin yazımı; Matematik modunda gruplama; Matematiksel formüllerin yapıtaşları; Matematiksel formüllerin yerleştirilmesi; Dikey hizalanmış materyaller; Görünmeyenler, Matematiksel font büyüklükleri; Teoremler, kanunlar; Kalın semboller; Matematiksel sembol listesi |
The Not So Short Introduction to LATEX2e,
Chapter 3 |
4 | EPS grafiklerinin eklenmesi; Bibliografya; Dizin oluşturma; Özel şekilli başlıklar; Verbatim paketi; LaTex paketlerini yükleme ve kurma; ARASINAV 1 |
The Not So Short Introduction to LATEX2e,
Chapter 4 |
5 | Maxima yazılımına giriş; Maxima için mevcut arayüzler; Maxima yazılımının temelleri; | The Maxima Book, Chapters 1,2,3, |
6 | Kalkülüs ve Trigonometri; Adi Diferansiyel denklemler, Matris işlemleri ve Vektörler | The Maxima Book, Chapters 4,5,6 |
7 | Maxima Programlama Diline Giriş | The Maxima Book, Chapter 7 |
8 | Grafikler ve Çıktı Formları | The Maxima Book, Chapter 8 |
9 | Ek paketler | The Maxima Book, Chapters 13, 14, 15, 17 |
10 | Octave yazılımına giriş; | Introduction to GNU Octave, Chapter 1 |
11 | Matrisler ve lineer sistemler | Introduction to GNU Octave, Chapter 2 |
12 | Tek değişkenli kalkülüs | Introduction to GNU Octave, Chapter 3 |
13 | Özdeğer problemleri | Introduction to GNU Octave, Chapter 5 |
14 | Çok değişkenli fonksiyonlar ve diferansiyel denklemler | Introduction to GNU Octave, Chapter 6 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
The Not So Short Introduction to LATEX2e, Or LATEX2" in 95 minutes; Tobias Oetiker, Hubert Partl, Irene Hyna and Elisabeth Schlegl; Version 3.20, 09 August, 2001
The Maxima Book; Paulo Ney de Souza, Richard J. Fateman, Joel Moses, Cliff Yapp, Introduction to GNU Octave, A brief tutorial for linear algebra and calculus students; Jason Lachniet, Wytheville Community College, Third Edition |
Diğer Kaynaklar | The LateX Companion, 2nd Edition, Frank Mittelbach and Michel Goossens |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 70 |
Kısa Sınav | - | |
Ödev | 3 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur. | x | |||||
2 | Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. | x | |||||
3 | Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. | X | |||||
4 | Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | x | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. | X | |||||
8 | Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) | 2 | 12 | 24 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 7 | 3 | 21 |
Final (Bireysel çalışma dahil) | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |