• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MATH 202
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Python dili yardımı ile sembolik ve sayısal hesaplama yapmak
Dersin İçeriği: 

Python dilinin temelleri, sayısal hesaplama paketi NumPy, simgesel hesaplama paketi SymPy ve grafik çizme paketi Matplotlib

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Python dilinin temelini öğrenir.   1 A,B
2) NumPy paketi ile sayısal hesaplama yapmayı öğrenir.   1 A,B
3) SymPy paketi ile simgesel hesaplama yapmayı öğrenir.   1 A,B
4) MatPlotLib paketi ile grafik çizmeyi öğrenir.   1 A,B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Python dilinin temelleri [T1] Chapter 1
2 Değişkenler ve temel veri yapıları [T1] Chapter 2
3 Fonksiyonlar [T1] Chapter 3
4 Koşullu ifadeler; Döngüler [T1] Chapter 4-5
5 Sınıf ve nesne; Yuvarlama hataları [T1] Sections 7.2, 9.3
6 Görselleştirme ve grafik çizme; ARA SINAV 1 [T1] Chapter 12
7 Doğrusal cebir ve doğrusal denklem sistemleri [T1] Chapter 14
8 Özdeğer ve özvektörler [T1] Chapter 15
9 SymPy yardımı ile ifadeler oluşturma ve değiştirme [T2] pp.17-28
10 SymPy yardımı ile Kalkülüs [T2] pp.31-34
11 SymPy yardımı ile denklem çözümü; ARA SINAV 2 [T2] pp.35-37
12 Taylor serileri; Kök bulma [T1] Chapter 18-19
13 Sayısal türev; Sayısal integral [T1] Chapter 20-21
14 Sıradan diferansiyel denklemler ve Başlangıç değer problemleri [T1] Chapter 22

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı [T1] Kong, Qingkai, et al. Python Programming and Numerical Methods: A Guide for Engineers and Scientists. Academic Press, 2021.

[T2] Lamy, Ronan. Instant SymPy Starter: Learn to Use SymPy's Symbolic Engine to Simplify Python Calculations. Packt Publishing, 2013.

Diğer Kaynaklar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 70
Kısa Sınav   -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Matematiğin  araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.   x        
2 Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır.         x  
3 Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar.         X  
4 Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.         x  
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.     X      
6 Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.     X      
7 İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.       X    
8 Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur.     X      
9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.     x      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) 2 12 24
Kısa Sınav - - -
Ödev 7 3 21
Final (Bireysel çalışma dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     6